Značka Magneti Marelli vyvinula nový elektronický systém, který bude dávat posádkám varování o možném nebezpečí na trati elektronickou formou přímo do vozu. Jedná se o tzv. žlutou vlajku.
Už od roku 2010 budou jezdci v MS lépe a především rychleji varováni na nebezpečí na trati. Na scénu přichází firmou Magneti Marelli vyvinutý nový elektronický systém varování. Díky tomu se posádkám do vozu dostanou odpovídající informace o situaci na trati mnohem rychleji. Rozhodně je to efektivnější systém než ten, který fungoval až doposud, kdy u trati stáli traťoví maršálové a mávali žlutými vlajkami.Elektronické žluté vlajky budou přes zimu instalovány do kokpitů vozů. Díky nim bude moci vedení soutěže posádky rychleji informovat o nebezpečí na trati. V kokpitu se v tu chvíli rozbliká žluté světlo. Spolujezdec poté musí zmáčknout knoflík, kterým potvrdí vedení závodu příjem této informace. Až poté zhasne žluté světlo v kokpitu.Celý systém bude fungovat přes GPS, touto cestou pak bude pokračovat i další komunikace mezi vedením závodu a posádkou. „WRC je ideální platformou pro vylepšení tohoto systému. Systém pomůže jak posádkám na trati, tak i divákům,“ prohlásil Roberto Dalla, manažer Magneti Marelli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.