Jezdec Citroënu, Dani Sordo, vyhrál Arctic Lapland Rally ve Finsku. Sordův týmový kolega, Kimi Räikkönen, předvedl zajímavý výkon, i když se nevyvaroval chybě a během prvního dne havaroval. Dokázal však udělat šňůru druhých míst na jednotlivých testech.
Toto byly první kilometry, na kterých se Kimi sžíval s C4 WRC v soutěžním prostředí. Nebýt nehody, tak by dojel 6 minut za Sordem. Räikkönenův spolujezdec, Kaj Lindström, po RZ9 řekl: „Naše ztráta na Daniho je 0,9s na kilometr. Víme, kde ztrácíme, takže to není velký problém. Horší by bylo, kdybychom si mysleli, že jedeme zatraceně rychle, to by byl problém.“„Stále nastavujeme auto. Takže v něj Kimi nemá ještě 100% důvěru. To ovlivňuje naše nájezdy do zatáček. Když je na trati led, tak brzdíme dříve, protože nechceme udělat nějakou stupidní chybu. Odtud pochází ten rozdíl na Sorda. Naše poznámky také budeme moci zlepšit poté, co uvidíme, jak moc rychle můžeme jet,“ dodává Lindström pro MTV3.Kimi Räikkönen k tomu v cíli řekl: „Když se nám podaří auto udržet v takové stopě, kterou budeme chtít, tak bude docela jednoduché, jet rychleji. Nemyslím si, že by bylo nějak extrémně těžké, jet rychleji, když si budu jistý, že auto pojede přesně tak, jak budu chtít já.“„Pro mě je to pátá rally, takže se není o co bát. Naučil sem se toho docela dost a ve Švédsku to bude o hodně lepší. Nejdůležitější bylo, že jsme byli schopni odjet nějaké kilometry. Vůbec nevadí, že jsme skončili na nižších pozicích,“ dodává.Arctic Lapland Rally 2010:1. Dani Sordo/Marc Marti (E) Citroen C4 WRC 1:38.29,1 (1. A18)2. Kosti Katajamäki/Lasse Hirvijärvi (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +6.07,73. Jarkko Miettinen/Mikko Lukka (FIN) Skoda Fabia S2000 +7.16,14. Juha Salo/Mika Stenberg (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +8.06,95. Kristian Sohlberg/Peter Flythström (FIN) Subaru Impreza WRX STI N15 +9.12,36. Ari Vihavainen/Antti Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.40,67. Atte Alanen/Pasi Hedman (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.44,58. Tommi Luostarinen/Risto Pietiläinen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.48,99. Jukka Ketomäki/Kai Risberg (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +10.45,810. Marko Ipatti/Kari Kajula (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +10.46,9
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.