Na poslední díl našeho rallysprintového šampionátu Würth Partr Rally Vsetín odjížděli Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát s hlavním cílem vyzkoušet si jízdu ve voze Škoda Fabia S2000. Bohužel, již po první sekci soutěže museli odstoupit ze třetího místa kvůli závadě na elektroinstalaci vozu.
Samotnému závodu předcházel test „škodovky“. Očekávání v týmu před startem nastiňuje Daniel Trunkát: „Cílem našeho startu bylo vyzkoušet si Fabii S2000, abychom se mohli rozhodnout, s jakým vozem bychom chtěli absolvovat příští sezónu. Ve čtvrtek nám zdárně vyšlo testování, když Mira najel s autem osmdesát kilometrů, takže se s Fabií pomalu sžil. Dále jsem byl nadšen z netradičního designu vozu, který jsme pro závod vymysleli.“ „Na Fabii je patrné, že je zde brán zřetel zejména na funkčnost a snadnou servisní přístupnost jednotlivých komponentů vozu,“ zmiňuje k vozu Jaromír Tarabus.
Po třech rychlostních zkouškách první sekce soutěže figurovala, na vůz stále si zvykající posádka, na třetím místě absolutně za o titul bojujícím Jaroslavem Orsákem a Pavlem Valouškem, startujícím se Škodu Octavia WRC. Jaké pocity měl ze svého účinkování v soutěži sám jezdec? Jaromír Tarabus: „Bylo to příjemné svezení a bylo patrné, že k přednostem Fabie patří zejména podvozek. Jeli jsme ze začátku opatrněji, oťukávali jsme si auto i povrch a teprve druhé a třetí průjezdy rychlostních zkoušek jsme chtěli zkusit jet rychleji, ale bohužel k dalšímu hlubšímu poznání vozu nakonec nedošlo.“ Pohled spolujezdce na nejmodernější závodní škodovku přidává Dan Trunkát: „Pokud jde o můj pocit, tak jsem byl velice příjemně překvapen podvozkem Fabie, připadal jsem si v podstatě jako v luxusním dálkovém autobusu,“ a dále popisuje brzké odstoupení, „po první rundě rychlostních zkoušek z toho bylo lichotivé třetí místo a chtěli jsme dále zrychlovat. Bohužel dva kilometry po startu RZ4 se Fabia přepnula ze závodního do přejezdového režimu a začal se vypínat motor, takže jsme zastavili, ztratili dvě minuty a za cílem RZ se rozhodli po konzultaci s týmem odstoupit ze závodu.“
„Celý tým byl z tohoto vývoje samozřejmě zklamán, protože start nesplnil to, co jsme očekávali. Na druhou stranu jsme se ovšem rychle domluvili s majitelem týmu DP Autosport Italy Alessandrem Pedrocchim na tom, že jako náhradu za nedokončený Vsetín absolvujeme jeden ze závěrečných závodů italského rallysprintového asfaltového šampionátu. Velmi kvituji profesionální přístup italského týmu. V Čechách jsem dosud nezažil, aby se někdo někdy postavil k problému takto čelem. Ve finále se tedy zlé ukázalo k něčemu dobré a auto si Mira vyzkouší také na těžkých technických a hlavně neznámých zahraničních tratích, což bude určitě přínosem,“ informuje o sympatickém přístupu provozovatele Škody Fabia S2000 Daniel Trunkát.
Manažer posádky „T&T“ Marek Fuks k „náhradnímu“ startu doplňuje: „V úvahu připadá několik italských asfaltových soutěží, definitivní rozhodnutí bychom měli učinit v příštích dnech.“ Pro Jaromíra Tarabuse tedy sezóna pro letošek ještě nekončí.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.