V Paříži byl dnes za přítomnosti nejvyššího představitele FIA Jeana Todta představen letošní ročník World Rally Championship, který startuje již příští týden ve Švédsku. Právě prezident FIA promluvil o nadcházejícím ročníku WRC jako první.
"Rally je hluboce zakořeněna v mém srdci," řekl Todt, který se v rally angažoval nejdříve jako spolujezdec (Peugeot Talbot Sport rally team) a později převzal odpovědnost za konstrukci legendárního speciálu skupiny „B“ Peugeotu 205 Turbo 16. "Startem nové sezony jsem velice nadšený, máme několik skvělých vozů, týmů a jezdců. Přesto nemůžeme být úplně spokojeni se současnou situací. Máme několik soutěží, které jsou roztroušeny po celém světě – v zemích, kde se angažují jen někteří výrobci účastnící se WRC. Toto je potřeba řešit. Jsme v hluboké ekonomické krizi a musíme zvýšit úsilí na podporu mistrovství světa," doplnil prezident FIA.
"Můžete si být jisti, že se budu v rally osobně angažovat. Vytvořili jsme pracovní skupinu, která se bude zabývat soutěžemi na celém světě. WRC je vrchol, ale my se musíme zabývat soutěžemi v celosvětovém měřítku. Jsem velký optimista a věřím, že nás v letošním roce čeká velký šampionát, ale ještě více optimisticky hledím do budoucna. Musíme mnohé zlepšit. Například musíme přilákat více výrobců, zlepšit práci s médii. Ale já jsem touto prací nadšen," uzavřel Jean Todt.
Zahájení byli přítomni i zástupci jednotlivých týmu. Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing prohlásil, že se jejich cíle nemění. Opět chtějí zvítězit v hodnocení týmu i jednotlivců a získat tak double. "Naše cíle se nemění. Stanovili jsme si se Sebastienem cíl, sedmý titul mistra světa. Dále chceme vyhrát mezi značkami a také bychom rádi konečně viděli zvítězit Dani Sorda na některé soutěži," řekl Quesnel. "Samozřejmě, že jsem tady, protože chci pokračovat v úspěších. Moje práce mě baví a chci stále vyhrávat. Nemám v úmyslu se o trofej s nikým dělit, ale vím, že Mikko Hirvonen je velmi motivovaný a čeká nás tvrdý boj," prohlásil šestinásobný mistr světa Sebastien Loeb.
"Letos jsem ještě více motivovaný než loni. Loňský rok je za námi, ale je velice snadné se ohlédnout zpátky a říci si co bychom mohli udělat jinak. Letos budeme určitě o mnoho silnější," řekl Mikko Hirvonen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?