Meeke chce vyhrát a řeší dilema, Škoda nebo Peugeot

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 19. listopadu 2009 12:40
Sdílej:

Již jistý šampión IRC, Kris Meeke, má mnoho důvodů proč chce vyhrát i v posledním podniku IRC, RAC MSA Rally of Scotland.

Britský pilot se chce stát prvním jezdcem v krátké historii seriálu podporovaného televizní stanicí Eurosport, který zvítězí v pěti podnicích za sezonu. Také chce vyhrát na památku zesnulého domácího mistra světa Colina McRae, na jehož domácí půdě se soutěž odehraje. Ale vůbec nejdůležitější důvod je ten, že se může jednat o vůbec poslední start za volantem speciálu Peugeot 207 S2000.

"Chtějí abych zůstal i v příští sezoně a obhajoval titul v IRC. Já osobně chci take zůstat, ale přiznávám, že mám dilemma," řekl Meeke. "Rád bych zústal v PSA (Peugeot + Citroen) a obhajoval titul v roce 2010 v IRC a v roce 2011 bych rád přešel do WRC, kde se změní pravidla. Ale PSA neumožňuje to, aby proti sobě soupeřili Peugeot a Citroen. Musel bych přejít do Citroenu, ale tam už mají Sebastiena Loeba a Dani Sorda a ještě k tomu mají v záloze Sebastiena Ogiera," doplnil Meeke. "Mluvil jsem s Olivierem Quesnelem, který má na starosti motorsport Peugeotu i Citroenu a ten chce, abych zůstal s Peugeotem v IRC a dále testoval Citroen, nic víc mi nemůže nabídnout. Něco jiného by asi bylo, pokud bych byl francouz,"  uzavřel Meeke.

 

               Bude Skotská soutěž pro britského pilota poslední s Peugeotem 207 S2000?

Nicméně, úřadující šampión IRC má na stole další konkrétní nabídku. Nabídka není od nikoho jiného než od jednoho z největších konkurentů francouzké značky, mladoboleslavské Škody. Vše by se mělo vyjasnit v polovině prosince. A bude také záležet na rozhodnutí FIA s jakými motory se pojede v sezoně 2011, jestli to budou opravdu přeplňované motory o obsahu 1,6l. "Polovina prosince je jen šest týdnů před zahájením prvního podniku IRC. Je to dost krátká doba, ale já se nechci rozhodnou o budoucnosti jen na příští sezonu, důležitější je pro mě budoucnost v dalších letech," komentoval dilema Meeke.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.