Martin Prokop, juniorský mistr světa a promotérská skupina šampionátu WRC plánuje zásadní restrukturalizaci pro mladé jezdce vstupující do světa rally. Chtějí jim vytvořit jasnou cestu do vrcholné kategorie WRC. Všechny tyto návrhy padly první den na zasedání Motorsport Bussines fóra v Monacu.
Na tratě rychlostních zkoušek přichází nová hvězda v podobě osoby Kimi Räikkönena. Na spadnutí je i vstup amerického milovníka extrémních kousků Kena Blocka a je velice pravděpodobné, že „božský“ Valentino Rossi po skončení aktivní motocyklové kariéry přestoupí také do rally. Přesto se Neil Duncanson z North One, dceřiné společnosti promotéra WRC, domnívá, že je nutné vychovat si vlastní talenty.
"Dnes máme Loeba, přichází Räikkönen, Block, v budoucnu možná Rossi, ale my si musíme vytvořit vlastní novou strukturu. Musíme vytvořit jasnou pyramidu pro mladé jezdce, jak se vyšplhat až do WRC. Formule 1 má motokáry, my musíme najít nový sport, nové auto pro děti kolem sedmi let. Protože do soutěžního auta nemůžou usednout dříve, nežli dovrší sedmnácti či osmnácti let," prohlásil Duncanson.
"Musíme dětem dát šanci jezdit v soutěžním autě, dát jim šanci zlepšovat se v tomto sportu." řekl Paul Hembery, Pirelli. "Musíme vytvořit novou platformu, jak se mladí mají dostat na vrchol, musíme vytvořit akademii," dodal.
"Musíme investovat do mladých talentů. Musíme najít vhodnou strategii od úplného začátku od národních, regionálních, mezinárodních šampionátů až po úplný vrchol, kterým je World Rally Championship," řekl Simon Long, ISC. "Ve formuli 1 i v MotoGP, jsou akademie zodpovědné za výchovu talentů. Od roku 2011 bychom chtěli založit novou sérii historických WRC, ve které chceme mít alespoň 100 posádek na startu. Více jak čtvrtinu by měly tvořit vozy WRC, následovány juniory a hvězdami z jiných disciplín a konče amatéry," uzavřel Simon Long.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?