V Paříži byl dnes za přítomnosti nejvyššího představitele FIA Jeana Todta představen letošní ročník World Rally Championship, který startuje již příští týden ve Švédsku. Právě prezident FIA promluvil o nadcházejícím ročníku WRC jako první.
"Rally je hluboce zakořeněna v mém srdci," řekl Todt, který se v rally angažoval nejdříve jako spolujezdec (Peugeot Talbot Sport rally team) a později převzal odpovědnost za konstrukci legendárního speciálu skupiny „B“ Peugeotu 205 Turbo 16. "Startem nové sezony jsem velice nadšený, máme několik skvělých vozů, týmů a jezdců. Přesto nemůžeme být úplně spokojeni se současnou situací. Máme několik soutěží, které jsou roztroušeny po celém světě – v zemích, kde se angažují jen někteří výrobci účastnící se WRC. Toto je potřeba řešit. Jsme v hluboké ekonomické krizi a musíme zvýšit úsilí na podporu mistrovství světa," doplnil prezident FIA.
"Můžete si být jisti, že se budu v rally osobně angažovat. Vytvořili jsme pracovní skupinu, která se bude zabývat soutěžemi na celém světě. WRC je vrchol, ale my se musíme zabývat soutěžemi v celosvětovém měřítku. Jsem velký optimista a věřím, že nás v letošním roce čeká velký šampionát, ale ještě více optimisticky hledím do budoucna. Musíme mnohé zlepšit. Například musíme přilákat více výrobců, zlepšit práci s médii. Ale já jsem touto prací nadšen," uzavřel Jean Todt.
Zahájení byli přítomni i zástupci jednotlivých týmu. Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing prohlásil, že se jejich cíle nemění. Opět chtějí zvítězit v hodnocení týmu i jednotlivců a získat tak double. "Naše cíle se nemění. Stanovili jsme si se Sebastienem cíl, sedmý titul mistra světa. Dále chceme vyhrát mezi značkami a také bychom rádi konečně viděli zvítězit Dani Sorda na některé soutěži," řekl Quesnel. "Samozřejmě, že jsem tady, protože chci pokračovat v úspěších. Moje práce mě baví a chci stále vyhrávat. Nemám v úmyslu se o trofej s nikým dělit, ale vím, že Mikko Hirvonen je velmi motivovaný a čeká nás tvrdý boj," prohlásil šestinásobný mistr světa Sebastien Loeb.
"Letos jsem ještě více motivovaný než loni. Loňský rok je za námi, ale je velice snadné se ohlédnout zpátky a říci si co bychom mohli udělat jinak. Letos budeme určitě o mnoho silnější," řekl Mikko Hirvonen.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.