Na rally Sardinia se z vítězství radoval Jari-Matti Latvala. Týmový šéf ale mohl docela jednoduše do čela dostat Mikku Hirvonena. To by mu v konečném účtování pomohlo k titulu. Malcolm Wilson si však za svým rozhodnutím stojí i teď.
Jenže kdo mohl v té době tušit, že ještě dojde k nějaké bitvě o titul, když tehdy, v květnu, ztrácel Mikko na Sebastiena propastných 17 bodů. „Absolutně našeho rozhodnutí z Itálie nelituji. Tehdy jsme cítili, že to bylo správné rozhodnutí z pohledu týmu. Jestli je někdo jiného mínění, tak mu ho vyvracet nebudu. Do této soutěže jsme nastupovali s jediným úkolem: Porazit Loeba. Na Sardinii jsme nikdo netušili, v jaké pozici budeme na konci roku. Kdybych však mohl vrátit čas zpět, tak bych nic neměnil,“ hájí svoje rozhodnutí Malcolm Wilson. Wilson také dodává, že italské vítězství Jarimu-Mattimu dodalo potřebné sebevědomí po nepovedeném úvodu sezony včetně velké havárky z Portugalska, při které si Latvala myslel, že zemře.„Je zde více věcí, na které se můžeme podívat a říci, že byly rozhodující. Například chyba Jariho-Mattiho v Polsku. Nebýt ní, tak Seb nezískal tolik bodů. To bylo možná více rozhodující jak Sardinie.“
Bylo vítězství Latvaly na Sardinii rozhodující? Wilson tvrdí, že ne!
„Rozhodnutí, které jsme učinili na Sardinii bylo v ten čas potřebné. Cítili jsme, že Jari-Matti potřebuje podporu. Když se podíváme na výsledky od té chvíle, tak jsou pozitivnější. Byli jsme v pozici, kdy jsme se mohli pokusit zabojovat o šampionát konstruktérů, který po pěti odjetých rally vypadal absolutně beznadějně,“ říká Malcolm Wilson. Hirvonen, který dosáhl čtyř vítězství a na konci roku mu chyběl pouhý bod na Loeba, říká: „Minimálně jsme hráli fair play po celý rok a na to jsem hrdý. Už to nemůžeme nijak změnit a ani bych to nechtěl měnit. Na konci jsme oba měli stejnou šanci. On byl rychlejší, konec příběhu.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.