FIA ještě stále neoznámila detailní pravidla pro vozy, které by měly nahradit současné WRC v MS od příštího roku. Nejasnosti se týkají především motorů, a tak už výrobci začínají spekulovat o možném náhradním řešení.
Od roku 2011 by mělo odzvonit současným WRC vozům. Nahradit by je měly stroje, které vzniknou na bázi vozů S2000, osazeny však budou motorem o objemu 1,6l s turbem. Zatím však nejsou známa podrobná pravidla tzv. světového motoru, který by měl být použitelný ve více světových sériích. Doposud FIA nic konkrétního nezveřejnila.Továrny již sice na nových vozech pracují, ale zatím nemohou vyvíjet hlavní součást stroje: motor. Například Citroën již testoval nový DS3, který by měl nahradit dosluhující C4 WRC, ovšem k pohonu musel využít 2,0l motor z C4 WRC!Tato změna motoru by teoreticky mohla být možná i pro rok 2011, když je Citroën s Fordem jednotný, že pokud by FIA neoznámila přesné specifikace motorů v nejbližší době, tak by základem měly být dosavadní pohonné jednotky. Ve hře je také varianta, že by aktuální vozy WRC v MS jezdily ještě jeden rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.