Jen dvanáct hodin po vítězství Hirvonena v Monte Carlu, zvítězil Nasser Al Attiyah s Fiestou S2000 v Qatar Rally, která se jela jako úvodní podnik Šampionátu Středního východu.
Soutěž začala pro oba piloty na Fiestach S2000 (Nasser Al-Attiyah a Khalid Al Qassimi) všelijak jen ne úspěšně. Během shakedownu museli oba piloti svoje Fordy odstavit. M-Sport vyslal jednoho z inženýrů partnera Pipo pro oblast motorů do Qataru, aby zde našel nějaký důvod problému. Příčina byla nalezena rychle, byl jí uvolněný a poškozený senzor. Obě auta pak mohla do soutěže odstartovat.Al Attiyah a Al Qassimi rally dominovali, až v druhé půlce potkal oba piloty defekt pneumatiky. Předčasné rozhodnutí padlo, když potkaly Al Qassimiho problémy a musel vzdát. Pak už měl Nasser Al Attiyah cestu za vítězství docela volnou. Nasser tak tuto rally vyhrál již po osmé v řadě. Rally se účastnil i Rashid Al-Ketibi s vozem Škoda Fabia S2000, ten mu servisoval rakouský tým BRR. Jezdec byl na průběžném pódiovém místě, pak ho však potkaly problémy a musel vzdát. Výsledky Qatar Rally:1. Al Attiyah/Bernacchini Ford Fista S2000 2:29:38.52. Al Marri/Arena Subaru Impreza N 2:36:04.53. Al Thani/Mohammad Subaru Impreza N 2:42:45.54. Al Mansoori/Duffy Subaru Impreza N 2:47:40.75. Al Shamsi/Harryman Subaru Impreza N 2:47:45.3.6. Scialom/Mathias Subaru Impreza N 2:55:05.37. Amjad/Al Majali Subaru Impreza N 2:56:33.48. Al Kuwari/Giraudet Subaru Impreza N 2:56:46.6
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?