Hojně diskutované evropské poháry, vzniklé odštěpením z nepřehledného mistrovství Evropy, znají své vítěze. Poháry jsou tak připraveny pro Krise Meeka, Václava Pecha a Marca Tempestiniho.
Evropské poháry bojují doslova s permanentním nezájmem ze strany posádek a letos i značnou ztrátou zájmu pořadatelských týmů. Například pohár jihozápad se rozhodoval pouze na čtyřech soutěžích, východní šampionát na pěti. Výjimku tvoří pouze pohár střed, jehož kalendář se ale skládá především z soutěží v Česku. Hodnocení, zda mají Evropské poháry v tomto formátu vůbec nějaký smysl, je především na FIA samotné, ale podle fanoušků se ze strany pořadatelů i posádek jedná spíše o vyhozené finanční prostředky.
Kris Meeke triumfoval na jihozápadě v podstatě náhodou, když mu k vítězství stačilo vyhrát soutěže v Sanremu a na Azorech, příslušející především k Intercontinental Rally Challenge. Ze stejného důvodu figuruje na pátém místě tabulky tovární jezdec Škody Jan Kopecký, bodující pouze na Azorských ostrovech.
Konečný stav Evropského poháru jihovýchod:Kris MEEKE (GB) 225Arminde MARTIN (E) 160Nicolas VOUILLOZ (F) 125José BARRIOS (E) 120Jan KOPECKÝ (CZ) 110
Ve střední Evropě opanovaly čelo tabulky podle očekávání české posádky. Vítězem se nakonec stal čerstvý vítěz Setkání mistrů Václav Pech, když k výsledkům z domácího mistrovství přidal ještě výhru na slovinské Rally Saturnus. Jinak je situace v tabulce obdobná jako v ostatních pohárech, například k pátému místu, o které se dělí Raimund Baumschlager a Juho Hänninen stačilo vyhrát lednovou Jänner rally, respektive Rally Bohemia.
Konečný stav Evropského poháru střed:Václav PECH (CZ) 344Pavel VALOUŠEK (CZ) 202Roman KRESTA (CZ) 177Daniel BĚHÁLEK (CZ) 105Raimund BAUMSCHLAGER (A) 80Juho HÄNNINEN (FIN) 80
Východní pohár poznamenalo zrušení několika soutěží v Bulharsku. Konečný stav pěti odjetých soutěží tak rozhodl o triumfu italského pilota v rumunských službách, Marca Tempestiniho. Vítěz Novorossiysk Rally započítával sice jen dva výsledky, ale i ty mu stačily k dvacetibodovému náskoku na druhého Bulhara Jasena Popova, který se blýskl především přesvědčivým vítězstvím v Srbsku, kde právě na Tempestiniho najel takřka pět minut náskoku.
Konečný stav Evropského poháru východ:Marco TEMPESTINI (I) 240Jasen POPOV (BG) 220Dimitar ILIEV (BG) 129Alexander NEBOGATIKOV (RUS) 100Krum DONCHEV (BG) 97
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.