Franz Wittmann junior řídil vůz skupiny S2000 poprvé během uplynulého víkendu na závodu rakouského šampionátu, Rally Waldviertel. Tento vůz ho přímo nadchl.
Mladý Rakušan se letos objevoval za volantem vozu Mitsubishi Lancer Evo IX týmu Ralliart v šampionátu IRC. Teď ale přesedl do Peugeotu S2000 připravovaného týmem ROMO Motorsport. Startu předcházel test, který se odehrál na začátku měsíce.Franz se toho během startu s S2000 hodně naučil, o tom svědčí i jeho progres v soutěži: První den zakončil se ztrátou půl minuty na lídra soutěže, v cíli druhého dne už však ztrácel pouze 10,7s a získal tak druhou příčku za Raimundem Baumschlagerem s Fabii S2000.„Je zde obrovský rozdíl mezi vozem, se kterým jsem letos jezdil v IRC a tímto náčiním (S2000). Je to jednoduše zcela jiný svět. Musím se ale ještě naučit, jak správě vůz využívat. Bylo důležité, abych na Waldviertel rally posbíral co možná nejvíc zkušeností. S každým dalším kilometrem sem si víc a víc věřil. Musel jsem se také naučit používat úplně jinou převodovku,“ popisuje své problémy Wittmann.
Na poslední závod šampionátu IRC, ve Skotsku, se Franz opět stehuje do vozu skupiny N, konkrétně do Mitsubishi. Jeho letošní nejlepší výsledek je páté místo z Ruska. Musíme vzít ale v potaz, že Franz celý rok bojoval s nekonkurenceschopným vozem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?