Letošní sezóna je za dveřmi a bodové tabulky šampionátů čekají na první příděly. Podívejme se proto, kdo bude letos obhajovat tituly v národních šampionátech.
Loňská sezóna přinesla mimo jiné i dva národní tituly pro značku Škoda (Donnelly a Bauschlager) a několik větších či menších překvapení. Například v Srbsku neobhájil titul Vladan Petrović, když většinu roku bojoval spíše s neposlušnou technikou, než se soupeři. Titul tak bral Vladica Rabrenović s N-kovým Cliem RS. V Chile zase nestačila ani převaha vítězných soutěží k zisku titulu, Daníel Mas se musel sklonit před Jorge Matínezem. V francouzkém asfaltovém mistrovství vyškolil Guillaume Canivenq své soupeře s vozy kategorie WRC a Peugeotem 207 S2000 získal titul. Je tak jediným jezdcem, který v přímém souboji pokořil vozy elitní kategorie. V Itálii zase bere Paolo Andreucci double, když k titulu ve "velkém" mistráku přidal ještě triumf v šotolinovém šampionátu. Se starším Lancerem šesté evoluce dokázal porazit všechny své soupeře Khalil Al Zadjali a přestože měl ze všech zúčastněných nejmenší rozpočet, bral titul mistra Ománu. Absoltním suverénem byl loni na Ukrajině Aleksandr Saljuk jr., když nenašel přemožitele ani v jednom ze závodů a o titulu mistra nemohlo být tudíž pochyb. A závěrem - s pravidelným sbíráním bodů uspěl v Chorvatsku Maďar Szilágyi a udělil hlavnímu favoritovi Šebaljovi řádnou lekci. Šebalj bodově na Szilágyiho nestačil a musel se spokojit s druhou příčkou.
EVROPA
Azory Ricardo Moura (P) Mitsubishi Lancer Evo 9 Belgie Pieter Tsjoen (B) Ford Focus RS WRC Bělorusko Sergej Ovčinikov (BY) Subaru Impreza STi Bulharsko Krum Donchev (BG) Peugeot 207 S2000 Česko (MMČR) Roman Kresta (CZ) Peugeot 207 S2000 Česko (MČR) Jaroslav Orsák (CZ) Mitsubishi Lancer Evo 9 Dánsko Christian Jensen (DK) Peugeot 207 S2000 Estonsko Georg Gross (EE) Ford Focus RS WRC Finsko Jari Ketomaa (FIN) Subaru Impreza STi Francie (asfalt) Guillaume Canivenq (F) Peugeot 207 S2000 Francie (šotolina) Dominique Bruyneel (B) Subaru Impreza WRC Chorvatsko Jánosz Szilágyi (H) Mitsubishi Lancer Evo 9 Irsko Eugene Donnelly (GB) Škoda Fabia WRC Island Jón Bjarni Hrólffson (IS) Mitsubishi Lancer Evo 7 Itálie Paolo Andreucci (I) Peugeot 207 S2000 Itálie (asfalt) Elwis Chentre (I) Peugeot 206 WRC Itálie (šotolina) Paolo Andreucci (I) Peugeot 207 S2000 Kanáry (asfalt) Alfonso Viera (E) Ford Focus RS WRC Kanáry (šotolina) Francisco José Cazorla (E) Subaru Impreza STi Kazachstán Anton Li (KZ) Mitsubishi Lancer Evo 9 Litva Ramunas Čapkauskas (LT) Mitsubishi Lancer Evo 9 Lotyšsko Aivis Egle (LV) Mitsubishi Lancer Evo 9 Lucembursko Ronny Foxius (L) Citroën C2 R2 Maďarsko András Hadik (H) Subaru Impreza STi Maďarsko (open) Norbert Herczig (H) Subaru Impreza WRC Madeira Alexandre Camacho (P) Peugeot 207 S2000 Německo Hermann Gassner jr. (D) Mitsubishi Lancer Evo 9 Německo (ARM) Carsten Alexy (D) Audi S2 Coupé Německo (DRS) Robert Pritzl (D) Subaru Impreza STi Nizozemí Bernhard Ten Brinke (NL) Ford Focus RS WRC Nizozemí (RS) Ad Smits (NL) Ford Escort RS Cosworth Norsko Mads Ostberg (N) Subaru Impreza WRC Polsko Bryan Bouffier (F) Mitsubishi Lancer Evo 9 Polsko (pohár) Jaroslaw Szeja (PL) Honda Civic Type R Portugalsko Bruno Magalhaes (P) Peugeot 207 S2000 Rakousko Raimund Baumschlager (A) Škoda Fabia S2000 Rumunsko Gergely Szabó (H) Mitsubishi Lancer Evo 9 Rusko Patrik Flodin (S) Subaru Impreza STi Řecko Aris Vovos (GR) Mitsubishi Lancer Evo 9 Slovensko Jozef Béreš jr. (SK) Peugeot 207 S2000 Slovinsko Darko Peljhan (SLO) Mitsubishi Lancer Evo 9 Srbsko Vladica Rabrenović (SRB) Renault Clio RS Španělsko (asfalt) Sergio Vallejo (E) Porsche 911 GT3 Španělsko (šot.) Yeray Lemes (E) Mitsubishi Lancer Evo 9 Švédsko (sk.N) Joakim Nyman (S) Mitsubishi Lancer Evo 9 Švédsko (sk.A) Mats Jonsson (S) Ford Escort RS WRC Švýcarsko Florian Gonon (CH) Subaru Impreza STi Turecko Yagiz Avci (TR) Mitsubishi Lancer Evo 9 Ukrajina Aleksandr Saljuk jr. (UA) Mitsubishi Lancer Evo 9 V.Británie Keith Cronin (IRL) Mitsubishi Lancer Evo 9 V.Británie (asfalt) Melvyn Evans (GB) Subaru Impreza WRC V.Británie (šot.) Marcus Dodd (GB) Hyundai Accent WRC
AFRIKA A BLÍZKÝ VÝCHOD
J.A.R. Hergen Fekken (RSA) Volkswagen Polo S2000 Katar Mubarak Al Hajri (Q) Subaru Impreza STi Keňa Carl Tundo (EAK) Mitsubishi Lancer Evo 9 Libanon Roger Feghali (RL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Martinik Johan Héloise (F) Subaru Impreza STi Omán Khalil Al Zadjali (OM) Mitsubishi Lancer Evo 6 Pobř. Slonoviny Soumaoro Moriféré (CI) Mitsubishi Lancer Evo 9 Reunion Malik Unia (F) Peugeot 207 S2000 Zambie Mohammed Essa (Z) Subaru Impreza STi
ASIE A OCEÁNIE
Austrálie Simon Evans (AUS) Mitsubishi Lancer Evo 9 Čína David Higgins (GB) Mitsubishi Lancer Evo 9 Indie Gaurav Gill (IND) Mitsubishi Lancer Cedia Indonésie Subhan Aksa (RI) Mitsubishi Lancer Evo 9 Japonsko Fumio Nutahara (J) Mitsubishi Lancer Evo 10 Malajzie Karamjit Singh (MAL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Nová Kaledonie Alexis Barbou (F) Mitsubishi Lancer Evo 9 Nový Zéland Hayden Paddon (NZ) Mitsubishi Lancer Evo 9 Thajsko Ruegchan Wittaya (THA) Mitsubishi Lancer Evo 9
AMERIKA
Argentina Federico Villagra (RA) Mitsubishi Lancer Evo 10 Barbados Paul Bourne (BDS) Ford Focus RS WRC Bolívie Marco Bulacia (BOL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Brazílie Oswaldo Scheer (BR) Mitsubishi Lancer Evo 9 Ekvádor Juan Pablo Vintimilla (EC) Peugeot 206 RC Ekvádor (TAC) Luís Valverde (EC) Mitsubishi Lancer Evo 9 Chile Jorge Martínez F. (CL) Mitsubishi Lancer Evo 9 Kanada Patrick Richard (CDN) Subaru Impreza STi Kostarika Marvin Gómez (CR) Hyundai Accent Mexiko Ricardo Trivino (MEX) Mitsubishi Lancer Evo 8 Paraguay Gustavo Saba (PY) Mitsubishi Lancer Evo 9 Peru Nicolás Fuchs (PE) Mitsubishi Lancer Evo 9 Trinidad Ainsley Lochan (TT) Mitsubishi Lancer Evo 9 Uruguay Rodrigo Zeballos (ROU) Mitsubishi Lancer Evo 9 Rally America Travis Pastrana (USA) Subaru Impreza STi USA (USRC) Keith Jackson (USA) Subaru Impreza STi
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?