Pro Kimiho Räikkönena představuje WRC velkou výzvu. Sám si ale nedovoluje odhadnout, jaké časy dokáže zajíždět. Případný titul by ale řadil výš než ten, co vyhrál v F1.
Pro tohoto Fina existuje jen jedna motoristická koruna, které by si opravu hodně cenil, dokonce i více než té z F1. Tou korunou je koruna mistra světa v rally. Kdo je jednou mistrem světa, stává se nesmrtelným. I pro Kimiho je rallysport jedinečný, i proto se rozhodl po devíti letech strávených v F1 odejít a zamířil do WRC.„Je to rozhodně největší výzva v mém sportovním životě. Musím se toho ještě hodně moc naučit. Rád jsem tuto výzvu přijal, chci vědět, jak dobrý opravdu jsem. Musím poznat auto, rally, spoluprací se spolujezdcem, zkrátka vše. Už se na to moc těším,“ říká Kimi.Sponzorovat bude Kimiho Red Bull a se svou C4 WRC se představí na konci ledna na Arctic rally. Tento start poslouží jako test před první rally MS, kterou je sněhová Švédská rally: „První rally budou určitě těžké. Do té doby, něž opravdu nezjistím, jak na tom ve srovnání s ostatními jezdci jsem, si nebudu dávat žádné cíle. Ještě jsem se ani nezačal učit. Silná čtyřika (Loeb, Sordo, Hirvonen, Latvala) je určitě v nedohlednu. Od Sebastiena Loeba by se také nečekalo, že by dokázal ve voze F1 konkurovat Sebastienu Vettelovi. Mým měřítkem bude Sebastien Ogier.“Návrat zpět do F1 zatím Kimi neplánuje, v současné době má jediný cíl: titul šampióna WRC. Tento titul by dokonce i převýšil jeho titul z F1. Na otázku, co by titul ve WRC pro Räikkönena znamenal, odpověděl „Iceman“ jasně: „Víc než ten z F1. Stojím na začátku velmi dlouhé cesty. Zatím se ještě nikomu nepodařilo zvítězit v F1 i v MS rally. To mě velmi láká.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.