Beze sporu jednou z největších hvězd je na startu letošní Rallye Monte Carlo pravidelný účastník mistrovství světa a tovární jezdec Fordu Mikko Hirvonen. Poprvé zde vodí novou Fiestu S2000 v ostrém nasazení a má jasný cíl - vyhrát.
Spolu s mladou francouzskou nadějí Julienem Maurinem vodí poprvé v otrém nasazení Fiestu S2000 i Mikko Hirvonen. Na slavném Monte Carlu závodil naposledy v roce 2008, když byla rally ještě součástí mistrovství světa. Poprvé se zapojil do klání v IRC a poprvé jede s dosud neodskoušeným vozem, ale ani to mu na sebevědomí neubírá.
"Můj vztah k této soutěži byl vždycky poněkud složitý," přiznává Hirvonen. "Když zde právě nesoutěžím, tak totu rally miluji, ale když se sem dostanete a podmínky jsou velmi těžké, je to potom opravdu tvrdá práce. Ale je to veliká výzva a soutěž má dlouhou historii a proto má výhra na této soutěži velkou váhu."
Hirvonen by jistě rád na Monta Carlu ukázal všem soupeřům záda...
"Fiesta Super 2000 je úplně nové auto, ale měl jsem z ní dobrý pocit, když jsme ji testovali na asfaltu a já věřím, že z ní dostaneme vše, co bude možné, a bude me snažit vyhrát. Ale i tak si jsem vědom toho, že naši konkurenti mají se svými vozy hodně zkušeností a pomáhá jim také to, že tu jeli loni."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.