Již jen hodiny zbývají do startu jedné z nejprestižnějších rally na světě. Historie této rally je sáhodlouhá. Startuje Rally Monte Carlo 2010 a tím i seriál IRC.
Již v loňském roce byla tato soutěž součástí IRC. Loni do soutěže odstartovalo 53 posádek. Všichni fanoušci netrpělivě čekali na představení dvou Fabií S2000, která zde měla premiéru. Premiéra byla naprosto fantastická, vždyť Hänninen po polovině soutěže vedl. Bohužel pak měl defekt a v první Rz posledního dne chtěl všem ostatním pořádně zatopit a v přemíře snahy havaroval a odstoupil. Jak Kopecký skončil v této velmi náročné soutěži čtvrtý.
Vítězem se stal překvapivě Sebastien Ogier, který měl na druhého, svého týmového Loixe k dobru téměř dvě minuty. Třetí skončil Sarrazin rovněž na Peugeotu.
Co jezdce čeká letos
Podle informací z místa soutěže je na tratích místy led a dvě RZ jsou celé pod sněhem. Podle slov některých jezdců to bude letos těžké, tak jak pravé Monte Carlo dokáže být.
Počet RZ: 15
Povrch: sníh, led, asfalt
Počet RZ ve dnech: Úterý 19.01.2010: 1Středa 20.1. 2010: 4Čtvrtek 21.01.2010: 6Pátek 22.01.2010: 5
Počet km RZ: 396 km Celková délka soutěže: 1690 kmNejdelší RZ: 45,17 kmStart Prologu : Úterý 19.01.2010 18:38Start RZ1: středa 20.01.2010 11:51 Noční RZ: 4Počet přihlášených: 64České posádky: Kopecký – Starý (N4), Orsák-Vajík (N4), Štajf – Dolečková (N4), Černý- Kouhout (A7) , Rada – Jugas (N3)
První zajímavostí je úterní prolog. Jeho čas se nepočítá do rally. Je to takzvaná rozřazovací RZ. Prvních deset posádek bude ve středu startovat v opačném pořadí. Další pojedou tak jak dojely prolog. Druhou zajímavostí je start prvních šedesáti posádek do posledních třech Rz soutěže. Pro ostatní soutěž končí po RZ 11. Toto pravidlo je zvláštní, když přihlášených je pouze 64 jezdců. No uvidíme. Cíl soutěže je plánován 01:15 v sobotu.
Letos se máme na co těšit ještě více než loni. Konečně dojde k porovnání druhého jezdce pořadí WRC 20009 a IRC. Mikko Hirvonnen bude pilotovat jednu s Fiest S2000. Ani nit na jeho kombinéze suchou nebudou chtít nechat piloti Fabií S2000 Kopecký, Hänninen,mistr IRC 2008 Vouilloz a Wilks. Také piloti Peugeotů, mistr IRC 2009 Meeke,dále Loix, loňský vítěz Ogier a Sarrazin. Dále se představí s Fiatem Punto S2000 Toni Gardemeister.
V další řadě bude chtít uspět Franz Wittmann jr., který vyměnil Mitsubishi za Peugeota S 2000. Se stejným vozem pojede Portugalec Magalhaes. Druhou Fiestu S2000 bude pilotovat domácí Maurin. Na zkušenou jedou Orsák s Vajíkem, i když vůz mají ten nejlepší Fabii S2000. Orsák před soutěží prohlašoval, že se jede učit, ale zároveň nepojede totálně pomalu na projetí.
Zato užít si náročnou soutěž jede Vojtěch Štajf s Marcelou Dolečkovou. S Cliem R3 pojede Honza Černý s Pavlem Kohoutem. To jedou s Cliem R3, kterých je zde velké hejno. Řadu z nich představují domácí matadoři, takže to Honza nebude mít vůbec lehké.
Ve třídě N3 jede obhájit druhé místo Martin Rada s Jardou Jugasem. Loni vyhráli první tři Rz. Pak je ovšem místní jezdec pokořil.
Rally to bude velmi těžká. Stanice Eurosport přinese přímý přenos téměř všech RZ, tak se máme na co těšit.
Rally můžete sledovat s námi na našem serveru. Budeme přinášet aktuální informace z trati a výsledky.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?