Na rally Sardinia se z vítězství radoval Jari-Matti Latvala. Týmový šéf ale mohl docela jednoduše do čela dostat Mikku Hirvonena. To by mu v konečném účtování pomohlo k titulu. Malcolm Wilson si však za svým rozhodnutím stojí i teď.
Jenže kdo mohl v té době tušit, že ještě dojde k nějaké bitvě o titul, když tehdy, v květnu, ztrácel Mikko na Sebastiena propastných 17 bodů. „Absolutně našeho rozhodnutí z Itálie nelituji. Tehdy jsme cítili, že to bylo správné rozhodnutí z pohledu týmu. Jestli je někdo jiného mínění, tak mu ho vyvracet nebudu. Do této soutěže jsme nastupovali s jediným úkolem: Porazit Loeba. Na Sardinii jsme nikdo netušili, v jaké pozici budeme na konci roku. Kdybych však mohl vrátit čas zpět, tak bych nic neměnil,“ hájí svoje rozhodnutí Malcolm Wilson. Wilson také dodává, že italské vítězství Jarimu-Mattimu dodalo potřebné sebevědomí po nepovedeném úvodu sezony včetně velké havárky z Portugalska, při které si Latvala myslel, že zemře.„Je zde více věcí, na které se můžeme podívat a říci, že byly rozhodující. Například chyba Jariho-Mattiho v Polsku. Nebýt ní, tak Seb nezískal tolik bodů. To bylo možná více rozhodující jak Sardinie.“
Bylo vítězství Latvaly na Sardinii rozhodující? Wilson tvrdí, že ne!
„Rozhodnutí, které jsme učinili na Sardinii bylo v ten čas potřebné. Cítili jsme, že Jari-Matti potřebuje podporu. Když se podíváme na výsledky od té chvíle, tak jsou pozitivnější. Byli jsme v pozici, kdy jsme se mohli pokusit zabojovat o šampionát konstruktérů, který po pěti odjetých rally vypadal absolutně beznadějně,“ říká Malcolm Wilson. Hirvonen, který dosáhl čtyř vítězství a na konci roku mu chyběl pouhý bod na Loeba, říká: „Minimálně jsme hráli fair play po celý rok a na to jsem hrdý. Už to nemůžeme nijak změnit a ani bych to nechtěl měnit. Na konci jsme oba měli stejnou šanci. On byl rychlejší, konec příběhu.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?