Do zahájení sezóny mistrovství světa zbývají ještě tři týdny. Ford se rozhodl využít této skutečnosti k propagaci své nové zbraně Fiesty S2000 a poslal nyní volné tovární jezdce s touto technikou do světa. Závodní debut tak nezažívá Fiesta S2000 jen na Monte Carlu.
O tom, že na Monte Carlu startují dvě tovární Fiesty S2000 a že jednu z nich vodí Mikko Hirvonen, ví už asi každý. Není to však jediný start tohoto vozu. M-sport vyslal další svého továrního jezdce Khalida Al Qassimiho na šotolinovou Qatar International Rally, která startuje dnes. Na této rally se postaví na start s stejným vozem také nezmar a všestranný sportovec Nasser Al -Attiyah, jenž si minulý týden vyjel na slavné Rally Dakar s továrním Volkswagenem druhé místo.
Hirvonen si v prvním dni Rallye Monte Carlo počínal poměrně přesvědčivě a zajistil si průběžné vedení. Druhá Fiesta již díky nehodě Maurina nepokračuje
Tyto soutěže jsou tak první možností jednak prezentovat nový vůz v podmínkách opravodové soutěže a jednak první možností pro tovární jezdce z mistrovství světa vyzkoušet si novou techniku, na jejíž bázi by měly být vozy, které v roce 2011 nahradí v mistrovství světa součastná "wrcéčka".
Nespí však ani rival Fordu Citroen. Ten, jak jsme vás již informovali (celý článek naleznete zde), minulý týden dokončil první významné testy vozu stejné kategorie na bázi typu DS3. Na francouzské šotolině se během pěti dnů vystřídali Philippe Bugalski, Sebastien Loeb a Dani Sordo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.