FIA změnila od zítra startující soutěže MS rally Sweden bodový systém, který by měl zamezit taktizování a měl by klást větší důraz na co nejlepší výsledek posádek.
Veškeré změny v bodovém systému byly před startem soutěže odsouhlaseny všemi týmy a následně schváleny Světovou radou motorsportu FIA. Jaké změny v bodování nás tedy čekají? Z původních osmi bodujících posádek jich bude nově bodovat deset a ty si na své konto připíší postupně od prvního místa 25 bodů, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 a 1 bod.
Pro zajímavost přikládáme tabulku, jak by dopadly loňské výsledky MS podle nového hodnocení.
1. Loeb 93 (229)2. Hirvonen 92 (220)3. Sordo 64 (151)4. Latvala 41 (104)5. P Solberg 35 (86)6. H Solberg 33 (86)7. Wilson 28 (76)8. Ogier 24 (61)9. Villagra 16 (44)10. Rautenbach 9 (36)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.