Tovární tým Škoda Motorsport pilně se připravující na Rally Monte Carlo zakončil čtrnáctidenní francouzský test, který se odehrál v horské oblasti Trievés pod masívem Vercors se základnou v Nice.
Za přítomnosti Jana Kopeckého, Juho Hänninena a novice v týmu pro Monte Carlo, domácího pilota Nicolase Vouiloze probíhal test první tři dny v Trievés na z části suchém, mokrém a ledovými plotnami pokrytém asfaltu. Právě v Trievés byl testu přítomen i Guy Wilks, vítěz posledního podniku IRC s mladoboleslavským speciálem, který by se s Fabií S2000 měl objevit v nadcházejícím ročníku IRC s podporou Škoda UK. Wilks absolvoval v cocpitu zeleného speciálu půldenní test.
Poté se tým přesunul do vyšších poloh a zbytek týdne absolvovali jen Jan Kopecký s Juho Hänninenem. Finskému pilotovi se však stal jeden úsek v okolí Saint Michael osudný, v úseku s větším množstvím sněhu byl Hänninen příliš rychlý a následující náraz do mostku zapříčinil ukončení testu z důvodů poškození ochranného rámu.
Francouzský test zakončil český tým na úseku, kde se vyskytovalo větší množství sněhu za přítomnosti inženýrů z týmu Oreca, kteří se starájí o vývoj motoru Fabie S2000 a techniků BFGoodriche. "V současné době pracujeme na točivém momentu motoru. Napomáhají nám k tomu místní podmínky, kdy je motor dlouho ve vysokých otáčkách. Snažíme se najít kompromis, aby výkonová křivka motoru byla lineární," řekl jeden z inženýrů týmu Oreca.
"V těchto těžkých a neustále se měnících podmínkách se snažíme najít to nejlepší řešení pneumatik pro jezdce. Zkoušíme slicky na sněhu a někde pneumatiky s hroty na čistém asfaltu," doplnil technik BFGoodriche.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?