M-Sport znova postavil auto, se kterým prožil Jari-Matti Latvala na Rally Portugal zřejmě nejhorší nehodu svého života, když spadl ze srázu. Při tomto pádu šlo auto několikrát přes střechu.
Dohromady dvanáctkrát (!) se přetočil přes střechu Ford Focus, se kterým Jari-Matti havaroval v Portugalsku. Auto se tehdy kutálelo ze svahu asi 200 metrů. Obrázky z této nehody obletěly celý svět. Jezdec i spolujezdec zůstali naštěstí nezranění, jen auto vypadalo totálně na odpis. Jenže první dojem klame, M-Sport tento Focus postavil znovu a Latvala s ním pojede na zahajovacím podniku sezony 2010, ve Švédsku. „Auto jsme důkladně prohlédli a nenašli jsme žádné slabé místo. Bezpečnost jezdce je naši nejvyšší prioritou. Naše průzkumy ukázaly, že Jari-Matti s tímto vozem bude moci opět startovat,“ říká týmový šéf, Malcolm Wilson.
Přesně o tento vůz se jedná...
Latvala říká, že pro něj není žádným problémem, s tímto autem opět jet: „Po přestavbě jsou na autě v některých místech vidět místy nové spáry. Když to vidíte, tak se vám opět vybaví vzpomínky na tu nehodu, ale opravdu nemám žádný problém s tímto autem znova startovat,“ říká Fin.
Video z nehody:
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?