M-Sport sídlící v Cumbrian stojí za vývojem nového speciálu Ford Fiesta S2000. V centru týmu teď mohou propuknout velkolepé oslavy, protože jejich nový stroj získal během 24 hodin hned dvě vítězství!
Posádka Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen zvítězila s Fiestou S2000 na legendární Rally Monte Carlo a při Q-Tel Qatar Rally se z vítězství radoval Nasser Al Attiyah a Giovanni Bernacchini, opět s vozem Fiesta S2000. Vůz byl přitom homologován teprve 15. ledna. Za vývoje stojí Christian Loriaux.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, se vyjádřil k víkendu z říše snů: „Tohle je opravdu perfektní debut pro Fiestu S2000. Výsledky jak z Rally Monte Carlo, tak z neuvěřitelně náročné Rally v Kataru, ukazují výborný potenciál vozu za všech podmínek. Tyto výsledky jsou oceněním pro všechny, kteří se podíleli na stavbě a vývoji nového stroje. Všichni naši techničtí partneři jsou skvělí. Největší dík patří fantastickému týmu M-Sport, který dokázal připravit vozy i do takovýchto extrémních podmínek.“
Tento výsledek ale může být pouhým ledovcem toho, co na vůz z dílem M-Sportu může v budoucnu čekat. Technici v Británii v současné době pracují na stavbě 22 vozů Fiesta S2000! Všechny musí být hotovy během následujících šesti týdnů! Na ně už totiž čekají zákazníci ve Finsku, České republice, Irsku, Španělsku, Jižní Africe, Polsku, Portugalsku, Abu Dhabi a Itálii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.