Pro Kopeckého nezačala Rallye Monta Carlo vůbec dobře. Hned na RZ1 musel měnit přímo na trati pravou přední penumatiku a ztratil tím skoro čtyři minuty. Nečeká ho teď nic jiného, než probíjení se nahorů k předním příčkám.
Jako kdyby se opakovala historie. Honza Kopecký má na Monta Carlo prostě smůlu. Stejně jako loni, kdy ho trápily problémy s posilovačem řízení, tak i letos ztratil hned v úvodu na celou špičku bezmála čtyři minuty. Dnes to bylo kvůli výměně pneumatiky přímo na vložce. Poslechněte si, co k tomu řekl:
"Byl to hrozný start, defektu jsem si všiml takřka hned na začátku. Neměli jsme jinou šanci, než zastavit a kolo vyměnit přímo na trati. Potom jsem na zbytek zkoušky vypadl z rytmu. Ale do cíle je ještě dlouhá cesta."
Úvodní zkoušku díky tomu dokončil až na propastném čtyřicátem prvním místě hluboko mezi vozy nižších kategorií. Ne příliš vydařená byla i RZ2, kde i díky nevhodně zvoleným pneumatikám ztratil na čtrnáctém místě další skoro dvě minuty. Příslibem do dalších dnů by mohly být dvě odpolední zkoušky, v nichž se již zařadil mezi elitu a zaznamenal dvě třetí místa a průběžným pořadím se prokousal až na dvanáctou příšku. Nezbývá, než držet palce.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?