Tovární tým Škoda Motorsport se na lednové Rally Monte Carlo, prvním podniku sezóny 2010 seriálu IRC, představí se třemi továrními posádkami.
Stabilní členy týmu ve složení Hänninen - Markkula a Kopecký - Starý doplní ve třetím továrním voze francouzský vítěz seriálu IRC 2008 Nicolas Vouilloz. O svém spolujezdci se Vouilloz rozhodne během nadcházejících dnů.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, k angažování Vouilloze poznamenal: "Rally Monte Carlo je extrémně náročná soutěž a v nadcházejícím soutěžním ročníku jí přikládáme opět velkou váhu. Monte Carlo 2009 odstartovalo úspěšně náš nový projekt Fabia Super2000. Sezóna 2009 byla úspěšnou pro obě naše posádky a pro celý tým obrovskou motivací do dalších závodů. Jsem přesvědčen, že jsme tu podali dobrý výkon, na který bychom chtěli v roce 2010 navázat.Nicolas Vouilloiz je špičkový jezdec, což dlouhodobě dokazuje v šampionátu IRC a my jsme rádi, že pro tuto náročnou rally posílí náš tým. Jsem si jist, že významně pozvedne šance celého týmu Škoda Motorsport. Zároveň pevně věřím, že jeho angažmá bude marketingovým přínosem pro Francii, která je jedním z našich cílových trhů pro Fabii Super2000 a jedním z nejdůležitějších pro značku Škoda obecně. Společně s francouzským importérem vozů Škoda hledáme potenciální možnosti využití motorsportu jako špičkového projektu pro značku."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?