Petter Solberg by měl v roce 2010 přesednout z Citroënu C4 WRC do Fordu Focus WRC. Ptáte se proč? Protože měl dostat garantované od Fordu, že jeho Focus bude stejné specifikace, jako vozy továrních pilotů Hirvonena a Latvaly.
Odborný zdroj, Auto Hebdo, přišel s tvrzením, že se Petter Solberg pro rok 2010 rozloučí s Citroënem a bude startovat ve Fordu Focus WRC. Šéf továrního týmu Ford, Malcolm Wilson, měl totiž Norovi zajistit, že bude startovat sice s privátním Focusem, ale stejné specifikace jakou mají k dispozici Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala.Toto byla podmínka, kterou si Petter Solberg kladl při jednání s oběma značkami, které v současnosti v MS působí, tedy že jeho vůz bude stejné technické specifikace, jakou mají k dispozici tovární piloti. Petter Solberg naposledy startoval s Focusem WRC v roce 2000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.