Martin Prokop, juniorský mistr světa a promotérská skupina šampionátu WRC plánuje zásadní restrukturalizaci pro mladé jezdce vstupující do světa rally. Chtějí jim vytvořit jasnou cestu do vrcholné kategorie WRC. Všechny tyto návrhy padly první den na zasedání Motorsport Bussines fóra v Monacu.
Na tratě rychlostních zkoušek přichází nová hvězda v podobě osoby Kimi Räikkönena. Na spadnutí je i vstup amerického milovníka extrémních kousků Kena Blocka a je velice pravděpodobné, že „božský“ Valentino Rossi po skončení aktivní motocyklové kariéry přestoupí také do rally. Přesto se Neil Duncanson z North One, dceřiné společnosti promotéra WRC, domnívá, že je nutné vychovat si vlastní talenty.
"Dnes máme Loeba, přichází Räikkönen, Block, v budoucnu možná Rossi, ale my si musíme vytvořit vlastní novou strukturu. Musíme vytvořit jasnou pyramidu pro mladé jezdce, jak se vyšplhat až do WRC. Formule 1 má motokáry, my musíme najít nový sport, nové auto pro děti kolem sedmi let. Protože do soutěžního auta nemůžou usednout dříve, nežli dovrší sedmnácti či osmnácti let," prohlásil Duncanson.
"Musíme dětem dát šanci jezdit v soutěžním autě, dát jim šanci zlepšovat se v tomto sportu." řekl Paul Hembery, Pirelli. "Musíme vytvořit novou platformu, jak se mladí mají dostat na vrchol, musíme vytvořit akademii," dodal.
"Musíme investovat do mladých talentů. Musíme najít vhodnou strategii od úplného začátku od národních, regionálních, mezinárodních šampionátů až po úplný vrchol, kterým je World Rally Championship," řekl Simon Long, ISC. "Ve formuli 1 i v MotoGP, jsou akademie zodpovědné za výchovu talentů. Od roku 2011 bychom chtěli založit novou sérii historických WRC, ve které chceme mít alespoň 100 posádek na startu. Více jak čtvrtinu by měly tvořit vozy WRC, následovány juniory a hvězdami z jiných disciplín a konče amatéry," uzavřel Simon Long.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.