Na rally Sardinia se z vítězství radoval Jari-Matti Latvala. Týmový šéf ale mohl docela jednoduše do čela dostat Mikku Hirvonena. To by mu v konečném účtování pomohlo k titulu. Malcolm Wilson si však za svým rozhodnutím stojí i teď.
Jenže kdo mohl v té době tušit, že ještě dojde k nějaké bitvě o titul, když tehdy, v květnu, ztrácel Mikko na Sebastiena propastných 17 bodů. „Absolutně našeho rozhodnutí z Itálie nelituji. Tehdy jsme cítili, že to bylo správné rozhodnutí z pohledu týmu. Jestli je někdo jiného mínění, tak mu ho vyvracet nebudu. Do této soutěže jsme nastupovali s jediným úkolem: Porazit Loeba. Na Sardinii jsme nikdo netušili, v jaké pozici budeme na konci roku. Kdybych však mohl vrátit čas zpět, tak bych nic neměnil,“ hájí svoje rozhodnutí Malcolm Wilson. Wilson také dodává, že italské vítězství Jarimu-Mattimu dodalo potřebné sebevědomí po nepovedeném úvodu sezony včetně velké havárky z Portugalska, při které si Latvala myslel, že zemře.„Je zde více věcí, na které se můžeme podívat a říci, že byly rozhodující. Například chyba Jariho-Mattiho v Polsku. Nebýt ní, tak Seb nezískal tolik bodů. To bylo možná více rozhodující jak Sardinie.“
Bylo vítězství Latvaly na Sardinii rozhodující? Wilson tvrdí, že ne!
„Rozhodnutí, které jsme učinili na Sardinii bylo v ten čas potřebné. Cítili jsme, že Jari-Matti potřebuje podporu. Když se podíváme na výsledky od té chvíle, tak jsou pozitivnější. Byli jsme v pozici, kdy jsme se mohli pokusit zabojovat o šampionát konstruktérů, který po pěti odjetých rally vypadal absolutně beznadějně,“ říká Malcolm Wilson. Hirvonen, který dosáhl čtyř vítězství a na konci roku mu chyběl pouhý bod na Loeba, říká: „Minimálně jsme hráli fair play po celý rok a na to jsem hrdý. Už to nemůžeme nijak změnit a ani bych to nechtěl měnit. Na konci jsme oba měli stejnou šanci. On byl rychlejší, konec příběhu.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?