Čtyřnásobný mistr světa v rally, Fin Tommi Mäkinen věří, že zkušenosti a jezdecká vyzrálost Mikko Hirvonena bude jeho devětadvacetiletému krajanovi stačit k tomu, aby si dojel pro premiérové vítězství na Rallye Monte Carlo a také v šampionátu IRC.
Mäkinen, který totu slavnou soutěž dokázal čtyřikrát vyhrát, věří, že jeho devětadvacetiletý krajan má vše pro to, aby si dokázal udržet svůj náskok v čele pohodlně udržet a zítra opouštět toto malé knížectví jako vítěz.
"je to skutečně velmi, velmi náročná soutěž. Obzvláště v těchto podmínkách, kdy se počasí neustále mění," uvedl Mäkinen, který po konci své aktivní kariéry v roce 2003 začal provozovat vlastní tým v rally. "Nevíte, jak moc kloužou zatáčky se sněhem a ledem, na které na trati pořád narážíte. A to je velmi složité. Ale Mikko si vytvořil velmi solidní náskok, teď nepotřebuje na nikoho tlačit a protože je to profesionální jezdec, ví, jak se v těchto podmínkách zachovat."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?