Za celý rok jsem neudělal jedinou chybu, ale titul nemám!

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
iM2 27. října 2009 18:11
Sdílej:

Na konci sezony si to o titul rozdali dva dominantní muži letošní sezony, Sebastien Loeb a Mikko Hirvonen. Nakonec titul už po šesté získal Francouz za volantem Citroënu C4 WRC. Loeb získal titul o pouhý bod po tuhém boji ve Walesu, kde byl Mikko poražen.

„Znali jsme všechny zkoušky a na náš souboj byl fér. Oba jsme měli stejné šance na titul. Nám se ale naše celoroční snaha nepodařila dotáhnout do vítězného konce. Každopádně to byla skvělá sezona. Jezdili jsme pravidelně a za celou sezonu jsem neudělal jedinou chybu!“ připomíná Mikko.„Myslím, že jsem vše pokazil až na těchto tratích. Hodně jsem ztratil v sobotu a pak už jsem se v neděli nedostal do správného rytmu, abych zaútočil. V sobotu jsem po prvních mezičasech, které jsem dostal do auta, jednoduše nemohl uvěřit tomu, jak moc času jsme na Sebastiena ztratili. V tu chvíli začnete myslet na to, co je špatně,“ smutní Fin.„Prostě nemohu uvěřit tomu, jak moc času jsem ztrácel. Prvně jsem si myslel, že bylo něco s autem, ale hoši z týmu celý vůz zkontrolovali a zjistili, že je vše v pořádku. Musely to být sobotní zkoušky, které rozhodli o titulu. Ty mi nesedly. Sebastien byl zase o něco rychlejší, než všichni ostatní a získal titul,“ připouští Hirvonen.

Hirvonenova spolehlivost je hodná mistra světa

Loeb ze začátku roku vyhrával co se dalo a získal vítězství v pěti úvodních soutěžích, pak se ale Mikko vrátil do boje o titul čtyřmi vítězstvími. Loeb ale vyhrál poslední dvě soutěže, a tím si zajistil další titul. „Ano, Seb vyhrál pět soutěží, ale před poslední jsem byl ve vedení já! Zajisté jsem ale letos nezažil zrovna nejlepší start do sezony. Věděl jsem, že musíme jet bezchybně, jestli se Sebastienem chceme soupeřit, ale v těch prvních pěti soutěžích se vždy objevilo něco, co naše plány zhatilo. Poté jsme ale vyhráli čtyři soutěže po sobě. Příští rok to musí být jiné a já musím hned od začátku bojovat jako teď na konci,“ zakončuje uvažovaní nad ztraceným titulem Mikko Hirvonen.

 

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.