Fin, Toni Gardemeister, musel odstoupit ze 78. ročníku Rally Monte Carlo, prvního podniku série IRC. Na vině byla technická závada na voze Punto S2000.
Toni poškodil Abarth Grande Punto soukromého týmu Astra Racing včera na předposlední rychlostní zkoušce, když narazil do sněhové bariéry. Přestože se mechanici během večerního servisu ve Valence snažili o opravu, na dnešní ranní RZ vystavil vůz Tonimu defenitivní stop. Konkrétně na Fiatu nevydržel motor.
Šéf týmu Astra Racing, Luca Pregliasco, říká: "Bohužel vůz nebyl schopen pokračovat až do cíle, na vině byla včerejší havárie do sněhové bariéry. Když jsme se dozvěděli o problémech s motorem, tak jsme požádali Toniho, aby zastavil. Zabránil tak většímu poškození motoru. Je to škoda, protože Toni je hvězdný jezdec a zase jednou pro nás odváděl skvělou práci."
Gardemeister (34) má na této legendární soutěži skvělou výkonnost. V roce 2006 s Peugeotem 307 WRC týmu Astra dokončil soutěž na 2. místě, vloni byl také 2., jenže na přejezdu zpět do Monte Carla vůz nevydržel a vypověděl mu službu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?