Již dnes večer vstoupí superspeciální zkouškou v Karlstadu do 57. ročníku Švédská Rally. Mezi jejími účastníky letos nechybí ani čtyřnásobný vítěz Mezinárodního Mistrovství České republiky v Rally Roman Kresta společně s navigátorem Petrem Grossem.
Roman Kresta se do Švédska vrací po pětileté přestávce a dle jeho slov si jede zahajovací podnik WRC 2010 hlavně pořádně užít. Několik hodin před startem může zlínsko-boleslavská dvojice po absolvování testů a tréninků hlásit - vše připraveno."Tréninky se obešly bez nejmenších problémů, počasí je super a v okolí erzet je i poměrně dost sněhu, ale není na všech rychlostních zkouškách. Myslím, že se pojede hodně na šotolině. Některé rychlostní zkoušky si vybavuji ještě z roku 2005. Jsou zde i místa, která jsou uhrnuta do úzka, takže můžeme čekat skvělé svezení, i když mantinely nejsou nijak extra velké a na cestě je spíše mix šotoliny a ujetého sněhu, který se ještě rozjezdí do kolejí. Nicméně momentálně pořádně mrzne a zrovna v tuto chvíli tady máme -16 stupňů," hlásí z dějiště soutěže Roman Kresta.Zlínský pilot absolvoval v neděli společný test s dalším českým soutěžním jezdcem Martinem Prokopem, se kterým spolupracoval při hledání optimálního setupu pro nové Martinovo soutěžní nářadí Ford Fiesta S2000. V pondělí pak Roman testoval již se svým Mitsubishi, společně s dalšími jezdci produkčních vozů, např. Martinem Semerádem, či Armindo Araújem. "Jedeme specifikaci Mitsubishi pro rok 2010 a všechno funguje a je připraveno pro start," uvádí Roman ke kondici vozu. "Odjeli jsme asi 35 nebo 40 kilometrů a jsme naprosto spokojeni.""Žádné nemáme," odpovídá Roman na otázku týkající se ambicí na výsledek. "Naskytla se možnost startu a rádi jsme ji využili. Švédská Rally je Švédská Rally, je to prostě skvělá soutěž a my si ji chceme užít. Závod to bude určitě excelentní. Rádi bychom za možnost startu poděkovali našim partnerům, společnostem Praga, HYPOKRAMED, enteria a med PROGRESS," uzavírá Roman Kresta.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.