Sébastien Loeb získal jeho další, již šestý, světový zářez na rally ve Walesu o uplynulém víkendu. Narozdíl od předchozích titulů však musel bojovat s Mikkem Hirvonenem až do konce rally.
„Byl to nejvydřenější titul ze všech, Mikko měl fantastickou sezonu. Museli jsme bojovat až do poslední zkoušky, to je něco, co jsem předtím nezažil. Všechny ostatní šampionáty, co jsem vyhrál, byly buďto rozhodnuty již před posledním závodem a nebo se sice rozhodovaly až v poslední soutěži, ale nemusel jsem vyhrát. Museli jsme vyhrát, takže tlak byl až do poslední RZ obrovský. Museli jsme jet absolutně na hraně hned od samého začátku, protože Mikko byl velmi blízko. To byl klíč k úspěchu,“ přiznává nesmírnou vyrovnanost Sebastien.„Letos jsme zažili vrcholy i pády. Začali jsme pěti vítězstvími a každý už nás viděl jako mistry. Poté jsme měli období, kdy šlo vše o mnoho hůř. Měli jsme nějaké problémy, udělali několik chyb a Mikko posbíral hodně vítězství, což mu přineslo hodně bodů,“ říká nový mistr světa.
V roce 2007 v Norsku...
Sebastien Loeb také dlouho doufal v možný start v Abu Dhabí, již tento víkend, s monopostem F1 stáje Toro Rosso. Francouz však bohužel nedostal superlicenci. Je tedy možné, že ho uvidíme v F1 až v roce 2010? „První, co udělám, bude, že si vezmu dovolenou. Zažívám teď skvělé dny. Pak se začnu připravovat na novou sezonu, jako každou zimu. Byl to velmi vzrušující víkend plný napětí a tlaku. Vyhrát titul za takovýchto podmínek je neuvěřitelné,“ říká Sébastien Loeb.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.