Pro Kopeckého nezačala Rallye Monta Carlo vůbec dobře. Hned na RZ1 musel měnit přímo na trati pravou přední penumatiku a ztratil tím skoro čtyři minuty. Nečeká ho teď nic jiného, než probíjení se nahorů k předním příčkám.
Jako kdyby se opakovala historie. Honza Kopecký má na Monta Carlo prostě smůlu. Stejně jako loni, kdy ho trápily problémy s posilovačem řízení, tak i letos ztratil hned v úvodu na celou špičku bezmála čtyři minuty. Dnes to bylo kvůli výměně pneumatiky přímo na vložce. Poslechněte si, co k tomu řekl:
"Byl to hrozný start, defektu jsem si všiml takřka hned na začátku. Neměli jsme jinou šanci, než zastavit a kolo vyměnit přímo na trati. Potom jsem na zbytek zkoušky vypadl z rytmu. Ale do cíle je ještě dlouhá cesta."
Úvodní zkoušku díky tomu dokončil až na propastném čtyřicátem prvním místě hluboko mezi vozy nižších kategorií. Ne příliš vydařená byla i RZ2, kde i díky nevhodně zvoleným pneumatikám ztratil na čtrnáctém místě další skoro dvě minuty. Příslibem do dalších dnů by mohly být dvě odpolední zkoušky, v nichž se již zařadil mezi elitu a zaznamenal dvě třetí místa a průběžným pořadím se prokousal až na dvanáctou příšku. Nezbývá, než držet palce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?