Po včerejší RZ 16 mohl mít Martin Porkop velmi dobrou náladu, vyhrál totiž s vozem S2000 v celkovém pořadí RZ. Následné události však pro něj byly naprostým opakem.
V cíli RZ 16 asi nebylo šťastnějšího muže, než byl Martin Prokop. Porazil na tomto úseku totiž všechny soupeře bez rozdílu třídy a zařadil se tak po bok Romana Kresty a Jana Kopeckého, kteří už světovou RZ vyhrály. Ale na rozdíl od Prokopa v vozem nejvyšší specifikace WRC. V servisu se ale jeho průběžně třetí pozice mezi vozy S2000 dostala do vážného ohrožení, když se jeho Fiesta stala naprosto mrtvou. Problém museli pomoci řešit až mechanici z továrního týmu Ford. Na vině byla řídící jednotka. Závadu se ale podařilo opravit a Prokop pokračuje Dál.
Včera si ale Martin Prokop "užil" víc z dětských nemocí v ostrém nasazení málo odskoušeného vozu. Při skocích se totiž karoserie mírně kroutí a vlivem toho mu vypadlo sklo v zadním okně. Následný průvan ve voze asi nebyl v zimě, která ve Švédsku panuje, moc příjemný... Výsledkem toho bylo i zamrznutí plynového pedálu. Sklo, které mu mechanici vyměnili, také po jistém čase prasklo. Ale dětské nemoci k novým vozům neoddělitelně patří. Může jen doufat, že se tyto potíže dnes nebudou opakovat a nabývat horších rozměrů, které by konečný výsledek mohli ohrozit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?