Již dnes večer vstoupí superspeciální zkouškou v Karlstadu do 57. ročníku Švédská Rally. Mezi jejími účastníky letos nechybí ani čtyřnásobný vítěz Mezinárodního Mistrovství České republiky v Rally Roman Kresta společně s navigátorem Petrem Grossem.
Roman Kresta se do Švédska vrací po pětileté přestávce a dle jeho slov si jede zahajovací podnik WRC 2010 hlavně pořádně užít. Několik hodin před startem může zlínsko-boleslavská dvojice po absolvování testů a tréninků hlásit - vše připraveno."Tréninky se obešly bez nejmenších problémů, počasí je super a v okolí erzet je i poměrně dost sněhu, ale není na všech rychlostních zkouškách. Myslím, že se pojede hodně na šotolině. Některé rychlostní zkoušky si vybavuji ještě z roku 2005. Jsou zde i místa, která jsou uhrnuta do úzka, takže můžeme čekat skvělé svezení, i když mantinely nejsou nijak extra velké a na cestě je spíše mix šotoliny a ujetého sněhu, který se ještě rozjezdí do kolejí. Nicméně momentálně pořádně mrzne a zrovna v tuto chvíli tady máme -16 stupňů," hlásí z dějiště soutěže Roman Kresta.Zlínský pilot absolvoval v neděli společný test s dalším českým soutěžním jezdcem Martinem Prokopem, se kterým spolupracoval při hledání optimálního setupu pro nové Martinovo soutěžní nářadí Ford Fiesta S2000. V pondělí pak Roman testoval již se svým Mitsubishi, společně s dalšími jezdci produkčních vozů, např. Martinem Semerádem, či Armindo Araújem. "Jedeme specifikaci Mitsubishi pro rok 2010 a všechno funguje a je připraveno pro start," uvádí Roman ke kondici vozu. "Odjeli jsme asi 35 nebo 40 kilometrů a jsme naprosto spokojeni.""Žádné nemáme," odpovídá Roman na otázku týkající se ambicí na výsledek. "Naskytla se možnost startu a rádi jsme ji využili. Švédská Rally je Švédská Rally, je to prostě skvělá soutěž a my si ji chceme užít. Závod to bude určitě excelentní. Rádi bychom za možnost startu poděkovali našim partnerům, společnostem Praga, HYPOKRAMED, enteria a med PROGRESS," uzavírá Roman Kresta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?