Jezdec Citroënu, Dani Sordo, vyhrál Arctic Lapland Rally ve Finsku. Sordův týmový kolega, Kimi Räikkönen, předvedl zajímavý výkon, i když se nevyvaroval chybě a během prvního dne havaroval. Dokázal však udělat šňůru druhých míst na jednotlivých testech.
Toto byly první kilometry, na kterých se Kimi sžíval s C4 WRC v soutěžním prostředí. Nebýt nehody, tak by dojel 6 minut za Sordem. Räikkönenův spolujezdec, Kaj Lindström, po RZ9 řekl: „Naše ztráta na Daniho je 0,9s na kilometr. Víme, kde ztrácíme, takže to není velký problém. Horší by bylo, kdybychom si mysleli, že jedeme zatraceně rychle, to by byl problém.“„Stále nastavujeme auto. Takže v něj Kimi nemá ještě 100% důvěru. To ovlivňuje naše nájezdy do zatáček. Když je na trati led, tak brzdíme dříve, protože nechceme udělat nějakou stupidní chybu. Odtud pochází ten rozdíl na Sorda. Naše poznámky také budeme moci zlepšit poté, co uvidíme, jak moc rychle můžeme jet,“ dodává Lindström pro MTV3.Kimi Räikkönen k tomu v cíli řekl: „Když se nám podaří auto udržet v takové stopě, kterou budeme chtít, tak bude docela jednoduché, jet rychleji. Nemyslím si, že by bylo nějak extrémně těžké, jet rychleji, když si budu jistý, že auto pojede přesně tak, jak budu chtít já.“„Pro mě je to pátá rally, takže se není o co bát. Naučil sem se toho docela dost a ve Švédsku to bude o hodně lepší. Nejdůležitější bylo, že jsme byli schopni odjet nějaké kilometry. Vůbec nevadí, že jsme skončili na nižších pozicích,“ dodává.Arctic Lapland Rally 2010:1. Dani Sordo/Marc Marti (E) Citroen C4 WRC 1:38.29,1 (1. A18)2. Kosti Katajamäki/Lasse Hirvijärvi (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +6.07,73. Jarkko Miettinen/Mikko Lukka (FIN) Skoda Fabia S2000 +7.16,14. Juha Salo/Mika Stenberg (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +8.06,95. Kristian Sohlberg/Peter Flythström (FIN) Subaru Impreza WRX STI N15 +9.12,36. Ari Vihavainen/Antti Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.40,67. Atte Alanen/Pasi Hedman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.44,58. Tommi Luostarinen/Risto Pietiläinen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.48,99. Jukka Ketomäki/Kai Risberg (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +10.45,810. Marko Ipatti/Kari Kajula (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +10.46,9
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.