Jezdec Škody Motorsport, Jan Kopecký, již zahájil přípravu na lednovou Rally Monte Carlo a také na sezonu 2010 Intercontinental Rally Challenge.
Kopecký, který minulou sezonu skončil v bodování jezdců druhý za Krisem Meekem, testoval poslední specifikaci Fabie Super 2000 poblíž legendární francouzské zkoušky Col de Turini. Tato zkouška bude použita i na letošní Rally Monte Carlo, která se jede v lednu jako úvodní podnik do nové sezony IRC.
Jan Kopecký na Rally Monte Carlo v roce 2009
„Test proběl dobře, i když počasí bylo trošku teplejší, než jsme očekávali, tedy kolem 4 °C a žádný sníh. Auto bylo dobré, i když zde není zas tak velký rozdíl proti minulé verzi. Zkoušeli jsme jen jednu nebo dvě věci, které byly malinko lepší, ale ne nějaká velká změna. Musíte si být vždy jistí,“ řekl Kopecký. Jan Kopecký během testu najel přibližně 400 km a na voze se nevyskytl žádný problém.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?