M-Sport sídlící v Cumbrian stojí za vývojem nového speciálu Ford Fiesta S2000. V centru týmu teď mohou propuknout velkolepé oslavy, protože jejich nový stroj získal během 24 hodin hned dvě vítězství!
Posádka Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen zvítězila s Fiestou S2000 na legendární Rally Monte Carlo a při Q-Tel Qatar Rally se z vítězství radoval Nasser Al Attiyah a Giovanni Bernacchini, opět s vozem Fiesta S2000. Vůz byl přitom homologován teprve 15. ledna. Za vývoje stojí Christian Loriaux.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, se vyjádřil k víkendu z říše snů: „Tohle je opravdu perfektní debut pro Fiestu S2000. Výsledky jak z Rally Monte Carlo, tak z neuvěřitelně náročné Rally v Kataru, ukazují výborný potenciál vozu za všech podmínek. Tyto výsledky jsou oceněním pro všechny, kteří se podíleli na stavbě a vývoji nového stroje. Všichni naši techničtí partneři jsou skvělí. Největší dík patří fantastickému týmu M-Sport, který dokázal připravit vozy i do takovýchto extrémních podmínek.“
Tento výsledek ale může být pouhým ledovcem toho, co na vůz z dílem M-Sportu může v budoucnu čekat. Technici v Británii v současné době pracují na stavbě 22 vozů Fiesta S2000! Všechny musí být hotovy během následujících šesti týdnů! Na ně už totiž čekají zákazníci ve Finsku, České republice, Irsku, Španělsku, Jižní Africe, Polsku, Portugalsku, Abu Dhabi a Itálii.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.