M-Sport znova postavil auto, se kterým prožil Jari-Matti Latvala na Rally Portugal zřejmě nejhorší nehodu svého života, když spadl ze srázu. Při tomto pádu šlo auto několikrát přes střechu.
Dohromady dvanáctkrát (!) se přetočil přes střechu Ford Focus, se kterým Jari-Matti havaroval v Portugalsku. Auto se tehdy kutálelo ze svahu asi 200 metrů. Obrázky z této nehody obletěly celý svět. Jezdec i spolujezdec zůstali naštěstí nezranění, jen auto vypadalo totálně na odpis. Jenže první dojem klame, M-Sport tento Focus postavil znovu a Latvala s ním pojede na zahajovacím podniku sezony 2010, ve Švédsku. „Auto jsme důkladně prohlédli a nenašli jsme žádné slabé místo. Bezpečnost jezdce je naši nejvyšší prioritou. Naše průzkumy ukázaly, že Jari-Matti s tímto vozem bude moci opět startovat,“ říká týmový šéf, Malcolm Wilson.
Přesně o tento vůz se jedná...
Latvala říká, že pro něj není žádným problémem, s tímto autem opět jet: „Po přestavbě jsou na autě v některých místech vidět místy nové spáry. Když to vidíte, tak se vám opět vybaví vzpomínky na tu nehodu, ale opravdu nemám žádný problém s tímto autem znova startovat,“ říká Fin.
Video z nehody:
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?