Do zahájení sezóny mistrovství světa zbývají ještě tři týdny. Ford se rozhodl využít této skutečnosti k propagaci své nové zbraně Fiesty S2000 a poslal nyní volné tovární jezdce s touto technikou do světa. Závodní debut tak nezažívá Fiesta S2000 jen na Monte Carlu.
O tom, že na Monte Carlu startují dvě tovární Fiesty S2000 a že jednu z nich vodí Mikko Hirvonen, ví už asi každý. Není to však jediný start tohoto vozu. M-sport vyslal další svého továrního jezdce Khalida Al Qassimiho na šotolinovou Qatar International Rally, která startuje dnes. Na této rally se postaví na start s stejným vozem také nezmar a všestranný sportovec Nasser Al -Attiyah, jenž si minulý týden vyjel na slavné Rally Dakar s továrním Volkswagenem druhé místo.
Hirvonen si v prvním dni Rallye Monte Carlo počínal poměrně přesvědčivě a zajistil si průběžné vedení. Druhá Fiesta již díky nehodě Maurina nepokračuje
Tyto soutěže jsou tak první možností jednak prezentovat nový vůz v podmínkách opravodové soutěže a jednak první možností pro tovární jezdce z mistrovství světa vyzkoušet si novou techniku, na jejíž bázi by měly být vozy, které v roce 2011 nahradí v mistrovství světa součastná "wrcéčka".
Nespí však ani rival Fordu Citroen. Ten, jak jsme vás již informovali (celý článek naleznete zde), minulý týden dokončil první významné testy vozu stejné kategorie na bázi typu DS3. Na francouzské šotolině se během pěti dnů vystřídali Philippe Bugalski, Sebastien Loeb a Dani Sordo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?