Beze sporu jednou z největších hvězd je na startu letošní Rallye Monte Carlo pravidelný účastník mistrovství světa a tovární jezdec Fordu Mikko Hirvonen. Poprvé zde vodí novou Fiestu S2000 v ostrém nasazení a má jasný cíl - vyhrát.
Spolu s mladou francouzskou nadějí Julienem Maurinem vodí poprvé v otrém nasazení Fiestu S2000 i Mikko Hirvonen. Na slavném Monte Carlu závodil naposledy v roce 2008, když byla rally ještě součástí mistrovství světa. Poprvé se zapojil do klání v IRC a poprvé jede s dosud neodskoušeným vozem, ale ani to mu na sebevědomí neubírá.
"Můj vztah k této soutěži byl vždycky poněkud složitý," přiznává Hirvonen. "Když zde právě nesoutěžím, tak totu rally miluji, ale když se sem dostanete a podmínky jsou velmi těžké, je to potom opravdu tvrdá práce. Ale je to veliká výzva a soutěž má dlouhou historii a proto má výhra na této soutěži velkou váhu."
Hirvonen by jistě rád na Monta Carlu ukázal všem soupeřům záda...
"Fiesta Super 2000 je úplně nové auto, ale měl jsem z ní dobrý pocit, když jsme ji testovali na asfaltu a já věřím, že z ní dostaneme vše, co bude možné, a bude me snažit vyhrát. Ale i tak si jsem vědom toho, že naši konkurenti mají se svými vozy hodně zkušeností a pomáhá jim také to, že tu jeli loni."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?