Vicemistr světa v rally Mikko Hirvonen pochybuje o tom, že by Kimi Räikkönen měl okamžitý úspěch po přestupu z F1 do rally.
Třicetiletý mistr světa F1 z roku 2007 Räikkönen, jehož ze smlouvy vyplatila stáj Ferrari a jemuž pak ztroskotalo vyjednávání s McLarenem, plánuje vzít si v F1 roční volno a možná se věnovat rally. Už v letošní sezoně si vyzkoušel Finskou rally a než havaroval a musel odstoupit, udělal dobrý dojem.
Vicemistr světa v rally Hirvonen však krajana varuje, že to bude těžké mezi ostatními jezdci, kteří mají roky praxe. "Kimi je rychlý, s řízením nemá problémy," řekl Hirvonen. "Ale stačit ostatním bude sotva. My, co jezdíme mistrovství světa, máme o hodně víc zkušeností. Pro Kimiho budou téměř všechny rally absolutně neznámé. Je těžké si představit, že by hned v první sezoně mohl uspět," řekl Hirvonen, který boj o titul s Francouzem Sebastienem Loebem prohrál až v posledním podniku letošního šampionátu.
Hirvonenův manažer Timo Jouhki, který k úspěchům přivedl také Juhu Kankkunena, Tommi Mäkinena, Toniho Gardemeistera a Jariho-Mattiho Latvalu, souhlasí, že Räikkönen by potřeboval víc času, pokud by chtěl mít úspěch. "Kimi je skutečně talentovaný jezdec. Žádný jiný pilot F1 nejezdil rally na takové úrovni," řekl Jouhki. "Ale rally vyžaduje tolik zkušeností, že se mu prostě nemůže dařit hned v prvním roce."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.