Loeb: Byl to vzrušující víkend

rally cyprus
rally cyprus, foto: Citroën Sport
Josef Janoušek 26. října 2009 10:19
Sdílej:

ROZHOVOR: Po zisku šestého titulu světového šampióna se Sebastien Loeb rozpovídal.

Sebastiene, mnohokrát gratuluji k vašemu šestému titulu FIA World Rally Championship a k 54. vítězné soutěži v mistrovství světa. Jaká byla poslední letošní soutěž zde ve Walesu?

Byla to opravdu těžká rally. Na trati byly opravdu extrémní podmínky a Mikko byl rychlý. Věděli jsme, že budeme muset jet s určitým rizikem, ale bez chyb. Byla to skvělá rally o což se také Mikko zasloužil. Po druhé etapě, když jsem vedl o 30 vteřin, si všichni mysleli, že mám vítězství v kapse.  Ale z auta je to úplně jiný příběh. Musíte mít na mysli to, že nemůžete jet na jistotu, musíte tlačit, protože Mikko se určitě o něco pokusí.

V druhé etapě jsem udělal malou chybu a potom jsem ztratil jistotu v některých místech a byl příliš pomalý. Dostali nás z toho až Mikkovi problémy a bylo po všem. Ale víkend to byl vzrušující a  s velkým tlakem na nás. Získat titul v této situaci je něco neuvěřitelného.

Na osmé a deváté rychlostní zkoušce jste najel na Mikka velké množství času. Jak se vám to podařilo?

V první rychlostní zkoušce druhé etapy mě Mikko porazil a to mě dost naštvalo. Pochopil jsem, že musím jet stále naplno, jinak by mě Mikko porazil. V druhých průjezdech jsem byl vždy rychlejší, byla v nich lepší přilnavost a já mohl jít později na brzdy stejně jako na asfaltu. V těchto případech je náš vůz velmi dobrý. Pro mě je těžší když jedu na kluzkém povrchu. Když jsem zjistil, že Mikkovi ujíždím, věděl jsem, že nemůžu zpomalit a dělal jsem proto všechno. Byla to úžasná práce.

Na konci třetí etapy jste měl problémy s turbem. Dělalo vám to velké starosti?

Ani ne, v první fázi jsem si všiml, že něco není v pořádku a nefunguje jak má, ale snažili jsme se problém analyzovat. Měli jsme představu co to je a já cítil, že by se to nemělo zhoršovat. Turbo nemělo takový výkon a tak jsme byli o něco pomalejší na výjezdu ze zatáček. Ale zjistil jsem jak auto řídit a vše bylo v pořádku.

Pokud srovnáme předchozích pět titulů s tímto, byl jeho zisk složitější?

Ze začátku určitě ne. Vyhráli jsme pět soutěží, ale pak se nám přestalo dařit. Udělali jsme chybu v Řecku a byly mimo i v Polsku. Pak bylo těžké najít opět důvěru, všichni si mysleli, že jsem byl dvakrát za sebou mimo trať. I když v Polsku to nebyla moje chyba. V Austrálii jsem opět získal důvěru, ale dostali jsme penalizaci a museli poprvé rozhodnout o titulu v poslední soutěži. Bylo to jiné a byl na mě vyvíjen velký tlak. Když získáte titul tři soutěže před  koncem, není na vás tlak žádný. Když přijedete na poslední soutěž a víte, že musíte vyhrát, je to zvláštní.

Jak hodnotíte letošní výkony Mikka?

Mikko byl velký soupeř. On nedělá žádné chyby, neustále se drží na trati a je všude velmi rychlý. Když jsme přijeli do Walesu, věděli jsme, že jeden z nás bude smutný. Před startem jsem mu řekl, že ani jeden z nás si nezaslouží být smutný. No a v cíli bylo vše jasné a já mu řekl, že je mi ho trochu líto. Vím, jak se cítí.

Ve Španělsku prohlásil Olivier Quesnel, že je podepsána další spolupráce mezi vámi a Citroen Racing. Je tomu tak a na jak dlouhé období?

Ve skutečnosti tomu tak není, ale je to aktuální téma. Vše mají v rukou právníci. Smlouva by měla být na dva roky.

Získal jste šestý titul. Jak dlouho si myslíte, že se ještě budete objevovat na soutěžních tratích mistrovství světa?

Nevím. Dokud budu moci, určitě. Závodím, protože chci a dokud budu mít motivaci tak neskočím.

Teď máte tříměsíční přestávku v kolotoči WRC, co budete dělat?

V první řadě si vezmu dovolenou. A za nedlouho už nám začne testování na další sezonu.

zdroj:rallybuz.com

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.