Britský jezdec, Guy Wilks, který startoval ve Skotsku se Škodou Fabia S2000 s podporou Škoda UK, byl dnes vyhlášen oficiálním vítězem Rally of Scotland. Z výsledků byl totiž vyloučen dosavadní vítěz, Kris Meeke s Peugeotem S2000.
Důvodem vyloučení je o 150 gramů lehčí přední příčník, než je dovoleno. Rozhodně se ale nejednalo o záměr Peugeotu, aby byl jejich vůz 207 S2000 lehčí než hlavní konkurent Fabia S2000. To jasně dokazuje i měření, které bylo provedeno. To ukázalo, že Fabie byla dokonce v celkovém součtu lehčí než 207.K celé záležitosti se vyjádřil šéf Peugeot Sport, Olivier Quesnel: „Rozhodnutí stewardů bereme na vědomí. Jsme odpovědni za to, co se stalo, ale ne vinni. Byla to administrativní chyba. Tento prohřešek neměl žádný vliv na výkonnost naší 207 S2000. Musíme se Krisi omluvit, letos jasně dokázal svůj talent ziskem titulu v IRC.“Toto rozhodnutí posunulo Alistera McRae na druhé místo. Při jeho domácí soutěži tak ještě o stupínek vylepšil doposud nejlepší umístění malajské značky v IRC. Peugeot UK nehodlá podávat proti verdiktu odvolání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?