Letošní sezóna je za dveřmi a bodové tabulky šampionátů čekají na první příděly. Podívejme se proto, kdo bude letos obhajovat tituly v národních šampionátech.
Loňská sezóna přinesla mimo jiné i dva národní tituly pro značku Škoda (Donnelly a Bauschlager) a několik větších či menších překvapení. Například v Srbsku neobhájil titul Vladan Petrović, když většinu roku bojoval spíše s neposlušnou technikou, než se soupeři. Titul tak bral Vladica Rabrenović s N-kovým Cliem RS. V Chile zase nestačila ani převaha vítězných soutěží k zisku titulu, Daníel Mas se musel sklonit před Jorge Matínezem. V francouzkém asfaltovém mistrovství vyškolil Guillaume Canivenq své soupeře s vozy kategorie WRC a Peugeotem 207 S2000 získal titul. Je tak jediným jezdcem, který v přímém souboji pokořil vozy elitní kategorie. V Itálii zase bere Paolo Andreucci double, když k titulu ve "velkém" mistráku přidal ještě triumf v šotolinovém šampionátu. Se starším Lancerem šesté evoluce dokázal porazit všechny své soupeře Khalil Al Zadjali a přestože měl ze všech zúčastněných nejmenší rozpočet, bral titul mistra Ománu. Absoltním suverénem byl loni na Ukrajině Aleksandr Saljuk jr., když nenašel přemožitele ani v jednom ze závodů a o titulu mistra nemohlo být tudíž pochyb. A závěrem - s pravidelným sbíráním bodů uspěl v Chorvatsku Maďar Szilágyi a udělil hlavnímu favoritovi Šebaljovi řádnou lekci. Šebalj bodově na Szilágyiho nestačil a musel se spokojit s druhou příčkou.
EVROPA
Azory Ricardo Moura (P) Mitsubishi Lancer Evo 9 Belgie Pieter Tsjoen (B) Ford Focus RS WRC Bělorusko Sergej Ovčinikov (BY) Subaru Impreza STi Bulharsko Krum Donchev (BG) Peugeot 207 S2000 Česko (MMČR) Roman Kresta (CZ) Peugeot 207 S2000 Česko (MČR) Jaroslav Orsák (CZ) Mitsubishi Lancer Evo 9 Dánsko Christian Jensen (DK) Peugeot 207 S2000 Estonsko Georg Gross (EE) Ford Focus RS WRC Finsko Jari Ketomaa (FIN) Subaru Impreza STi Francie (asfalt) Guillaume Canivenq (F) Peugeot 207 S2000 Francie (šotolina) Dominique Bruyneel (B) Subaru Impreza WRC Chorvatsko Jánosz Szilágyi (H) Mitsubishi Lancer Evo 9 Irsko Eugene Donnelly (GB) Škoda Fabia WRC Island Jón Bjarni Hrólffson (IS) Mitsubishi Lancer Evo 7 Itálie Paolo Andreucci (I) Peugeot 207 S2000 Itálie (asfalt) Elwis Chentre (I) Peugeot 206 WRC Itálie (šotolina) Paolo Andreucci (I) Peugeot 207 S2000 Kanáry (asfalt) Alfonso Viera (E) Ford Focus RS WRC Kanáry (šotolina) Francisco José Cazorla (E) Subaru Impreza STi Kazachstán Anton Li (KZ) Mitsubishi Lancer Evo 9 Litva Ramunas Čapkauskas (LT) Mitsubishi Lancer Evo 9 Lotyšsko Aivis Egle (LV) Mitsubishi Lancer Evo 9 Lucembursko Ronny Foxius (L) Citroën C2 R2 Maďarsko András Hadik (H) Subaru Impreza STi Maďarsko (open) Norbert Herczig (H) Subaru Impreza WRC Madeira Alexandre Camacho (P) Peugeot 207 S2000 Německo Hermann Gassner jr. (D) Mitsubishi Lancer Evo 9 Německo (ARM) Carsten Alexy (D) Audi S2 Coupé Německo (DRS) Robert Pritzl (D) Subaru Impreza STi Nizozemí Bernhard Ten Brinke (NL) Ford Focus RS WRC Nizozemí (RS) Ad Smits (NL) Ford Escort RS Cosworth Norsko Mads Ostberg (N) Subaru Impreza WRC Polsko Bryan Bouffier (F) Mitsubishi Lancer Evo 9 Polsko (pohár) Jaroslaw Szeja (PL) Honda Civic Type R Portugalsko Bruno Magalhaes (P) Peugeot 207 S2000 Rakousko Raimund Baumschlager (A) Škoda Fabia S2000 Rumunsko Gergely Szabó (H) Mitsubishi Lancer Evo 9 Rusko Patrik Flodin (S) Subaru Impreza STi Řecko Aris Vovos (GR) Mitsubishi Lancer Evo 9 Slovensko Jozef Béreš jr. (SK) Peugeot 207 S2000 Slovinsko Darko Peljhan (SLO) Mitsubishi Lancer Evo 9 Srbsko Vladica Rabrenović (SRB) Renault Clio RS Španělsko (asfalt) Sergio Vallejo (E) Porsche 911 GT3 Španělsko (šot.) Yeray Lemes (E) Mitsubishi Lancer Evo 9 Švédsko (sk.N) Joakim Nyman (S) Mitsubishi Lancer Evo 9 Švédsko (sk.A) Mats Jonsson (S) Ford Escort RS WRC Švýcarsko Florian Gonon (CH) Subaru Impreza STi Turecko Yagiz Avci (TR) Mitsubishi Lancer Evo 9 Ukrajina Aleksandr Saljuk jr. (UA) Mitsubishi Lancer Evo 9 V.Británie Keith Cronin (IRL) Mitsubishi Lancer Evo 9 V.Británie (asfalt) Melvyn Evans (GB) Subaru Impreza WRC V.Británie (šot.) Marcus Dodd (GB) Hyundai Accent WRC
AFRIKA A BLÍZKÝ VÝCHOD
J.A.R. Hergen Fekken (RSA) Volkswagen Polo S2000 Katar Mubarak Al Hajri (Q) Subaru Impreza STi Keňa Carl Tundo (EAK) Mitsubishi Lancer Evo 9 Libanon Roger Feghali (RL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Martinik Johan Héloise (F) Subaru Impreza STi Omán Khalil Al Zadjali (OM) Mitsubishi Lancer Evo 6 Pobř. Slonoviny Soumaoro Moriféré (CI) Mitsubishi Lancer Evo 9 Reunion Malik Unia (F) Peugeot 207 S2000 Zambie Mohammed Essa (Z) Subaru Impreza STi
ASIE A OCEÁNIE
Austrálie Simon Evans (AUS) Mitsubishi Lancer Evo 9 Čína David Higgins (GB) Mitsubishi Lancer Evo 9 Indie Gaurav Gill (IND) Mitsubishi Lancer Cedia Indonésie Subhan Aksa (RI) Mitsubishi Lancer Evo 9 Japonsko Fumio Nutahara (J) Mitsubishi Lancer Evo 10 Malajzie Karamjit Singh (MAL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Nová Kaledonie Alexis Barbou (F) Mitsubishi Lancer Evo 9 Nový Zéland Hayden Paddon (NZ) Mitsubishi Lancer Evo 9 Thajsko Ruegchan Wittaya (THA) Mitsubishi Lancer Evo 9
AMERIKA
Argentina Federico Villagra (RA) Mitsubishi Lancer Evo 10 Barbados Paul Bourne (BDS) Ford Focus RS WRC Bolívie Marco Bulacia (BOL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Brazílie Oswaldo Scheer (BR) Mitsubishi Lancer Evo 9 Ekvádor Juan Pablo Vintimilla (EC) Peugeot 206 RC Ekvádor (TAC) Luís Valverde (EC) Mitsubishi Lancer Evo 9 Chile Jorge Martínez F. (CL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Kanada Patrick Richard (CDN) Subaru Impreza STi Kostarika Marvin Gómez (CR) Hyundai Accent Mexiko Ricardo Trivino (MEX) Mitsubishi Lancer Evo 8 Paraguay Gustavo Saba (PY) Mitsubishi Lancer Evo 9 Peru Nicolás Fuchs (PE) Mitsubishi Lancer Evo 9 Trinidad Ainsley Lochan (TT) Mitsubishi Lancer Evo 9 Uruguay Rodrigo Zeballos (ROU) Mitsubishi Lancer Evo 9 Rally America Travis Pastrana (USA) Subaru Impreza STi USA (USRC) Keith Jackson (USA) Subaru Impreza STi
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.