Franz Wittmann junior řídil vůz skupiny S2000 poprvé během uplynulého víkendu na závodu rakouského šampionátu, Rally Waldviertel. Tento vůz ho přímo nadchl.
Mladý Rakušan se letos objevoval za volantem vozu Mitsubishi Lancer Evo IX týmu Ralliart v šampionátu IRC. Teď ale přesedl do Peugeotu S2000 připravovaného týmem ROMO Motorsport. Startu předcházel test, který se odehrál na začátku měsíce.Franz se toho během startu s S2000 hodně naučil, o tom svědčí i jeho progres v soutěži: První den zakončil se ztrátou půl minuty na lídra soutěže, v cíli druhého dne už však ztrácel pouze 10,7s a získal tak druhou příčku za Raimundem Baumschlagerem s Fabii S2000.„Je zde obrovský rozdíl mezi vozem, se kterým jsem letos jezdil v IRC a tímto náčiním (S2000). Je to jednoduše zcela jiný svět. Musím se ale ještě naučit, jak správě vůz využívat. Bylo důležité, abych na Waldviertel rally posbíral co možná nejvíc zkušeností. S každým dalším kilometrem sem si víc a víc věřil. Musel jsem se také naučit používat úplně jinou převodovku,“ popisuje své problémy Wittmann.
Na poslední závod šampionátu IRC, ve Skotsku, se Franz opět stehuje do vozu skupiny N, konkrétně do Mitsubishi. Jeho letošní nejlepší výsledek je páté místo z Ruska. Musíme vzít ale v potaz, že Franz celý rok bojoval s nekonkurenceschopným vozem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?