Jezdec Škody Motorsport, Jan Kopecký, již zahájil přípravu na lednovou Rally Monte Carlo a také na sezonu 2010 Intercontinental Rally Challenge.
Kopecký, který minulou sezonu skončil v bodování jezdců druhý za Krisem Meekem, testoval poslední specifikaci Fabie Super 2000 poblíž legendární francouzské zkoušky Col de Turini. Tato zkouška bude použita i na letošní Rally Monte Carlo, která se jede v lednu jako úvodní podnik do nové sezony IRC.
Jan Kopecký na Rally Monte Carlo v roce 2009
„Test proběl dobře, i když počasí bylo trošku teplejší, než jsme očekávali, tedy kolem 4 °C a žádný sníh. Auto bylo dobré, i když zde není zas tak velký rozdíl proti minulé verzi. Zkoušeli jsme jen jednu nebo dvě věci, které byly malinko lepší, ale ne nějaká velká změna. Musíte si být vždy jistí,“ řekl Kopecký. Jan Kopecký během testu najel přibližně 400 km a na voze se nevyskytl žádný problém.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?