Honda Civic R3 byla schálena pro JWRC 2010.
Poslední zasedání homologační komise FIA potvrdilo nová pravidla pro JWRC v příští sezóně. Podle těch se může zůčastnit i Honda Civic R3.
Pravidla dříve určila, že vozy pro JWRC nesmí být delší než 4150 mm. Honda měla 4270 mm. Vůz R3 je levnější a hodně používaný v národních šampionátech i juniory.
V roce 2008 vyhrál Wilks s tímto vozem kategorii dvoukolek v Rally Finalnd, když porazil všechny S1600, které jely do bodování JWRC.
V letošním roce potvrdil úspešnost tohoto vozu Urmo Aava, když startoval v soukromém týmu s tímto vozem. Byl nejrychlejší na 18 z 22 zkoušek, když dvě zkoušky před cílem musel odstoupit, když poškodil vůz o jeden z velkých kamenů, který se objevil na trati po předchozích průjezdech.
Nyní se tak opět otevírá v JAS motorsportu vývoj a aplikace nových věcí pro příští sezónu - úprava řídící jednotky motoru a ploautomatická převodovka. Cílem je zisk titulu v JWRC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.