Tovární tým Škoda Motorsport pilně se připravující na Rally Monte Carlo zakončil čtrnáctidenní francouzský test, který se odehrál v horské oblasti Trievés pod masívem Vercors se základnou v Nice.
Za přítomnosti Jana Kopeckého, Juho Hänninena a novice v týmu pro Monte Carlo, domácího pilota Nicolase Vouiloze probíhal test první tři dny v Trievés na z části suchém, mokrém a ledovými plotnami pokrytém asfaltu. Právě v Trievés byl testu přítomen i Guy Wilks, vítěz posledního podniku IRC s mladoboleslavským speciálem, který by se s Fabií S2000 měl objevit v nadcházejícím ročníku IRC s podporou Škoda UK. Wilks absolvoval v cocpitu zeleného speciálu půldenní test.
Poté se tým přesunul do vyšších poloh a zbytek týdne absolvovali jen Jan Kopecký s Juho Hänninenem. Finskému pilotovi se však stal jeden úsek v okolí Saint Michael osudný, v úseku s větším množstvím sněhu byl Hänninen příliš rychlý a následující náraz do mostku zapříčinil ukončení testu z důvodů poškození ochranného rámu.
Francouzský test zakončil český tým na úseku, kde se vyskytovalo větší množství sněhu za přítomnosti inženýrů z týmu Oreca, kteří se starájí o vývoj motoru Fabie S2000 a techniků BFGoodriche. "V současné době pracujeme na točivém momentu motoru. Napomáhají nám k tomu místní podmínky, kdy je motor dlouho ve vysokých otáčkách. Snažíme se najít kompromis, aby výkonová křivka motoru byla lineární," řekl jeden z inženýrů týmu Oreca.
"V těchto těžkých a neustále se měnících podmínkách se snažíme najít to nejlepší řešení pneumatik pro jezdce. Zkoušíme slicky na sněhu a někde pneumatiky s hroty na čistém asfaltu," doplnil technik BFGoodriche.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?