Nově zformovaný Czech Ford National Team si svou závodní premiéru odbyl ve Švédsku v rámci úvodního podniku letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích. Úřadující juniorský mistr světa Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 vstoupili do sezony třetím místem v hodnocení šampionátu S-WRC, vypsaného pro vozy kategorie Super 2000, a navíc dokázali vyhrát jednu rychlostní zkoušku v absolutní klasifikaci!
Úvod nedělní etapy Švédské rally 2010 přinesl Czech Ford National Teamu drobné komplikace. Výměnu pneumatik na přejezdu mezi RZ 17 a 18 zkomplikoval nefungující hever a výsledkem byl pozdní příjezd do časové kontroly a z něj plynoucí desetisekundová penalizace, která však nijak neovlivnila třetí pozici posádky Prokop – Tománek v průběžném hodnocení soutěže v klasifikaci účastníků S-WRC.Na posádky v neděli čekalo celkem pět rychlostních zkoušek: testy Rämmen (21,87 km) a Värmullsasen (23,41 km) se jely dvakrát, vložka Lesjöfors (10,49 km) jednou. Jihlavský jezdec startoval do posledního dne soutěže s výraznějším odstupem od druhého Tuohina s dalším Fordem a s velkým náskokem před čtvrtým Sandellem. Hlavním cílem posádky Czech Ford National Teamu tak bylo uhájení třetí pozice zaručující zisk důležitých bodů do tabulky S-WRC. To se Martinovi s Janem také povedlo. Na zasněžených a zledovatělých tratích nechali za svými zády hned několik ambiciózních Seveřanů a úspěšně tak vykročili do sezony, v níž chtějí usilovat o medailové umístění v celkovém hodnocení Super 2000 World Rally Championship.Martin Prokop: „Ráno jsme měli trochu problém na přejezdu na RZ 18, kde jsme chtěli vyměnit pneumatiky, jenže auto nám spadlo z heveru. Museli jsme si půjčit jiný a do časovky jsme přijeli s minutovým zpožděním. Jinak to ale bylo dobré. První dvě erzety byly docela rozbité, ale test Lesjöfors byl opravdu nádherný. Po celou soutěž jsem byl nadšený z auta a znovu musím zopakovat, že je to nejlepší soutěžní vůz, jaký jsem zatím řídil. Byl to skvělý víkend a s umístěním jsme spokojení. Už teď se těším na další soutěže s Fiestou S2000.“Mistrovství světa v rally pokračuje 5. až 7. března druhou soutěží v Mexiku. Mexická rally bude znovu také součástí S-WRC a na jejím startu nebudou chybět ani Martin Prokop s Janem Tománkem a s Fordem Fiestou S2000 v barvách Czech Ford National Teamu.Sestřih závěrečné etapy Švédské rally 2010 můžete sledovat už v pondělí ve vysílání televizní stanice SPORT 5, která navíc ve čtvrtek přinese také téměř hodinové shrnutí celé soutěže.Konečné výsledky Švédské rally 2010 (S-WRC):1. P.-G. Andersson/A. Fredrikson (SWE; Škoda Fabia S2000) 3:21:49,3 hod2. J. Tuohino/M. Tuohino (FIN; Ford Fiesta S2000) + 47,3 s3. M. Prokop/J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) + 2:56,4 min4. P. Sandell/E. Axelsson (SWE; Škoda Fabia S2000) + 4:30,1 min5. E. Brynildsen/C. Menkerud (NOR; Škoda Fabia S2000) + 4:48,0 min6. B. Sousa/N. Rodrigues da Silva (POR; Ford Fiesta S2000) + 7:05,6 min7. P. Sääv/K. Lexe (SWE; Škoda Fabia S2000) + 17:39,4 minPrůběžné pořadí S-WRC 2010:1. Per-Gunnar Andersson (SWE) 25 bodů, 2. Janne Tuohino (FIN) 18, 3. Martin Prokop (CZE) 15, 4. Patrik Sandell (SWE) 12, 5. Eyvind Brynildsen (NOR) 10, 6. Bernardo Sousa (POR) 8, 7. Per-Arne Sääv (SWE) 6.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?