V boji o titul bude Mikko muset ukázat svoji formu hlavně na asfaltových soutěžích. K tomu by mu měl domoci patřičný tréninkový program.
Již od roku 2004 nebyl Sébastien Loeb poražen na žádné asfaltové rally. Pokud chce Mikko Hirvonen Francouze přemoci, musí se na asfaltových cestách ještě trošku zlepšit. Nakonec v roce 2010 budou v MS hned čtyři podniky na pevném povrchu.„Když jedu na šotolině, vždy vím, co auto udělá. Na asfaltu to tak úplně není. Bezpodmínečně potřebuji více tréninku na asfaltu s Robem,“ řekl Mikko pro Autosport (Rob Wilson je trenérem Mikka pro asfalt). Že to v roce 2010 bude jiné potvrzuje i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. „Zkusíme mu najít nějaké rallyové auto. Pak uvidíme, jak to funguje.“
Trénink na nějakém okruhu pro Mikka nepřipadá v úvahu. „Musím se hlavně naučit poznávat, kdy používat brzdy. Mezi okruhem a zkouškou je velký rozdíl. Myslím, že na okruhu bych věděl, když začít brzdit.“Také Malcolm pochopil, že pokud chtějí na asfaltu přemoci Citroën a Loeba, tak musí Mikka v jeho plánech podpořit. „V příštím roce nás čekají čtyři asfaltové soutěže a máme v plánu hodně testů. Společně s jezdci na tom chceme zapracovat, potřebují jednoduše více zkušeností,“ řekl Wilson. Pokud by se Wilsonovi podařilo ještě více zlepšit Mikka na asfaltu, mohlo by to pro něj v budoucnu znamenat mnoho titulů. „Jeho vývoj je fantastický. V letošní sezoně se Loebovi nikdo nedokázal přiblížit tak blízko. Doufáme, že v roce 2010 to bude ještě lepší. Mikko bude v roce 2010 ještě lepší,“ zakončuje optimisticky Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.