Dvojnásobný světový šampión, Marcus Grönholm, se stal novým patronem nadace zesnulého pilota, Richarda Burnse.
Nadace, která byla založena krátce po smrti šampióna z roku 2001 na nádor na mozku, podporuje lidi a jejich rodiny, kteří mají různé nemoci či zranění. Ve Švédsku bylo dnes ráno oznámeno, že se Grönholm stane jejím prvním patronem. Marcus byl týmovým kolegou Richarda po dva roky v Peugeotu. Fin tehdy Angličana přirovnával k jednomu z nejtěžších soupeřů.
„Je to velká pocta, být patronem Nadace Richardse Burnse. Obdivoval a uznával jsem Richardse jako sportovce i jako člověka. Jeho duševní síla i přes nepřízeň osudu pro mě byla inspirativní,“ řekl Marcus.
Marcus se s Richardem potkal právě u Peugeotu
„Doufám, že moje práce pro tuto nadaci bude inspirací i pro ostatní lidi. Rád bych poukázal na úspěchy, kterých Richard dosáhl a na statečnost, kterou předvedl na konci života. Všichni jsme velmi smutní, že tu již nemůže být s námi. Musíme se chytit příležitosti, kterou máme a zkusit pomoci ostatním lidem. Musíme uctít jeho památku právě pomocí Nadace Richarda Burnse. Chtěl bych vyzvat co možná nejvíce lidí, aby se zapojili a pomohli.“
Burnsův spolujezdec, Robert Reid, byl potěšen, že mohl Marcuse přivítat v nadaci RBF (Richard Burns Foundation). „Richard a já jsme zažili několik výborných soubojů s Marcusem. Moc dobře si na to vzpomínám. Tento rok začínáme s pomocí Marcuse a já jsem si jistý, že to zvedne zájem o charitu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.