Hojně diskutované evropské poháry, vzniklé odštěpením z nepřehledného mistrovství Evropy, znají své vítěze. Poháry jsou tak připraveny pro Krise Meeka, Václava Pecha a Marca Tempestiniho.
Evropské poháry bojují doslova s permanentním nezájmem ze strany posádek a letos i značnou ztrátou zájmu pořadatelských týmů. Například pohár jihozápad se rozhodoval pouze na čtyřech soutěžích, východní šampionát na pěti. Výjimku tvoří pouze pohár střed, jehož kalendář se ale skládá především z soutěží v Česku. Hodnocení, zda mají Evropské poháry v tomto formátu vůbec nějaký smysl, je především na FIA samotné, ale podle fanoušků se ze strany pořadatelů i posádek jedná spíše o vyhozené finanční prostředky.
Kris Meeke triumfoval na jihozápadě v podstatě náhodou, když mu k vítězství stačilo vyhrát soutěže v Sanremu a na Azorech, příslušející především k Intercontinental Rally Challenge. Ze stejného důvodu figuruje na pátém místě tabulky tovární jezdec Škody Jan Kopecký, bodující pouze na Azorských ostrovech.
Konečný stav Evropského poháru jihovýchod:Kris MEEKE (GB) 225Arminde MARTIN (E) 160Nicolas VOUILLOZ (F) 125José BARRIOS (E) 120Jan KOPECKÝ (CZ) 110
Ve střední Evropě opanovaly čelo tabulky podle očekávání české posádky. Vítězem se nakonec stal čerstvý vítěz Setkání mistrů Václav Pech, když k výsledkům z domácího mistrovství přidal ještě výhru na slovinské Rally Saturnus. Jinak je situace v tabulce obdobná jako v ostatních pohárech, například k pátému místu, o které se dělí Raimund Baumschlager a Juho Hänninen stačilo vyhrát lednovou Jänner rally, respektive Rally Bohemia.
Konečný stav Evropského poháru střed:Václav PECH (CZ) 344Pavel VALOUŠEK (CZ) 202Roman KRESTA (CZ) 177Daniel BĚHÁLEK (CZ) 105Raimund BAUMSCHLAGER (A) 80Juho HÄNNINEN (FIN) 80
Východní pohár poznamenalo zrušení několika soutěží v Bulharsku. Konečný stav pěti odjetých soutěží tak rozhodl o triumfu italského pilota v rumunských službách, Marca Tempestiniho. Vítěz Novorossiysk Rally započítával sice jen dva výsledky, ale i ty mu stačily k dvacetibodovému náskoku na druhého Bulhara Jasena Popova, který se blýskl především přesvědčivým vítězstvím v Srbsku, kde právě na Tempestiniho najel takřka pět minut náskoku.
Konečný stav Evropského poháru východ:Marco TEMPESTINI (I) 240Jasen POPOV (BG) 220Dimitar ILIEV (BG) 129Alexander NEBOGATIKOV (RUS) 100Krum DONCHEV (BG) 97
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.