Martin Prokop s Janem Tománkem uzavřeli letošní úspěšnou sezonu dalším skvělým výsledkem. Při posledním závodě ve Walesu profitovali ze závěrečného vyloučení Brynildsena, čímž opanovali produkční klasifikaci.
V závěrečné etapě Britské rally čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích Port Talbot a Rheola. Oba úseky patří k inventáři velšské soutěže, a tak neznamenaly pro Martina Prokopa a Jana Tománka zásadní komplikaci v cestě za udržením druhého místa v produkčním šampionátu za vítězem Brynildsenem. Situace se z pohledu norského jezdce začala komplikovat až na závěrečné technické kontrole, při které vůz Škoda Fabia S2000 nevyhověl homologaci (konkrétněji zadní brzdy).
"Podmínky na trati dnes byly opět hodně zrádné, nesmírně to klouzalo. Snažil jsem se maximálně koncentrovat, abychom neudělali nějakou zbytečnou chybu a v poklidu si pohlídali naši průběžnou pozici, která nám zaručovala dostatečný bodový zisk do šampionátu," přiznal Martin Prokop.
Vítězství a výpadek Nassera Al Attiyaha posunulo Prokopa s Tománkem na druhé místo hodnocení PCWRC 2009. Po zisku juniorského titulu získali pro Českou republiky další fantastický výsledek.
"Máme obrovskou radost. Pro udržení se na medailových postech jsme udělali opravdu maximum. Auto fungovalo po celý závod bezchybně, za což patří velký dík mechanikům. Celkově stavím tento výsledek hodně vysoko. Po celou sezonu jsme podávali stabilní výkony a to vše nás vyneslo až na druhé místo produkčního seriálu. Navíc škoda bodů z Argentiny, které nám nyní o to více chybí," uvedl Martin Prokop.
Wales Rally – PCWRC (16 RZ):
Brynildsen (Škoda S2000) 3:38:48.1 – vyloučen !
1. Prokop (Mitsubishi Evo IX) + 2:08.92. Arai (Subaru) + 3:47.93. Semerád (Mitsubishi Evo X) + 4:52.24. Sousa (Abarth S2000) + 5:16.95. Tapper (Mitsubishi Evo X) + 6:22.36. Flodin (Subaru) + 15:27.47. Sandell (Škoda S2000) + 16:15.3
PCWRC 2009:1. Araujo (P) 42, 2. Prokop (CZ) 39, 3. Al Attiyah (QA) 31, 4. Sandell (S) 30, 5. Arai (J) 25, 6. Brynildsen (N) 22
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?