Pro Kopeckého nezačala Rallye Monta Carlo vůbec dobře. Hned na RZ1 musel měnit přímo na trati pravou přední penumatiku a ztratil tím skoro čtyři minuty. Nečeká ho teď nic jiného, než probíjení se nahorů k předním příčkám.
Jako kdyby se opakovala historie. Honza Kopecký má na Monta Carlo prostě smůlu. Stejně jako loni, kdy ho trápily problémy s posilovačem řízení, tak i letos ztratil hned v úvodu na celou špičku bezmála čtyři minuty. Dnes to bylo kvůli výměně pneumatiky přímo na vložce. Poslechněte si, co k tomu řekl:
"Byl to hrozný start, defektu jsem si všiml takřka hned na začátku. Neměli jsme jinou šanci, než zastavit a kolo vyměnit přímo na trati. Potom jsem na zbytek zkoušky vypadl z rytmu. Ale do cíle je ještě dlouhá cesta."
Úvodní zkoušku díky tomu dokončil až na propastném čtyřicátem prvním místě hluboko mezi vozy nižších kategorií. Ne příliš vydařená byla i RZ2, kde i díky nevhodně zvoleným pneumatikám ztratil na čtrnáctém místě další skoro dvě minuty. Příslibem do dalších dnů by mohly být dvě odpolední zkoušky, v nichž se již zařadil mezi elitu a zaznamenal dvě třetí místa a průběžným pořadím se prokousal až na dvanáctou příšku. Nezbývá, než držet palce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?