Citroën Racing Technologies nasadí do laponské rallye (28. – 30. ledna) dva vozy C4 WRC. Svěří je posádkám ve složení Dani Sordo / Marc Marti a Kimi Räikkönen / Kaj Lindström. Tento závod, který proběhne dva týdny před startem švédské rallye, zahajující novou sezónu mistrovství světa v rallye FIA 2010, bude pro Citroën a obě jeho posádky znamenat poslední generálku.
Rovaniemi je pro spoustu lidí místem, kde bydlí Santa Claus. Pro milovníky rallye je to však především místo, kde se koná úvodní závod finského mistrovství v rallye. Jak je patrné z jeho názvu, odehrává se Arctic Lapland Rally na hranici polárního kruhu v Laponsku. V tomto ročním období zde slunce vychází v 10 hodin a zapadá před 15. hodinou a teploty se snadno pohybují pod –20 °C!Tento závod umožní oběma týmům jedoucím ve vozech Citroën získat dva týdny před švédskou rallye (11 – 14. února) další zkušenost při jízdě na ledu a sněhu. Pro Dani Sorda a Marca Martiho to bude skvělá příležitost nabrat po tříměsíční pauze opět rytmus. „Doba od konce října se mi začíná zdát dlouhá a těším se, až se zase postavím na start rallye!“ přiznává Dani. „Zatím jsem se účastnil jen pěti závodů na sněhu a ledu. Tím, že před Švédskem najedu na tomto povrchu další kilometry, získám větší zkušenost. Rád jezdím na ledu, ale myslím, že se musím ještě dostat na vyšší úroveň, abych se mohl za těchto podmínek poměřovat s těmi nejlepšími. V kalendáři WRC je jen jedna zimní rallye a chci na ni být dobře připravený!“Před Kimim Räikkönenem stojí mnohem více novinek, se kterými se musí seznámit: „Vůz C4 WRC jsem si vyzkoušel na zkušebním okruhu Citroën Racing. Tato rallye je pro mě výbornou příležitostí, kdy budu moci pracovat s týmem v reálných podmínkách a budu se moci dál seznamovat s autem. Tohoto závodu jsem se zúčastnil s Kajem již vloni a vzhledem k tomu, že trať je prakticky totožná, bude to možná z tohoto hlediska pro mě jednodušší. Celá rallye a atmosféra tradičního závodu finského mistrovství se mi moc líbí.“„Tato zkušenost bude užitečná jak pro tým, tak pro obě posádky,“ doplnil Benoît Nogier, manažer týmu z Citroën Racing Technologies. „Kimi bude řídit vůz C4 WRC v tom provedení, v jakém ho bude mít k dispozici po celou sezónu. Stejně tak tým, který se objeví v Rovaniemi, ho bude doprovázet po celou sezónu.“
Arctic Lapland Rally se odehrává ve dvou etapách: první se koná v pátek 29. ledna od 12:00 do 20:53, druhá následující den od 8:00 do 18:43. Na trase bude dvanáct měřených úseků v celkové délce 214 km.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.