Již za několik dni vstoupí do své premiérové sezony v Intercontinental Rally Challenge tým Škoda Motorsport UK. Start do sezony si britský tým odbude na legendární Rallye Monte Carlo (18. – 23. 1. 2010).
Do sezony vstoupí s osvědčenou posádkou Guy Wilks/Phil Pugh, která přinesla britskému týmu první vavřín již v loňském roce v podobě vítězství na Rally of Scotland, kde poprvé usedla do Fabie S2000 pod hlavičkou Škoda UK.V letošním roce se celý tým rozhodl ve spolupráci s touto posádkou pokračovat a rozšířit program na vybrané podniky IRC počínaje Rallye Monte Carlem. Tým bude čistě privátní, ale s úzkou vazbou na tovární tým Škoda Motorsport, o čemž svědčí i zbarvení vozu, které bude oficiálně představeno dnes. Budou převládat kultovní barvy zelená, bílá, červená, doplněné o barvy národní vlajky Velké Británie.
"Naše účast v IRC nám přináší obrovské vzrušení a na sezonu se těšíme již předem," řekl Robert Hazelwood, ředitel Škoda Motorsport UK. "Guy a Phil ukázali vítězstvím ve Skotsku jaké je Fabia S2000 skvělé auto. IRC je náročná série, přesto věříme, že Škoda Motorsport Velká Británie bude schopna předvádět velké výsledky na každé soutěži," doplnil Hazelwood.Přípravu na premiérovou sezonu zahájila posádka britského týmu již před vánoci, kdy se zúčastnila testu Škoda Motorsport poblíž Grenoblu ve Francii, na kterém najezdila přibližně 100 kilometrů. Po novém roce se objevili i v České republice, kde se opětovně zúčastnili testu mladoboleslavského speciálu, který si samotný jezdec nemůže vynachválit. "Jsem velmi nadšený ze spolupráce s týmem Škoda Motorsport UK v letošním roce Intercontinental Rally Challenge. Vítězstvím ve Skotsku jsme dokázali jaký má Škoda Fabia S2000 potenciál. Je fantastické auto řídit, perfektně vyhovuje mému jezdeckému stylu," řekl Guy Wilks. "Letošní program se „upekl“ strašně rychle a všichni v Škodě Motorsport UK jsme strašně motivovaní. Já i Phil můžeme zaručit, že na startu každé soutěže nebudeme myslet na nic jiného a budeme se snažit jet tak rychle, jak to jen bude možné," uzavřel Wilks.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.