Na konci sezony si to o titul rozdali dva dominantní muži letošní sezony, Sebastien Loeb a Mikko Hirvonen. Nakonec titul už po šesté získal Francouz za volantem Citroënu C4 WRC. Loeb získal titul o pouhý bod po tuhém boji ve Walesu, kde byl Mikko poražen.
„Znali jsme všechny zkoušky a na náš souboj byl fér. Oba jsme měli stejné šance na titul. Nám se ale naše celoroční snaha nepodařila dotáhnout do vítězného konce. Každopádně to byla skvělá sezona. Jezdili jsme pravidelně a za celou sezonu jsem neudělal jedinou chybu!“ připomíná Mikko.„Myslím, že jsem vše pokazil až na těchto tratích. Hodně jsem ztratil v sobotu a pak už jsem se v neděli nedostal do správného rytmu, abych zaútočil. V sobotu jsem po prvních mezičasech, které jsem dostal do auta, jednoduše nemohl uvěřit tomu, jak moc času jsme na Sebastiena ztratili. V tu chvíli začnete myslet na to, co je špatně,“ smutní Fin.„Prostě nemohu uvěřit tomu, jak moc času jsem ztrácel. Prvně jsem si myslel, že bylo něco s autem, ale hoši z týmu celý vůz zkontrolovali a zjistili, že je vše v pořádku. Musely to být sobotní zkoušky, které rozhodli o titulu. Ty mi nesedly. Sebastien byl zase o něco rychlejší, než všichni ostatní a získal titul,“ připouští Hirvonen.
Hirvonenova spolehlivost je hodná mistra světa
Loeb ze začátku roku vyhrával co se dalo a získal vítězství v pěti úvodních soutěžích, pak se ale Mikko vrátil do boje o titul čtyřmi vítězstvími. Loeb ale vyhrál poslední dvě soutěže, a tím si zajistil další titul. „Ano, Seb vyhrál pět soutěží, ale před poslední jsem byl ve vedení já! Zajisté jsem ale letos nezažil zrovna nejlepší start do sezony. Věděl jsem, že musíme jet bezchybně, jestli se Sebastienem chceme soupeřit, ale v těch prvních pěti soutěžích se vždy objevilo něco, co naše plány zhatilo. Poté jsme ale vyhráli čtyři soutěže po sobě. Příští rok to musí být jiné a já musím hned od začátku bojovat jako teď na konci,“ zakončuje uvažovaní nad ztraceným titulem Mikko Hirvonen.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.