Bude pokračovat Pirelli v šampionátu WRC?

Rally Sweden (SWE)
Rally Sweden (SWE), foto: www.pirelli.com
Josef Janoušek 4. listopadu 2009 13:39
Sdílej:

Pneumatikářský gigant Pirelli, nemá žádné záruky na pokračování v kolotoči mistrovství světa jako výhradní dodavatel pneumatik.

Smlouva mezi FIA a italskou společností vyprší na konci následující sezony a jak připustil Paul Hembery, ředitel sportovního oddělení, není jisté, zda bude smlouva obnovena: "Žádné záruky, že bude smlouva jako výhradní dodavatel pneumatik na druhé funkční období obnovena, nemáme. Budeme zvažovat nabídku FIA, ale je velice nepravděpodobné, že bychom znovu investovali 11 milionů Euro,"."Musíme posoudit, jaký je zájem o motorsport a posoudit jaký má vliv naše současná smlouva o dodávkách do WRC na chod naší společnosti. Nesmíte zapomínat, že jsme museli zavřít některé továrny a v tomto případě i laik pozná, že sport je až na druhém místě. Je to čistě jen finanční věc," doplnil Paul Hembery."Líbí se mi, jakým směrem se tento sport ubírá. Promotér, společnost ISC je perfektní. Kalendář soutěží se hodně přibližuje tomu, co chceme. Chtěli bychom například návrat rally Monte Carlo do kolotoče WRC.  Ale já nemůžu říci, jestli budeme pokračovat ve WRC v dalších třech letech, o tom rozhodne rada," uzavřel Paul Hembery.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.