Po čtvrteční superspeciálce dnes severně od Hagforsu naplno odstartovala Švédská rally. Posádka Martin Prokop - Jan Tománek s Fordem Fiestou S2000 Czech Ford National Teamu si počínala skvěle a po první etapě figuruje na 3. místě průběžného hodnocení šampionátu S-WRC vypsaného letos poprvé pro vozy kategorie Super 2000.
Páteční etapa Švédské rally začala pod jasnou oblohou a při teplotách hluboko pod bodem mrazu (- 22°C). Czech Ford National Team nezahájil páteční program úplně šťastně. V závěru téměř jednadvacetikilometrové RZ 2 Likenäs Martin Prokop drobně chyboval, vyjel mimo trať a motor jeho vozu zhasl. Restartem česká posádka ztratila několik sekund a v průběžném hodnocení S-WRC klesla na pátou příčku. Z chyby se ale dvojice Prokop - Tománek dokázala rychle oklepat a po následující erzetě (Viggen 1, 21,28 km) se posunula na třetí místo mezi účastníky S-WRC.V dalším průběhu etapy držel Martin Prokop třetí pozici celkově s přibližně půlminutovým odstupem od druhého Tuohina s další Fiestou S2000, ale na RZ 6 Viggen 2 (21,28 km) dokázal sedmadvacetiletý Jihlavan zkušeného soupeře dnes poprvé porazit a přiblížil se Finově druhé pozici na rozdíl 23,5 sekundy. Ovšem Tuohino byl znovu rychlejší na poslední páteční klasické rychlostní zkoušce i na večerní superspeciálce, takže Martina Prokopa po první etapě Švédské rally 2010 dělilo od druhého místa průběžného hodnocení S-WRC 25,9 sekundy.Martin Prokop: „V závěru dnešního prvního testu jsme udělali chybu v jedné zatáčce a zhasl nám motor. Na další erzetě jsme přišli o zadní okno, takže v autě byla děsná zima a při brzdění dovnitř nalétalo hodně sněhu. Ale důležité bylo, že jsme se dokázali posunout vpřed. Jen je škoda, že okno nevypadlo až v Mexiku. V tamních vedrech bychom za průvan v autě byli určitě mnohem radši.“„Dobře se jelo i odpoledne. Jen v závěru páté erzety jsme museli couvat, protože jsme nedokázali vyjet z kolejí, které vedly mimo trať. Naštěstí jsme neztratili příliš času. Jinak to byl ale dobrý den, auto fungovalo výborně a my jsme spokojení.“„Škoda těch dvou drobných chybiček, tam jsme ztratili čas, který se v souboji s Tuohinem bude těžko dohánět. Na zledovatělých vložkách jsem měl trochu respekt, ale se třetí pozicí jsem velice spokojený. Je skvělé být před Sandellem a Brynildsenem. Zítra rozhodně nebudeme bezhlavě útočit, pokusíme se jet stejně jako dnes a uvidíme, jak to dopadne.“V sobotu pokračuje Švédská rally dalšími osmi rychlostními zkouškami o celkové délce 117,76 km. Zpravodajství z průběhu Švédské rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televize SPORT 5.Průběžné hodnocení Švédské rally 2010 po 1. etapě (S-WRC):1. P.-G. Andersson/A. Fredrikson (SWE; Škoda Fabia S2000) 1:12:10,9 hod2. J. Tuohino/M. Tuohino (FIN; Ford Fiesta S2000) + 1:09,2 min3. M. Prokop/J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) + 1:35,1 min4. P. Sandell/E. Axelsson (SWE; Škoda Fabia S2000) + 2:55,7 min5. B. Sousa/N. Rodrigues da Silva (POR; Ford Fiesta S2000) + 3:22,8 min6. E. Brynildsen/C. Menkerud (NOR; Škoda Fabia S2000) + 4:13,9 min7. P. Sääv/K. Lexe K. (SWE; Škoda Fabia S2000) + 4:36,7 min
tisková zpráva: www.bpa.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.