Martin Prokop s Janem Tománkem uzavřeli letošní úspěšnou sezonu dalším skvělým výsledkem. Při posledním závodě ve Walesu profitovali ze závěrečného vyloučení Brynildsena, čímž opanovali produkční klasifikaci.
V závěrečné etapě Britské rally čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích Port Talbot a Rheola. Oba úseky patří k inventáři velšské soutěže, a tak neznamenaly pro Martina Prokopa a Jana Tománka zásadní komplikaci v cestě za udržením druhého místa v produkčním šampionátu za vítězem Brynildsenem. Situace se z pohledu norského jezdce začala komplikovat až na závěrečné technické kontrole, při které vůz Škoda Fabia S2000 nevyhověl homologaci (konkrétněji zadní brzdy).
"Podmínky na trati dnes byly opět hodně zrádné, nesmírně to klouzalo. Snažil jsem se maximálně koncentrovat, abychom neudělali nějakou zbytečnou chybu a v poklidu si pohlídali naši průběžnou pozici, která nám zaručovala dostatečný bodový zisk do šampionátu," přiznal Martin Prokop.
Vítězství a výpadek Nassera Al Attiyaha posunulo Prokopa s Tománkem na druhé místo hodnocení PCWRC 2009. Po zisku juniorského titulu získali pro Českou republiky další fantastický výsledek.
"Máme obrovskou radost. Pro udržení se na medailových postech jsme udělali opravdu maximum. Auto fungovalo po celý závod bezchybně, za což patří velký dík mechanikům. Celkově stavím tento výsledek hodně vysoko. Po celou sezonu jsme podávali stabilní výkony a to vše nás vyneslo až na druhé místo produkčního seriálu. Navíc škoda bodů z Argentiny, které nám nyní o to více chybí," uvedl Martin Prokop.
Wales Rally – PCWRC (16 RZ):
Brynildsen (Škoda S2000) 3:38:48.1 – vyloučen !
1. Prokop (Mitsubishi Evo IX) + 2:08.92. Arai (Subaru) + 3:47.93. Semerád (Mitsubishi Evo X) + 4:52.24. Sousa (Abarth S2000) + 5:16.95. Tapper (Mitsubishi Evo X) + 6:22.36. Flodin (Subaru) + 15:27.47. Sandell (Škoda S2000) + 16:15.3
PCWRC 2009:1. Araujo (P) 42, 2. Prokop (CZ) 39, 3. Al Attiyah (QA) 31, 4. Sandell (S) 30, 5. Arai (J) 25, 6. Brynildsen (N) 22
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.