Tovární tým Škoda Motorsport pilně se připravující na Rally Monte Carlo zakončil čtrnáctidenní francouzský test, který se odehrál v horské oblasti Trievés pod masívem Vercors se základnou v Nice.
Za přítomnosti Jana Kopeckého, Juho Hänninena a novice v týmu pro Monte Carlo, domácího pilota Nicolase Vouiloze probíhal test první tři dny v Trievés na z části suchém, mokrém a ledovými plotnami pokrytém asfaltu. Právě v Trievés byl testu přítomen i Guy Wilks, vítěz posledního podniku IRC s mladoboleslavským speciálem, který by se s Fabií S2000 měl objevit v nadcházejícím ročníku IRC s podporou Škoda UK. Wilks absolvoval v cocpitu zeleného speciálu půldenní test.
Poté se tým přesunul do vyšších poloh a zbytek týdne absolvovali jen Jan Kopecký s Juho Hänninenem. Finskému pilotovi se však stal jeden úsek v okolí Saint Michael osudný, v úseku s větším množstvím sněhu byl Hänninen příliš rychlý a následující náraz do mostku zapříčinil ukončení testu z důvodů poškození ochranného rámu.
Francouzský test zakončil český tým na úseku, kde se vyskytovalo větší množství sněhu za přítomnosti inženýrů z týmu Oreca, kteří se starájí o vývoj motoru Fabie S2000 a techniků BFGoodriche. "V současné době pracujeme na točivém momentu motoru. Napomáhají nám k tomu místní podmínky, kdy je motor dlouho ve vysokých otáčkách. Snažíme se najít kompromis, aby výkonová křivka motoru byla lineární," řekl jeden z inženýrů týmu Oreca.
"V těchto těžkých a neustále se měnících podmínkách se snažíme najít to nejlepší řešení pneumatik pro jezdce. Zkoušíme slicky na sněhu a někde pneumatiky s hroty na čistém asfaltu," doplnil technik BFGoodriche.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?