M-Sport sídlící v Cumbrian stojí za vývojem nového speciálu Ford Fiesta S2000. V centru týmu teď mohou propuknout velkolepé oslavy, protože jejich nový stroj získal během 24 hodin hned dvě vítězství!
Posádka Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen zvítězila s Fiestou S2000 na legendární Rally Monte Carlo a při Q-Tel Qatar Rally se z vítězství radoval Nasser Al Attiyah a Giovanni Bernacchini, opět s vozem Fiesta S2000. Vůz byl přitom homologován teprve 15. ledna. Za vývoje stojí Christian Loriaux.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, se vyjádřil k víkendu z říše snů: „Tohle je opravdu perfektní debut pro Fiestu S2000. Výsledky jak z Rally Monte Carlo, tak z neuvěřitelně náročné Rally v Kataru, ukazují výborný potenciál vozu za všech podmínek. Tyto výsledky jsou oceněním pro všechny, kteří se podíleli na stavbě a vývoji nového stroje. Všichni naši techničtí partneři jsou skvělí. Největší dík patří fantastickému týmu M-Sport, který dokázal připravit vozy i do takovýchto extrémních podmínek.“
Tento výsledek ale může být pouhým ledovcem toho, co na vůz z dílem M-Sportu může v budoucnu čekat. Technici v Británii v současné době pracují na stavbě 22 vozů Fiesta S2000! Všechny musí být hotovy během následujících šesti týdnů! Na ně už totiž čekají zákazníci ve Finsku, České republice, Irsku, Španělsku, Jižní Africe, Polsku, Portugalsku, Abu Dhabi a Itálii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.