Toni Gardemeister se vrátil do šampionátu Intercontinental Rally Challenge při 78. Rally Monte Carlo. Do cíle však tento sympatický Fin nedojel, na vině byl motor poškozený z předešlého kontaktu se sněhovou bariérou.
Gardemeister byl na průběžném desátém místě, když musel během poslední etapy odstoupit. Na vině byl motor Abarthu Grande Punta, který se poškodil při předchozím kontaktu se sněhovou bariérou. Toni se dostal s vozem mimo trať na předposlední zkoušce druhého dne.
"Bylo skvělé být zase zpět. Jsem rád, že jsem mohl opět spolupracovat s týmem Astra. Během soutěže nás neustále provázely menší problémy a moje rychlost také nebyla taková, v jakou jsem doufal. To bylo ale způsobeno tím, že jsem dlouho s žádným soutěžním vozem nejel," říká ke svému výkonu Toni.
"Chtěl bych během roku startovat v IRC častěji. Ale jako nejbližší možnou příležitost vidím rally na Sardínii, která se jede v červnu. Na závody v Jižní Americe nemáme jednoduše dostatečný budget," shrnuje svoji situaci Gardemeister.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?