Budou mít nástupci Martina Prokopa lepší šanci se prosadit?

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Froněk, Honza
Josef Janoušek 9. prosince 2009 21:35
Sdílej:

Martin Prokop, juniorský mistr světa a promotérská skupina šampionátu WRC plánuje zásadní restrukturalizaci pro mladé jezdce vstupující do světa rally. Chtějí jim vytvořit jasnou cestu do vrcholné kategorie WRC. Všechny tyto návrhy padly první den na zasedání Motorsport Bussines fóra v Monacu.

Na tratě rychlostních zkoušek přichází nová hvězda v podobě osoby Kimi Räikkönena. Na spadnutí je i vstup amerického milovníka extrémních kousků Kena Blocka a je velice pravděpodobné, že „božský“ Valentino Rossi po skončení aktivní motocyklové  kariéry přestoupí také do rally. Přesto se Neil Duncanson z North One, dceřiné společnosti promotéra WRC, domnívá, že je nutné vychovat si vlastní talenty.

        "Dnes máme Loeba, přichází Räikkönen, Block, v budoucnu možná Rossi, ale my si musíme vytvořit vlastní novou strukturu. Musíme vytvořit jasnou pyramidu pro mladé jezdce, jak se vyšplhat až do WRC. Formule 1 má motokáry, my musíme najít nový sport, nové auto pro děti kolem sedmi let. Protože do soutěžního auta nemůžou usednout dříve, nežli dovrší sedmnácti či osmnácti let," prohlásil Duncanson.

"Musíme dětem dát šanci jezdit v soutěžním autě, dát jim šanci zlepšovat se v tomto sportu." řekl Paul Hembery, Pirelli. "Musíme vytvořit novou platformu, jak se mladí mají dostat na vrchol, musíme vytvořit akademii," dodal.

        

"Musíme investovat do mladých talentů. Musíme najít vhodnou strategii od úplného začátku od národních, regionálních, mezinárodních šampionátů až po úplný vrchol, kterým je World Rally Championship," řekl Simon Long, ISC. "Ve formuli 1 i v MotoGP, jsou akademie zodpovědné za výchovu talentů. Od roku 2011 bychom chtěli založit novou sérii historických WRC, ve které chceme mít alespoň 100 posádek na startu. Více jak čtvrtinu by měly tvořit vozy WRC, následovány juniory a hvězdami z jiných disciplín a konče amatéry," uzavřel Simon Long.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.