Dvojnásobný světový šampión, Marcus Grönholm, se stal novým patronem nadace zesnulého pilota, Richarda Burnse.
Nadace, která byla založena krátce po smrti šampióna z roku 2001 na nádor na mozku, podporuje lidi a jejich rodiny, kteří mají různé nemoci či zranění. Ve Švédsku bylo dnes ráno oznámeno, že se Grönholm stane jejím prvním patronem. Marcus byl týmovým kolegou Richarda po dva roky v Peugeotu. Fin tehdy Angličana přirovnával k jednomu z nejtěžších soupeřů.
„Je to velká pocta, být patronem Nadace Richardse Burnse. Obdivoval a uznával jsem Richardse jako sportovce i jako člověka. Jeho duševní síla i přes nepřízeň osudu pro mě byla inspirativní,“ řekl Marcus.
Marcus se s Richardem potkal právě u Peugeotu
„Doufám, že moje práce pro tuto nadaci bude inspirací i pro ostatní lidi. Rád bych poukázal na úspěchy, kterých Richard dosáhl a na statečnost, kterou předvedl na konci života. Všichni jsme velmi smutní, že tu již nemůže být s námi. Musíme se chytit příležitosti, kterou máme a zkusit pomoci ostatním lidem. Musíme uctít jeho památku právě pomocí Nadace Richarda Burnse. Chtěl bych vyzvat co možná nejvíce lidí, aby se zapojili a pomohli.“
Burnsův spolujezdec, Robert Reid, byl potěšen, že mohl Marcuse přivítat v nadaci RBF (Richard Burns Foundation). „Richard a já jsme zažili několik výborných soubojů s Marcusem. Moc dobře si na to vzpomínám. Tento rok začínáme s pomocí Marcuse a já jsem si jistý, že to zvedne zájem o charitu.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?