Citroën Racing Technologies nasadí do laponské rallye (28. – 30. ledna) dva vozy C4 WRC. Svěří je posádkám ve složení Dani Sordo / Marc Marti a Kimi Räikkönen / Kaj Lindström. Tento závod, který proběhne dva týdny před startem švédské rallye, zahajující novou sezónu mistrovství světa v rallye FIA 2010, bude pro Citroën a obě jeho posádky znamenat poslední generálku.
Rovaniemi je pro spoustu lidí místem, kde bydlí Santa Claus. Pro milovníky rallye je to však především místo, kde se koná úvodní závod finského mistrovství v rallye. Jak je patrné z jeho názvu, odehrává se Arctic Lapland Rally na hranici polárního kruhu v Laponsku. V tomto ročním období zde slunce vychází v 10 hodin a zapadá před 15. hodinou a teploty se snadno pohybují pod –20 °C!Tento závod umožní oběma týmům jedoucím ve vozech Citroën získat dva týdny před švédskou rallye (11 – 14. února) další zkušenost při jízdě na ledu a sněhu. Pro Dani Sorda a Marca Martiho to bude skvělá příležitost nabrat po tříměsíční pauze opět rytmus. „Doba od konce října se mi začíná zdát dlouhá a těším se, až se zase postavím na start rallye!“ přiznává Dani. „Zatím jsem se účastnil jen pěti závodů na sněhu a ledu. Tím, že před Švédskem najedu na tomto povrchu další kilometry, získám větší zkušenost. Rád jezdím na ledu, ale myslím, že se musím ještě dostat na vyšší úroveň, abych se mohl za těchto podmínek poměřovat s těmi nejlepšími. V kalendáři WRC je jen jedna zimní rallye a chci na ni být dobře připravený!“Před Kimim Räikkönenem stojí mnohem více novinek, se kterými se musí seznámit: „Vůz C4 WRC jsem si vyzkoušel na zkušebním okruhu Citroën Racing. Tato rallye je pro mě výbornou příležitostí, kdy budu moci pracovat s týmem v reálných podmínkách a budu se moci dál seznamovat s autem. Tohoto závodu jsem se zúčastnil s Kajem již vloni a vzhledem k tomu, že trať je prakticky totožná, bude to možná z tohoto hlediska pro mě jednodušší. Celá rallye a atmosféra tradičního závodu finského mistrovství se mi moc líbí.“„Tato zkušenost bude užitečná jak pro tým, tak pro obě posádky,“ doplnil Benoît Nogier, manažer týmu z Citroën Racing Technologies. „Kimi bude řídit vůz C4 WRC v tom provedení, v jakém ho bude mít k dispozici po celou sezónu. Stejně tak tým, který se objeví v Rovaniemi, ho bude doprovázet po celou sezónu.“
Arctic Lapland Rally se odehrává ve dvou etapách: první se koná v pátek 29. ledna od 12:00 do 20:53, druhá následující den od 8:00 do 18:43. Na trase bude dvanáct měřených úseků v celkové délce 214 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?