Dvojnásobný šampión v rally, Marcus Grönholm, se již za týden vrací do MS s Fordem Focus týmu Stobart. Ještě před startem testoval jízdu na sněhu při Svully Rally v Norsku.
Fin jezdil se Subaru Impreza skupiny N, nakonec do cíle dorazil na druhém místě za Petterem Solbergem s Citroënem C4 WRC. Nor se soutěže zúčastnil, stejně jako Grönholm, v rámci testů na rally ve Švédsku.Jaká byla Svully Rally?Marcus Grönholm: Bylo to dobré. Soutěž jsem absolvoval se Subaru Impreza ze Subaru Cupu. Není to úplně vůz skupiny N, ale i tak jelo velmi dobře. V naší třídě jsme vyhráli a celkově jsme byli druzí, přestože jsme na Pettera ztratili docela dost času.Ve vaši skupině ale byla docela velká konkurence?MG: Ano, to byla. Patrik Sandell a Andreas Mikkelsen měli stejný vůz jako já.Do Focusu RS WRC to má ale ještě daleko, bylo ale dobré svést se na sněhu?MG: Ano, to bylo. Rally má 140 km a bylo také užitečné jet opět na sněžných pneumatikách. Samozřejmě rychlost nebyla taková, jaká bude s Fordem. Ale bylo dobré si zkontrolovat poznámky a opět si vše zkusit.Jak moc Vám to pomohlo?MG: Pomohlo mi to, ale test, který mě čeká, mi pomůže trošku více. Na start s Fordem budu dobře připraven.
Kde přesně budete testovat?MG: Ještě přesně nevíme, zkoumáme situaci. Jen doufám, že se trošku oteplí. Venku je teď -27 °C a to je trochu moc zima. Budete moci ve Švédsku zvítězit?MG: To se takhle nedá říci. Teď sem jel poprvé za velmi dlouhou dobu a být opravdu konkurenceschopný je velmi těžké. Bylo by zklamáním, kdybych neměl tu správnou rychlost ve srovnání s ostatními jezdci. Ale podium je možné.Co byste řekl na to, kdybyste zvítězil na RZ Sagen. Je to zkouška, podle které jste pojmenoval Vaši restauraci?MG: To není důležité. Ale bylo by dobré dosáhnout několika rychlých časů.zdroj: autosport.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.