Hirvonenovi sebralo Latvalovo vítězství titul

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 27. října 2009 22:05
Sdílej:

Na rally Sardinia se z vítězství radoval Jari-Matti Latvala. Týmový šéf ale mohl docela jednoduše do čela dostat Mikku Hirvonena. To by mu v konečném účtování pomohlo k titulu. Malcolm Wilson si však za svým rozhodnutím stojí i teď.

Jenže kdo mohl v té době tušit, že ještě dojde k nějaké bitvě o titul, když tehdy, v květnu, ztrácel Mikko na Sebastiena propastných 17 bodů. „Absolutně našeho rozhodnutí z Itálie nelituji. Tehdy jsme cítili, že to bylo správné rozhodnutí z pohledu týmu. Jestli je někdo jiného mínění, tak mu ho vyvracet nebudu. Do této soutěže jsme nastupovali s jediným úkolem: Porazit Loeba. Na Sardinii jsme nikdo netušili, v jaké pozici budeme na konci roku. Kdybych však mohl vrátit čas zpět, tak bych nic neměnil,“ hájí svoje rozhodnutí Malcolm Wilson. Wilson také dodává, že italské vítězství Jarimu-Mattimu dodalo potřebné sebevědomí po nepovedeném úvodu sezony včetně velké havárky z Portugalska, při které si Latvala myslel, že zemře.„Je zde více věcí, na které se můžeme podívat a říci, že byly rozhodující. Například chyba Jariho-Mattiho v Polsku. Nebýt ní, tak Seb nezískal tolik bodů. To bylo možná více rozhodující jak Sardinie.“

Bylo vítězství Latvaly na Sardinii rozhodující? Wilson tvrdí, že ne!

„Rozhodnutí, které jsme učinili na Sardinii bylo v ten čas potřebné. Cítili jsme, že Jari-Matti potřebuje podporu. Když se podíváme na výsledky od té chvíle, tak jsou pozitivnější. Byli jsme v pozici, kdy jsme se mohli pokusit zabojovat o šampionát konstruktérů, který po pěti odjetých rally vypadal absolutně beznadějně,“ říká Malcolm Wilson. Hirvonen, který dosáhl čtyř vítězství a na konci roku mu chyběl pouhý bod na Loeba, říká: „Minimálně jsme hráli fair play po celý rok a na to jsem hrdý. Už to nemůžeme nijak změnit a ani bych to nechtěl měnit. Na konci jsme oba měli stejnou šanci. On byl rychlejší, konec příběhu.“

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.