Xevi Pons využije nově vzniklého WRC Cupu k jeho návratu do MS s vozem Ford Fiesta S2000. Jeho týmovým kolegou bude Janne Touhino.
Xavier "Xevi" Pons se vrací do WRC, respektive do od sezony 2010 nově zavedeného WRC Cupu. Pons bude v novém týmu nastupovat pod vedením bývalého spolujezdce Carlose Sainze, Luise Moyi, s vozem Ford Fiesta S2000. Jeho spolujezdcem bude Alex Haro a týmovým kolegou bude dřívější tovární jezdec Škody, Janne Tuohino. Potřebný finanční obnos by měl být zajištěn od farmaceutické společnosti Nupel.„Brzy učiníme oficiální oznámení, ale už teď mohu potvrdit, že se Xevi bude objevovat v příštím roce na tratích MS s Fiestou S2000,“ řekl Moya pro wrc.com. Ponsovým prvním závodem bude Rally Mexiko, ale v plánu jsou i soutěže jako Jordánsko a Nový Zéland. Další detaily tým ještě nezveřejnil. „Pro mě to bylo s ohledem na volné kokpity v sezoně 2011 nejlepší možností. Jsem extrémně motivován. Nová Fiesta bude v lednu dodána, pak okamžitě začneme s vývojovými pracemi, abychom byli připraveni na start sezony v únoru,“ říká Xavier Pons.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.