Rozhovor s Grönholmem o Rally Sweden a dalším

Gronholm, Marcus
Gronholm, Marcus, foto: Ford Motor Company
iM2 4. února 2010 19:50
Sdílej:

Dvojnásobný šampión v rally, Marcus Grönholm, se již za týden vrací do MS s Fordem Focus týmu Stobart. Ještě před startem testoval jízdu na sněhu při Svully Rally v Norsku.

Fin jezdil se Subaru Impreza skupiny N, nakonec do cíle dorazil na druhém místě za Petterem Solbergem s Citroënem C4 WRC. Nor se soutěže zúčastnil, stejně jako Grönholm, v rámci testů na rally ve Švédsku.Jaká byla Svully Rally?Marcus Grönholm: Bylo to dobré. Soutěž jsem absolvoval se Subaru Impreza ze Subaru Cupu. Není to úplně vůz skupiny N, ale i tak jelo velmi dobře. V naší třídě jsme vyhráli a celkově jsme byli druzí, přestože jsme na Pettera ztratili docela dost času.Ve vaši skupině ale byla docela velká konkurence?MG: Ano, to byla. Patrik Sandell a Andreas Mikkelsen měli stejný vůz jako já.Do Focusu RS WRC to má ale ještě daleko, bylo ale dobré svést se na sněhu?MG: Ano, to bylo. Rally má 140 km a bylo také užitečné jet opět na sněžných pneumatikách. Samozřejmě rychlost nebyla taková, jaká bude s Fordem. Ale bylo dobré si zkontrolovat poznámky a opět si vše zkusit.Jak moc Vám to pomohlo?MG: Pomohlo mi to, ale test, který mě čeká, mi pomůže trošku více. Na start s Fordem budu dobře připraven.

Kde přesně budete testovat?MG: Ještě přesně nevíme, zkoumáme situaci. Jen doufám, že se trošku oteplí. Venku je teď -27 °C a to je trochu moc zima. Budete moci ve Švédsku zvítězit?MG: To se takhle nedá říci. Teď sem jel poprvé za velmi dlouhou dobu a být opravdu konkurenceschopný je velmi těžké. Bylo by zklamáním, kdybych neměl tu správnou rychlost ve srovnání s ostatními jezdci. Ale podium je možné.Co byste řekl na to, kdybyste zvítězil na RZ Sagen. Je to zkouška, podle které jste pojmenoval Vaši restauraci?MG: To není důležité. Ale bylo by dobré dosáhnout několika rychlých časů.zdroj: autosport.com

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.