O uplynulém víkendu se Czech Ford National Team přesunul do Skandinávie, kde vrcholila jeho příprava na Švédskou rally. Úvodní podnik letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích odstartuje v Karlstadu už ve čtvrtek 11. února večer. Úřadující juniorský mistr světa v rally Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 bude bojovat o premiérové body do hodnocení nového šampionátu S-WRC, vypsaného letos poprvé pro vozy kategorie Super 2000.
Švédská rally se do kalendáře mistrovství světa vrací po roční přestávce a poprvé od roku 1996 bude úvodním podnikem sezony. Švédská soutěž je navíc jedinou zimní rally v šampionátu a jako taková s sebou přináší některá specifika. Jízda na sněhu rychlostí blížící se dvěma stům kilometrů v hodině se může zdát jako popírání fyzikálních zákonů, ale stovky kovových hřebů v každé z pneumatik se dokáží vrýt do zledovatělého podkladu a jezdci si tak mohou dopřát na jiné soutěži neopakovatelný zážitek. V některých místech lze navíc využít sněhových bariér podél cest k jemnému odrazu v zatáčkách, který tak urychlí jejich projetí. Na druhou stranu umí být sněhové bariéry velmi zrádné. Když jezdec špatně odhadne pevnost bariéry nebo do ní vrazí příliš silně, sněhová masa vůz pohltí a je po nadějích na dobrý výsledek.Z důvodu zákazu testování na území pořadatelské země tři týdny před startem soutěže testoval Czech Ford National Team v neděli v Norsku nedaleko švédských hranic. Trať, na které Martin Prokop nastavoval svůj nový Ford Fiesta S2000, odpovídala svým charakterem rychlostním zkouškám Švédské rally, takže narozdíl od prvního testu v Jihlavě dosahoval vůz vysokých rychlostních průměrů.V pondělí se posádka Martin Prokop - Jan Tománek zúčastnila oficiálního předsoutěžního testu ve Švédsku. Z vozů kategorie Super 2000 byla však modro-bílo-červená Fiesta na trati jediná.Martin Prokop: "V neděli jsme absolvovali soukromý test, při kterém jsme jezdili sami, takže jsme měli čas a prostor vyzkoušet vše, co jsme potřebovali. Měli jsme k dispozici i data o nastavení, s nímž minulý týden testoval Marcus Grönholm. To pro nás bylo skvělé a my jsme si set-up doladili tak, aby vyhovoval mně i autu. V pondělí bylo na programu oficiální testování před soutěží, při kterém společně s námi jezdili také posádky s produkčními auty, včetně dalších Čechů. Trať se ale v průběhu dne v důsledku průjezdů několika vozů měnila, takže srovnání nebylo až takové.""Letos ve Švédsku není tolik sněhu, jako bylo loni v Norsku, ale mrzne, takže i když se budou vyjíždět koleje a místy se ve druhých průjezdech možná prosekneme až na šotolinu, neměla by povolit, měla by zůstat zmrzlá, proto se bláta snad bát nemusíme.""Co můžeme od soutěže očekávat výsledkově ukážou až první rychlostní zkoušky. Po testech víme, že bychom měli být rychlejší než produkční vozy, ale uvidíme, jak na tom budeme ve srovnání se Skandinávci s S2000. Určitě ale pojedeme tak, aby nás to bavilo. To znamená rychle a trochu agresivně, jak to má Fiesta S2000 ráda."V úterý a ve středu absolvují posádky seznamovací jízdy. Ve čtvrtek 11. února je na programu shakedown a ve 20:04 hod soutěž startuje úvodní rychlostní zkouškou v Karlstadu. Celkem na účastníky Švédské rally 2010 čeká 21 erzet o celkové délce 343 kilometrů. Konečné výsledky soutěže budeme znát v neděli 14. února po 15. hodině.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.