Dvojnásobný šampión v rally, Marcus Grönholm, se již za týden vrací do MS s Fordem Focus týmu Stobart. Ještě před startem testoval jízdu na sněhu při Svully Rally v Norsku.
Fin jezdil se Subaru Impreza skupiny N, nakonec do cíle dorazil na druhém místě za Petterem Solbergem s Citroënem C4 WRC. Nor se soutěže zúčastnil, stejně jako Grönholm, v rámci testů na rally ve Švédsku.Jaká byla Svully Rally?Marcus Grönholm: Bylo to dobré. Soutěž jsem absolvoval se Subaru Impreza ze Subaru Cupu. Není to úplně vůz skupiny N, ale i tak jelo velmi dobře. V naší třídě jsme vyhráli a celkově jsme byli druzí, přestože jsme na Pettera ztratili docela dost času.Ve vaši skupině ale byla docela velká konkurence?MG: Ano, to byla. Patrik Sandell a Andreas Mikkelsen měli stejný vůz jako já.Do Focusu RS WRC to má ale ještě daleko, bylo ale dobré svést se na sněhu?MG: Ano, to bylo. Rally má 140 km a bylo také užitečné jet opět na sněžných pneumatikách. Samozřejmě rychlost nebyla taková, jaká bude s Fordem. Ale bylo dobré si zkontrolovat poznámky a opět si vše zkusit.Jak moc Vám to pomohlo?MG: Pomohlo mi to, ale test, který mě čeká, mi pomůže trošku více. Na start s Fordem budu dobře připraven.
Kde přesně budete testovat?MG: Ještě přesně nevíme, zkoumáme situaci. Jen doufám, že se trošku oteplí. Venku je teď -27 °C a to je trochu moc zima. Budete moci ve Švédsku zvítězit?MG: To se takhle nedá říci. Teď sem jel poprvé za velmi dlouhou dobu a být opravdu konkurenceschopný je velmi těžké. Bylo by zklamáním, kdybych neměl tu správnou rychlost ve srovnání s ostatními jezdci. Ale podium je možné.Co byste řekl na to, kdybyste zvítězil na RZ Sagen. Je to zkouška, podle které jste pojmenoval Vaši restauraci?MG: To není důležité. Ale bylo by dobré dosáhnout několika rychlých časů.zdroj: autosport.com
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.