Za celý rok jsem neudělal jedinou chybu, ale titul nemám!

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
iM2 27. října 2009 18:11
Sdílej:

Na konci sezony si to o titul rozdali dva dominantní muži letošní sezony, Sebastien Loeb a Mikko Hirvonen. Nakonec titul už po šesté získal Francouz za volantem Citroënu C4 WRC. Loeb získal titul o pouhý bod po tuhém boji ve Walesu, kde byl Mikko poražen.

„Znali jsme všechny zkoušky a na náš souboj byl fér. Oba jsme měli stejné šance na titul. Nám se ale naše celoroční snaha nepodařila dotáhnout do vítězného konce. Každopádně to byla skvělá sezona. Jezdili jsme pravidelně a za celou sezonu jsem neudělal jedinou chybu!“ připomíná Mikko.„Myslím, že jsem vše pokazil až na těchto tratích. Hodně jsem ztratil v sobotu a pak už jsem se v neděli nedostal do správného rytmu, abych zaútočil. V sobotu jsem po prvních mezičasech, které jsem dostal do auta, jednoduše nemohl uvěřit tomu, jak moc času jsme na Sebastiena ztratili. V tu chvíli začnete myslet na to, co je špatně,“ smutní Fin.„Prostě nemohu uvěřit tomu, jak moc času jsem ztrácel. Prvně jsem si myslel, že bylo něco s autem, ale hoši z týmu celý vůz zkontrolovali a zjistili, že je vše v pořádku. Musely to být sobotní zkoušky, které rozhodli o titulu. Ty mi nesedly. Sebastien byl zase o něco rychlejší, než všichni ostatní a získal titul,“ připouští Hirvonen.

Hirvonenova spolehlivost je hodná mistra světa

Loeb ze začátku roku vyhrával co se dalo a získal vítězství v pěti úvodních soutěžích, pak se ale Mikko vrátil do boje o titul čtyřmi vítězstvími. Loeb ale vyhrál poslední dvě soutěže, a tím si zajistil další titul. „Ano, Seb vyhrál pět soutěží, ale před poslední jsem byl ve vedení já! Zajisté jsem ale letos nezažil zrovna nejlepší start do sezony. Věděl jsem, že musíme jet bezchybně, jestli se Sebastienem chceme soupeřit, ale v těch prvních pěti soutěžích se vždy objevilo něco, co naše plány zhatilo. Poté jsme ale vyhráli čtyři soutěže po sobě. Příští rok to musí být jiné a já musím hned od začátku bojovat jako teď na konci,“ zakončuje uvažovaní nad ztraceným titulem Mikko Hirvonen.

 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.