Dosavadní šéf týmu, Nic Gullino, dostal vyhazov. Důvod je více než jasný, letošní rok byl pro Abarth extrémně nepovedený. Sezona v IRC byla nejhorší za celou historii tohoto šampionátu.
Abarth startuje v IRC hned od prvního roku, tedy od roku 2006. Tehdy získal titul jak mezi jezdci, tak mezi týmy. Od té doby už ale Punta poznávají jen porážky. V roce 2007 italský tým vyhrál sice 4 soutěže, ale titul mu unikl. Vloni Abarth posbíral vítězství dvě, ale letos pouze jediné, zasluhou Giandomenica Bassa.
Tým se rozhodl, že vyhazov Nica Gullinoa nebude komentovat. Nejmenovaný zdroj z týmu ale prohlásil: "Nikoho to nepřekvapilo. Byl to pro nás špatný rok. Nevyhráli jsme totik soutěží, kolik jsme chtěli." Abarth letos jednoznačně podlehl Peugeotu i Škodovce, dokonce na některých soutěžích nestačil ani na Proton.
Turínský tým se rozhodl, že se nezúčastní posledního podniku roku, ve Skotku, poté, co Meeke získal titul již v Itálii. Tím pádem bude na startu jediné Punto S2000 v rukou britského šampióna, Keitha Cronina.
Jedinou útěchou pro Fiat může být, že titul Mistra Evropy získal Basso. Jenže v některých soutěžích ME startoval se soukromým autem. Zatím se o budoucnosti nerozhodlo, ale platnou smlouvu na příští rok má pouze Anton Alén. V případě pokračování v IRC by mohl tým nasadit novou verzy Grande Punta, Grande Punto Evo (mělo by se jednat hlavně o rozšíření rozvoru kol).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.