Beze sporu jednou z největších hvězd je na startu letošní Rallye Monte Carlo pravidelný účastník mistrovství světa a tovární jezdec Fordu Mikko Hirvonen. Poprvé zde vodí novou Fiestu S2000 v ostrém nasazení a má jasný cíl - vyhrát.
Spolu s mladou francouzskou nadějí Julienem Maurinem vodí poprvé v otrém nasazení Fiestu S2000 i Mikko Hirvonen. Na slavném Monte Carlu závodil naposledy v roce 2008, když byla rally ještě součástí mistrovství světa. Poprvé se zapojil do klání v IRC a poprvé jede s dosud neodskoušeným vozem, ale ani to mu na sebevědomí neubírá.
"Můj vztah k této soutěži byl vždycky poněkud složitý," přiznává Hirvonen. "Když zde právě nesoutěžím, tak totu rally miluji, ale když se sem dostanete a podmínky jsou velmi těžké, je to potom opravdu tvrdá práce. Ale je to veliká výzva a soutěž má dlouhou historii a proto má výhra na této soutěži velkou váhu."
Hirvonen by jistě rád na Monta Carlu ukázal všem soupeřům záda...
"Fiesta Super 2000 je úplně nové auto, ale měl jsem z ní dobrý pocit, když jsme ji testovali na asfaltu a já věřím, že z ní dostaneme vše, co bude možné, a bude me snažit vyhrát. Ale i tak si jsem vědom toho, že naši konkurenti mají se svými vozy hodně zkušeností a pomáhá jim také to, že tu jeli loni."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.