Podle Hirvonena by to Räikkönen měl v rally těžké

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
Ringo , mediafax 25. listopadu 2009 23:47
Sdílej:

Vicemistr světa v rally Mikko Hirvonen pochybuje o tom, že by Kimi Räikkönen měl okamžitý úspěch po přestupu z F1 do rally.

Třicetiletý mistr světa F1 z roku 2007 Räikkönen, jehož ze smlouvy vyplatila stáj Ferrari a jemuž pak ztroskotalo vyjednávání s McLarenem, plánuje vzít si v F1 roční volno a možná se věnovat rally. Už v letošní sezoně si vyzkoušel Finskou rally a než havaroval a musel odstoupit, udělal dobrý dojem.

Vicemistr světa v rally Hirvonen však krajana varuje, že to bude těžké mezi ostatními jezdci, kteří mají roky praxe. "Kimi je rychlý, s řízením nemá problémy," řekl Hirvonen. "Ale stačit ostatním bude sotva. My, co jezdíme mistrovství světa, máme o hodně víc zkušeností. Pro Kimiho budou téměř všechny rally absolutně neznámé. Je těžké si představit, že by hned v první sezoně mohl uspět," řekl Hirvonen, který boj o titul s Francouzem Sebastienem Loebem prohrál až v posledním podniku letošního šampionátu.

Hirvonenův manažer Timo Jouhki, který k úspěchům přivedl také Juhu Kankkunena, Tommi Mäkinena, Toniho Gardemeistera a Jariho-Mattiho Latvalu, souhlasí, že Räikkönen by potřeboval víc času, pokud by chtěl mít úspěch. "Kimi je skutečně talentovaný jezdec. Žádný jiný pilot F1 nejezdil rally na takové úrovni," řekl Jouhki. "Ale rally vyžaduje tolik zkušeností, že se mu prostě nemůže dařit hned v prvním roce."

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.