Na konci sezony si to o titul rozdali dva dominantní muži letošní sezony, Sebastien Loeb a Mikko Hirvonen. Nakonec titul už po šesté získal Francouz za volantem Citroënu C4 WRC. Loeb získal titul o pouhý bod po tuhém boji ve Walesu, kde byl Mikko poražen.
„Znali jsme všechny zkoušky a na náš souboj byl fér. Oba jsme měli stejné šance na titul. Nám se ale naše celoroční snaha nepodařila dotáhnout do vítězného konce. Každopádně to byla skvělá sezona. Jezdili jsme pravidelně a za celou sezonu jsem neudělal jedinou chybu!“ připomíná Mikko.„Myslím, že jsem vše pokazil až na těchto tratích. Hodně jsem ztratil v sobotu a pak už jsem se v neděli nedostal do správného rytmu, abych zaútočil. V sobotu jsem po prvních mezičasech, které jsem dostal do auta, jednoduše nemohl uvěřit tomu, jak moc času jsme na Sebastiena ztratili. V tu chvíli začnete myslet na to, co je špatně,“ smutní Fin.„Prostě nemohu uvěřit tomu, jak moc času jsem ztrácel. Prvně jsem si myslel, že bylo něco s autem, ale hoši z týmu celý vůz zkontrolovali a zjistili, že je vše v pořádku. Musely to být sobotní zkoušky, které rozhodli o titulu. Ty mi nesedly. Sebastien byl zase o něco rychlejší, než všichni ostatní a získal titul,“ připouští Hirvonen.
Hirvonenova spolehlivost je hodná mistra světa
Loeb ze začátku roku vyhrával co se dalo a získal vítězství v pěti úvodních soutěžích, pak se ale Mikko vrátil do boje o titul čtyřmi vítězstvími. Loeb ale vyhrál poslední dvě soutěže, a tím si zajistil další titul. „Ano, Seb vyhrál pět soutěží, ale před poslední jsem byl ve vedení já! Zajisté jsem ale letos nezažil zrovna nejlepší start do sezony. Věděl jsem, že musíme jet bezchybně, jestli se Sebastienem chceme soupeřit, ale v těch prvních pěti soutěžích se vždy objevilo něco, co naše plány zhatilo. Poté jsme ale vyhráli čtyři soutěže po sobě. Příští rok to musí být jiné a já musím hned od začátku bojovat jako teď na konci,“ zakončuje uvažovaní nad ztraceným titulem Mikko Hirvonen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.