V Paříži byl dnes za přítomnosti nejvyššího představitele FIA Jeana Todta představen letošní ročník World Rally Championship, který startuje již příští týden ve Švédsku. Právě prezident FIA promluvil o nadcházejícím ročníku WRC jako první.
"Rally je hluboce zakořeněna v mém srdci," řekl Todt, který se v rally angažoval nejdříve jako spolujezdec (Peugeot Talbot Sport rally team) a později převzal odpovědnost za konstrukci legendárního speciálu skupiny „B“ Peugeotu 205 Turbo 16. "Startem nové sezony jsem velice nadšený, máme několik skvělých vozů, týmů a jezdců. Přesto nemůžeme být úplně spokojeni se současnou situací. Máme několik soutěží, které jsou roztroušeny po celém světě – v zemích, kde se angažují jen někteří výrobci účastnící se WRC. Toto je potřeba řešit. Jsme v hluboké ekonomické krizi a musíme zvýšit úsilí na podporu mistrovství světa," doplnil prezident FIA.
"Můžete si být jisti, že se budu v rally osobně angažovat. Vytvořili jsme pracovní skupinu, která se bude zabývat soutěžemi na celém světě. WRC je vrchol, ale my se musíme zabývat soutěžemi v celosvětovém měřítku. Jsem velký optimista a věřím, že nás v letošním roce čeká velký šampionát, ale ještě více optimisticky hledím do budoucna. Musíme mnohé zlepšit. Například musíme přilákat více výrobců, zlepšit práci s médii. Ale já jsem touto prací nadšen," uzavřel Jean Todt.
Zahájení byli přítomni i zástupci jednotlivých týmu. Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing prohlásil, že se jejich cíle nemění. Opět chtějí zvítězit v hodnocení týmu i jednotlivců a získat tak double. "Naše cíle se nemění. Stanovili jsme si se Sebastienem cíl, sedmý titul mistra světa. Dále chceme vyhrát mezi značkami a také bychom rádi konečně viděli zvítězit Dani Sorda na některé soutěži," řekl Quesnel. "Samozřejmě, že jsem tady, protože chci pokračovat v úspěších. Moje práce mě baví a chci stále vyhrávat. Nemám v úmyslu se o trofej s nikým dělit, ale vím, že Mikko Hirvonen je velmi motivovaný a čeká nás tvrdý boj," prohlásil šestinásobný mistr světa Sebastien Loeb.
"Letos jsem ještě více motivovaný než loni. Loňský rok je za námi, ale je velice snadné se ohlédnout zpátky a říci si co bychom mohli udělat jinak. Letos budeme určitě o mnoho silnější," řekl Mikko Hirvonen.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?