Hirvonenovi sebralo Latvalovo vítězství titul

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 27. října 2009 22:05
Sdílej:

Na rally Sardinia se z vítězství radoval Jari-Matti Latvala. Týmový šéf ale mohl docela jednoduše do čela dostat Mikku Hirvonena. To by mu v konečném účtování pomohlo k titulu. Malcolm Wilson si však za svým rozhodnutím stojí i teď.

Jenže kdo mohl v té době tušit, že ještě dojde k nějaké bitvě o titul, když tehdy, v květnu, ztrácel Mikko na Sebastiena propastných 17 bodů. „Absolutně našeho rozhodnutí z Itálie nelituji. Tehdy jsme cítili, že to bylo správné rozhodnutí z pohledu týmu. Jestli je někdo jiného mínění, tak mu ho vyvracet nebudu. Do této soutěže jsme nastupovali s jediným úkolem: Porazit Loeba. Na Sardinii jsme nikdo netušili, v jaké pozici budeme na konci roku. Kdybych však mohl vrátit čas zpět, tak bych nic neměnil,“ hájí svoje rozhodnutí Malcolm Wilson. Wilson také dodává, že italské vítězství Jarimu-Mattimu dodalo potřebné sebevědomí po nepovedeném úvodu sezony včetně velké havárky z Portugalska, při které si Latvala myslel, že zemře.„Je zde více věcí, na které se můžeme podívat a říci, že byly rozhodující. Například chyba Jariho-Mattiho v Polsku. Nebýt ní, tak Seb nezískal tolik bodů. To bylo možná více rozhodující jak Sardinie.“

Bylo vítězství Latvaly na Sardinii rozhodující? Wilson tvrdí, že ne!

„Rozhodnutí, které jsme učinili na Sardinii bylo v ten čas potřebné. Cítili jsme, že Jari-Matti potřebuje podporu. Když se podíváme na výsledky od té chvíle, tak jsou pozitivnější. Byli jsme v pozici, kdy jsme se mohli pokusit zabojovat o šampionát konstruktérů, který po pěti odjetých rally vypadal absolutně beznadějně,“ říká Malcolm Wilson. Hirvonen, který dosáhl čtyř vítězství a na konci roku mu chyběl pouhý bod na Loeba, říká: „Minimálně jsme hráli fair play po celý rok a na to jsem hrdý. Už to nemůžeme nijak změnit a ani bych to nechtěl měnit. Na konci jsme oba měli stejnou šanci. On byl rychlejší, konec příběhu.“

 

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.