Martin Prokop, juniorský mistr světa a promotérská skupina šampionátu WRC plánuje zásadní restrukturalizaci pro mladé jezdce vstupující do světa rally. Chtějí jim vytvořit jasnou cestu do vrcholné kategorie WRC. Všechny tyto návrhy padly první den na zasedání Motorsport Bussines fóra v Monacu.
Na tratě rychlostních zkoušek přichází nová hvězda v podobě osoby Kimi Räikkönena. Na spadnutí je i vstup amerického milovníka extrémních kousků Kena Blocka a je velice pravděpodobné, že „božský“ Valentino Rossi po skončení aktivní motocyklové kariéry přestoupí také do rally. Přesto se Neil Duncanson z North One, dceřiné společnosti promotéra WRC, domnívá, že je nutné vychovat si vlastní talenty.
"Dnes máme Loeba, přichází Räikkönen, Block, v budoucnu možná Rossi, ale my si musíme vytvořit vlastní novou strukturu. Musíme vytvořit jasnou pyramidu pro mladé jezdce, jak se vyšplhat až do WRC. Formule 1 má motokáry, my musíme najít nový sport, nové auto pro děti kolem sedmi let. Protože do soutěžního auta nemůžou usednout dříve, nežli dovrší sedmnácti či osmnácti let," prohlásil Duncanson.
"Musíme dětem dát šanci jezdit v soutěžním autě, dát jim šanci zlepšovat se v tomto sportu." řekl Paul Hembery, Pirelli. "Musíme vytvořit novou platformu, jak se mladí mají dostat na vrchol, musíme vytvořit akademii," dodal.
"Musíme investovat do mladých talentů. Musíme najít vhodnou strategii od úplného začátku od národních, regionálních, mezinárodních šampionátů až po úplný vrchol, kterým je World Rally Championship," řekl Simon Long, ISC. "Ve formuli 1 i v MotoGP, jsou akademie zodpovědné za výchovu talentů. Od roku 2011 bychom chtěli založit novou sérii historických WRC, ve které chceme mít alespoň 100 posádek na startu. Více jak čtvrtinu by měly tvořit vozy WRC, následovány juniory a hvězdami z jiných disciplín a konče amatéry," uzavřel Simon Long.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?