Po včerejší RZ 16 mohl mít Martin Porkop velmi dobrou náladu, vyhrál totiž s vozem S2000 v celkovém pořadí RZ. Následné události však pro něj byly naprostým opakem.
V cíli RZ 16 asi nebylo šťastnějšího muže, než byl Martin Prokop. Porazil na tomto úseku totiž všechny soupeře bez rozdílu třídy a zařadil se tak po bok Romana Kresty a Jana Kopeckého, kteří už světovou RZ vyhrály. Ale na rozdíl od Prokopa v vozem nejvyšší specifikace WRC. V servisu se ale jeho průběžně třetí pozice mezi vozy S2000 dostala do vážného ohrožení, když se jeho Fiesta stala naprosto mrtvou. Problém museli pomoci řešit až mechanici z továrního týmu Ford. Na vině byla řídící jednotka. Závadu se ale podařilo opravit a Prokop pokračuje Dál.
Včera si ale Martin Prokop "užil" víc z dětských nemocí v ostrém nasazení málo odskoušeného vozu. Při skocích se totiž karoserie mírně kroutí a vlivem toho mu vypadlo sklo v zadním okně. Následný průvan ve voze asi nebyl v zimě, která ve Švédsku panuje, moc příjemný... Výsledkem toho bylo i zamrznutí plynového pedálu. Sklo, které mu mechanici vyměnili, také po jistém čase prasklo. Ale dětské nemoci k novým vozům neoddělitelně patří. Může jen doufat, že se tyto potíže dnes nebudou opakovat a nabývat horších rozměrů, které by konečný výsledek mohli ohrozit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?