Petter Solberg by měl v roce 2010 přesednout z Citroënu C4 WRC do Fordu Focus WRC. Ptáte se proč? Protože měl dostat garantované od Fordu, že jeho Focus bude stejné specifikace, jako vozy továrních pilotů Hirvonena a Latvaly.
Odborný zdroj, Auto Hebdo, přišel s tvrzením, že se Petter Solberg pro rok 2010 rozloučí s Citroënem a bude startovat ve Fordu Focus WRC. Šéf továrního týmu Ford, Malcolm Wilson, měl totiž Norovi zajistit, že bude startovat sice s privátním Focusem, ale stejné specifikace jakou mají k dispozici Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala.Toto byla podmínka, kterou si Petter Solberg kladl při jednání s oběma značkami, které v současnosti v MS působí, tedy že jeho vůz bude stejné technické specifikace, jakou mají k dispozici tovární piloti. Petter Solberg naposledy startoval s Focusem WRC v roce 2000.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?