Zredukovaný počet soutěží je snad již za námi, promotér MS, společnost ISC, naopak hodlá počet rally pro další roky opět navýšit. Sezona by tak měla mít po dvou letech opět 15 závodů.
Šetření díky krizi je pryč, sezona by tak opět měla mít 15 závodů, alespoň to plánuje promotér WRC, společnost ISC. „V příštích týdnech FIA předložíme předběžný kalendář s 15 závody pro sezonu 2011,“ říká boss ISC, Neil Duncanson, pro Motorsport-Aktuell.Nápady ISC tím však nekončí. „Od roku 2012 plánujeme soutěže v Africe, USA, Brazílii, Rusku a Číně. Od roku 2013 pak možná v zemích jako je Indie,“ dodává DuncansonVelký boj mezi pořadately jednotlivých soutěží chce ISC vyřešit nepopulárním střídáním soutěží. Je to sice v souladu s aktuální situací ve MS, ale je to absolutně proti zaběhlým zvyklostem, které v MS panovaly po dlouhou dobu. Nové soutěže se tak budou konat jednou za dva roky. Kalendář MS pro rok 2010:12.02. - 14.02. Švédsko (PWRC/WRC-Cup) 05.03. - 07.03. Mexiko (PWRC/WRC-Cup) 02.04. - 04.04. Jordánsko (PWRC/WRC-Cup) 16.04. - 18.04. Turecko (JWRC)07.05. - 09.05. Nový Zéland (PWRC/WRC-Cup) 28.05. - 30.05. Portugalsko (JWRC/WRC-Cup) 09.07. - 10.07. Bulharsko (PWRC)29.07. - 01.08. Finsko (PWRC/WRC-Cup) 20.08. - 22.08. Německo (JWRC/(PWRC/WRC-Cup) 10.09. - 12.09. Japonsko (PWRC/WRC-Cup) 01.10. - 03.10. Francie (JWRC/(PWRC/WRC-Cup) 22.10. - 24.10. Španělsko (JWRC)12.11. - 14.11. Velká Británie (PWRC/WRC-Cup)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?