Na konci sezony si to o titul rozdali dva dominantní muži letošní sezony, Sebastien Loeb a Mikko Hirvonen. Nakonec titul už po šesté získal Francouz za volantem Citroënu C4 WRC. Loeb získal titul o pouhý bod po tuhém boji ve Walesu, kde byl Mikko poražen.
„Znali jsme všechny zkoušky a na náš souboj byl fér. Oba jsme měli stejné šance na titul. Nám se ale naše celoroční snaha nepodařila dotáhnout do vítězného konce. Každopádně to byla skvělá sezona. Jezdili jsme pravidelně a za celou sezonu jsem neudělal jedinou chybu!“ připomíná Mikko.„Myslím, že jsem vše pokazil až na těchto tratích. Hodně jsem ztratil v sobotu a pak už jsem se v neděli nedostal do správného rytmu, abych zaútočil. V sobotu jsem po prvních mezičasech, které jsem dostal do auta, jednoduše nemohl uvěřit tomu, jak moc času jsme na Sebastiena ztratili. V tu chvíli začnete myslet na to, co je špatně,“ smutní Fin.„Prostě nemohu uvěřit tomu, jak moc času jsem ztrácel. Prvně jsem si myslel, že bylo něco s autem, ale hoši z týmu celý vůz zkontrolovali a zjistili, že je vše v pořádku. Musely to být sobotní zkoušky, které rozhodli o titulu. Ty mi nesedly. Sebastien byl zase o něco rychlejší, než všichni ostatní a získal titul,“ připouští Hirvonen.
Hirvonenova spolehlivost je hodná mistra světa
Loeb ze začátku roku vyhrával co se dalo a získal vítězství v pěti úvodních soutěžích, pak se ale Mikko vrátil do boje o titul čtyřmi vítězstvími. Loeb ale vyhrál poslední dvě soutěže, a tím si zajistil další titul. „Ano, Seb vyhrál pět soutěží, ale před poslední jsem byl ve vedení já! Zajisté jsem ale letos nezažil zrovna nejlepší start do sezony. Věděl jsem, že musíme jet bezchybně, jestli se Sebastienem chceme soupeřit, ale v těch prvních pěti soutěžích se vždy objevilo něco, co naše plány zhatilo. Poté jsme ale vyhráli čtyři soutěže po sobě. Příští rok to musí být jiné a já musím hned od začátku bojovat jako teď na konci,“ zakončuje uvažovaní nad ztraceným titulem Mikko Hirvonen.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?