Nově zformovaný Czech Ford National Team si svou závodní premiéru odbyl ve Švédsku v rámci úvodního podniku letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích. Úřadující juniorský mistr světa Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 vstoupili do sezony třetím místem v hodnocení šampionátu S-WRC, vypsaného pro vozy kategorie Super 2000, a navíc dokázali vyhrát jednu rychlostní zkoušku v absolutní klasifikaci!
Úvod nedělní etapy Švédské rally 2010 přinesl Czech Ford National Teamu drobné komplikace. Výměnu pneumatik na přejezdu mezi RZ 17 a 18 zkomplikoval nefungující hever a výsledkem byl pozdní příjezd do časové kontroly a z něj plynoucí desetisekundová penalizace, která však nijak neovlivnila třetí pozici posádky Prokop – Tománek v průběžném hodnocení soutěže v klasifikaci účastníků S-WRC.Na posádky v neděli čekalo celkem pět rychlostních zkoušek: testy Rämmen (21,87 km) a Värmullsasen (23,41 km) se jely dvakrát, vložka Lesjöfors (10,49 km) jednou. Jihlavský jezdec startoval do posledního dne soutěže s výraznějším odstupem od druhého Tuohina s dalším Fordem a s velkým náskokem před čtvrtým Sandellem. Hlavním cílem posádky Czech Ford National Teamu tak bylo uhájení třetí pozice zaručující zisk důležitých bodů do tabulky S-WRC. To se Martinovi s Janem také povedlo. Na zasněžených a zledovatělých tratích nechali za svými zády hned několik ambiciózních Seveřanů a úspěšně tak vykročili do sezony, v níž chtějí usilovat o medailové umístění v celkovém hodnocení Super 2000 World Rally Championship.Martin Prokop: „Ráno jsme měli trochu problém na přejezdu na RZ 18, kde jsme chtěli vyměnit pneumatiky, jenže auto nám spadlo z heveru. Museli jsme si půjčit jiný a do časovky jsme přijeli s minutovým zpožděním. Jinak to ale bylo dobré. První dvě erzety byly docela rozbité, ale test Lesjöfors byl opravdu nádherný. Po celou soutěž jsem byl nadšený z auta a znovu musím zopakovat, že je to nejlepší soutěžní vůz, jaký jsem zatím řídil. Byl to skvělý víkend a s umístěním jsme spokojení. Už teď se těším na další soutěže s Fiestou S2000.“Mistrovství světa v rally pokračuje 5. až 7. března druhou soutěží v Mexiku. Mexická rally bude znovu také součástí S-WRC a na jejím startu nebudou chybět ani Martin Prokop s Janem Tománkem a s Fordem Fiestou S2000 v barvách Czech Ford National Teamu.Sestřih závěrečné etapy Švédské rally 2010 můžete sledovat už v pondělí ve vysílání televizní stanice SPORT 5, která navíc ve čtvrtek přinese také téměř hodinové shrnutí celé soutěže.Konečné výsledky Švédské rally 2010 (S-WRC):1. P.-G. Andersson/A. Fredrikson (SWE; Škoda Fabia S2000) 3:21:49,3 hod2. J. Tuohino/M. Tuohino (FIN; Ford Fiesta S2000) + 47,3 s3. M. Prokop/J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) + 2:56,4 min4. P. Sandell/E. Axelsson (SWE; Škoda Fabia S2000) + 4:30,1 min5. E. Brynildsen/C. Menkerud (NOR; Škoda Fabia S2000) + 4:48,0 min6. B. Sousa/N. Rodrigues da Silva (POR; Ford Fiesta S2000) + 7:05,6 min7. P. Sääv/K. Lexe (SWE; Škoda Fabia S2000) + 17:39,4 minPrůběžné pořadí S-WRC 2010:1. Per-Gunnar Andersson (SWE) 25 bodů, 2. Janne Tuohino (FIN) 18, 3. Martin Prokop (CZE) 15, 4. Patrik Sandell (SWE) 12, 5. Eyvind Brynildsen (NOR) 10, 6. Bernardo Sousa (POR) 8, 7. Per-Arne Sääv (SWE) 6.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.