Již jistý šampión IRC, Kris Meeke, má mnoho důvodů proč chce vyhrát i v posledním podniku IRC, RAC MSA Rally of Scotland.
Britský pilot se chce stát prvním jezdcem v krátké historii seriálu podporovaného televizní stanicí Eurosport, který zvítězí v pěti podnicích za sezonu. Také chce vyhrát na památku zesnulého domácího mistra světa Colina McRae, na jehož domácí půdě se soutěž odehraje. Ale vůbec nejdůležitější důvod je ten, že se může jednat o vůbec poslední start za volantem speciálu Peugeot 207 S2000.
"Chtějí abych zůstal i v příští sezoně a obhajoval titul v IRC. Já osobně chci take zůstat, ale přiznávám, že mám dilemma," řekl Meeke. "Rád bych zústal v PSA (Peugeot + Citroen) a obhajoval titul v roce 2010 v IRC a v roce 2011 bych rád přešel do WRC, kde se změní pravidla. Ale PSA neumožňuje to, aby proti sobě soupeřili Peugeot a Citroen. Musel bych přejít do Citroenu, ale tam už mají Sebastiena Loeba a Dani Sorda a ještě k tomu mají v záloze Sebastiena Ogiera," doplnil Meeke. "Mluvil jsem s Olivierem Quesnelem, který má na starosti motorsport Peugeotu i Citroenu a ten chce, abych zůstal s Peugeotem v IRC a dále testoval Citroen, nic víc mi nemůže nabídnout. Něco jiného by asi bylo, pokud bych byl francouz," uzavřel Meeke.
Bude Skotská soutěž pro britského pilota poslední s Peugeotem 207 S2000?
Nicméně, úřadující šampión IRC má na stole další konkrétní nabídku. Nabídka není od nikoho jiného než od jednoho z největších konkurentů francouzké značky, mladoboleslavské Škody. Vše by se mělo vyjasnit v polovině prosince. A bude také záležet na rozhodnutí FIA s jakými motory se pojede v sezoně 2011, jestli to budou opravdu přeplňované motory o obsahu 1,6l. "Polovina prosince je jen šest týdnů před zahájením prvního podniku IRC. Je to dost krátká doba, ale já se nechci rozhodnou o budoucnosti jen na příští sezonu, důležitější je pro mě budoucnost v dalších letech," komentoval dilema Meeke.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?