Jezdec Citroënu, Dani Sordo, vyhrál Arctic Lapland Rally ve Finsku. Sordův týmový kolega, Kimi Räikkönen, předvedl zajímavý výkon, i když se nevyvaroval chybě a během prvního dne havaroval. Dokázal však udělat šňůru druhých míst na jednotlivých testech.
Toto byly první kilometry, na kterých se Kimi sžíval s C4 WRC v soutěžním prostředí. Nebýt nehody, tak by dojel 6 minut za Sordem. Räikkönenův spolujezdec, Kaj Lindström, po RZ9 řekl: „Naše ztráta na Daniho je 0,9s na kilometr. Víme, kde ztrácíme, takže to není velký problém. Horší by bylo, kdybychom si mysleli, že jedeme zatraceně rychle, to by byl problém.“„Stále nastavujeme auto. Takže v něj Kimi nemá ještě 100% důvěru. To ovlivňuje naše nájezdy do zatáček. Když je na trati led, tak brzdíme dříve, protože nechceme udělat nějakou stupidní chybu. Odtud pochází ten rozdíl na Sorda. Naše poznámky také budeme moci zlepšit poté, co uvidíme, jak moc rychle můžeme jet,“ dodává Lindström pro MTV3.Kimi Räikkönen k tomu v cíli řekl: „Když se nám podaří auto udržet v takové stopě, kterou budeme chtít, tak bude docela jednoduché, jet rychleji. Nemyslím si, že by bylo nějak extrémně těžké, jet rychleji, když si budu jistý, že auto pojede přesně tak, jak budu chtít já.“„Pro mě je to pátá rally, takže se není o co bát. Naučil sem se toho docela dost a ve Švédsku to bude o hodně lepší. Nejdůležitější bylo, že jsme byli schopni odjet nějaké kilometry. Vůbec nevadí, že jsme skončili na nižších pozicích,“ dodává.Arctic Lapland Rally 2010:1. Dani Sordo/Marc Marti (E) Citroen C4 WRC 1:38.29,1 (1. A18)2. Kosti Katajamäki/Lasse Hirvijärvi (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +6.07,73. Jarkko Miettinen/Mikko Lukka (FIN) Skoda Fabia S2000 +7.16,14. Juha Salo/Mika Stenberg (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +8.06,95. Kristian Sohlberg/Peter Flythström (FIN) Subaru Impreza WRX STI N15 +9.12,36. Ari Vihavainen/Antti Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.40,67. Atte Alanen/Pasi Hedman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.44,58. Tommi Luostarinen/Risto Pietiläinen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.48,99. Jukka Ketomäki/Kai Risberg (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +10.45,810. Marko Ipatti/Kari Kajula (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +10.46,9
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?