Již jen hodiny zbývají do startu jedné z nejprestižnějších rally na světě. Historie této rally je sáhodlouhá. Startuje Rally Monte Carlo 2010 a tím i seriál IRC.
Již v loňském roce byla tato soutěž součástí IRC. Loni do soutěže odstartovalo 53 posádek. Všichni fanoušci netrpělivě čekali na představení dvou Fabií S2000, která zde měla premiéru. Premiéra byla naprosto fantastická, vždyť Hänninen po polovině soutěže vedl. Bohužel pak měl defekt a v první Rz posledního dne chtěl všem ostatním pořádně zatopit a v přemíře snahy havaroval a odstoupil. Jak Kopecký skončil v této velmi náročné soutěži čtvrtý.
Vítězem se stal překvapivě Sebastien Ogier, který měl na druhého, svého týmového Loixe k dobru téměř dvě minuty. Třetí skončil Sarrazin rovněž na Peugeotu.
Co jezdce čeká letos
Podle informací z místa soutěže je na tratích místy led a dvě RZ jsou celé pod sněhem. Podle slov některých jezdců to bude letos těžké, tak jak pravé Monte Carlo dokáže být.
Počet RZ: 15
Povrch: sníh, led, asfalt
Počet RZ ve dnech: Úterý 19.01.2010: 1Středa 20.1. 2010: 4Čtvrtek 21.01.2010: 6Pátek 22.01.2010: 5
Počet km RZ: 396 km Celková délka soutěže: 1690 kmNejdelší RZ: 45,17 kmStart Prologu : Úterý 19.01.2010 18:38Start RZ1: středa 20.01.2010 11:51 Noční RZ: 4Počet přihlášených: 64České posádky: Kopecký – Starý (N4), Orsák-Vajík (N4), Štajf – Dolečková (N4), Černý- Kouhout (A7) , Rada – Jugas (N3)
První zajímavostí je úterní prolog. Jeho čas se nepočítá do rally. Je to takzvaná rozřazovací RZ. Prvních deset posádek bude ve středu startovat v opačném pořadí. Další pojedou tak jak dojely prolog. Druhou zajímavostí je start prvních šedesáti posádek do posledních třech Rz soutěže. Pro ostatní soutěž končí po RZ 11. Toto pravidlo je zvláštní, když přihlášených je pouze 64 jezdců. No uvidíme. Cíl soutěže je plánován 01:15 v sobotu.
Letos se máme na co těšit ještě více než loni. Konečně dojde k porovnání druhého jezdce pořadí WRC 20009 a IRC. Mikko Hirvonnen bude pilotovat jednu s Fiest S2000. Ani nit na jeho kombinéze suchou nebudou chtít nechat piloti Fabií S2000 Kopecký, Hänninen,mistr IRC 2008 Vouilloz a Wilks. Také piloti Peugeotů, mistr IRC 2009 Meeke,dále Loix, loňský vítěz Ogier a Sarrazin. Dále se představí s Fiatem Punto S2000 Toni Gardemeister.
V další řadě bude chtít uspět Franz Wittmann jr., který vyměnil Mitsubishi za Peugeota S 2000. Se stejným vozem pojede Portugalec Magalhaes. Druhou Fiestu S2000 bude pilotovat domácí Maurin. Na zkušenou jedou Orsák s Vajíkem, i když vůz mají ten nejlepší Fabii S2000. Orsák před soutěží prohlašoval, že se jede učit, ale zároveň nepojede totálně pomalu na projetí.
Zato užít si náročnou soutěž jede Vojtěch Štajf s Marcelou Dolečkovou. S Cliem R3 pojede Honza Černý s Pavlem Kohoutem. To jedou s Cliem R3, kterých je zde velké hejno. Řadu z nich představují domácí matadoři, takže to Honza nebude mít vůbec lehké.
Ve třídě N3 jede obhájit druhé místo Martin Rada s Jardou Jugasem. Loni vyhráli první tři Rz. Pak je ovšem místní jezdec pokořil.
Rally to bude velmi těžká. Stanice Eurosport přinese přímý přenos téměř všech RZ, tak se máme na co těšit.
Rally můžete sledovat s námi na našem serveru. Budeme přinášet aktuální informace z trati a výsledky.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.