Na poslední díl našeho rallysprintového šampionátu Würth Partr Rally Vsetín odjížděli Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát s hlavním cílem vyzkoušet si jízdu ve voze Škoda Fabia S2000. Bohužel, již po první sekci soutěže museli odstoupit ze třetího místa kvůli závadě na elektroinstalaci vozu.
Samotnému závodu předcházel test „škodovky“. Očekávání v týmu před startem nastiňuje Daniel Trunkát: „Cílem našeho startu bylo vyzkoušet si Fabii S2000, abychom se mohli rozhodnout, s jakým vozem bychom chtěli absolvovat příští sezónu. Ve čtvrtek nám zdárně vyšlo testování, když Mira najel s autem osmdesát kilometrů, takže se s Fabií pomalu sžil. Dále jsem byl nadšen z netradičního designu vozu, který jsme pro závod vymysleli.“ „Na Fabii je patrné, že je zde brán zřetel zejména na funkčnost a snadnou servisní přístupnost jednotlivých komponentů vozu,“ zmiňuje k vozu Jaromír Tarabus.
Po třech rychlostních zkouškách první sekce soutěže figurovala, na vůz stále si zvykající posádka, na třetím místě absolutně za o titul bojujícím Jaroslavem Orsákem a Pavlem Valouškem, startujícím se Škodu Octavia WRC. Jaké pocity měl ze svého účinkování v soutěži sám jezdec? Jaromír Tarabus: „Bylo to příjemné svezení a bylo patrné, že k přednostem Fabie patří zejména podvozek. Jeli jsme ze začátku opatrněji, oťukávali jsme si auto i povrch a teprve druhé a třetí průjezdy rychlostních zkoušek jsme chtěli zkusit jet rychleji, ale bohužel k dalšímu hlubšímu poznání vozu nakonec nedošlo.“ Pohled spolujezdce na nejmodernější závodní škodovku přidává Dan Trunkát: „Pokud jde o můj pocit, tak jsem byl velice příjemně překvapen podvozkem Fabie, připadal jsem si v podstatě jako v luxusním dálkovém autobusu,“ a dále popisuje brzké odstoupení, „po první rundě rychlostních zkoušek z toho bylo lichotivé třetí místo a chtěli jsme dále zrychlovat. Bohužel dva kilometry po startu RZ4 se Fabia přepnula ze závodního do přejezdového režimu a začal se vypínat motor, takže jsme zastavili, ztratili dvě minuty a za cílem RZ se rozhodli po konzultaci s týmem odstoupit ze závodu.“
„Celý tým byl z tohoto vývoje samozřejmě zklamán, protože start nesplnil to, co jsme očekávali. Na druhou stranu jsme se ovšem rychle domluvili s majitelem týmu DP Autosport Italy Alessandrem Pedrocchim na tom, že jako náhradu za nedokončený Vsetín absolvujeme jeden ze závěrečných závodů italského rallysprintového asfaltového šampionátu. Velmi kvituji profesionální přístup italského týmu. V Čechách jsem dosud nezažil, aby se někdo někdy postavil k problému takto čelem. Ve finále se tedy zlé ukázalo k něčemu dobré a auto si Mira vyzkouší také na těžkých technických a hlavně neznámých zahraničních tratích, což bude určitě přínosem,“ informuje o sympatickém přístupu provozovatele Škody Fabia S2000 Daniel Trunkát.
Manažer posádky „T&T“ Marek Fuks k „náhradnímu“ startu doplňuje: „V úvahu připadá několik italských asfaltových soutěží, definitivní rozhodnutí bychom měli učinit v příštích dnech.“ Pro Jaromíra Tarabuse tedy sezóna pro letošek ještě nekončí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.