Martin Prokop s Janem Tománkem uzavřeli letošní úspěšnou sezonu dalším skvělým výsledkem. Při posledním závodě ve Walesu profitovali ze závěrečného vyloučení Brynildsena, čímž opanovali produkční klasifikaci.
V závěrečné etapě Britské rally čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích Port Talbot a Rheola. Oba úseky patří k inventáři velšské soutěže, a tak neznamenaly pro Martina Prokopa a Jana Tománka zásadní komplikaci v cestě za udržením druhého místa v produkčním šampionátu za vítězem Brynildsenem. Situace se z pohledu norského jezdce začala komplikovat až na závěrečné technické kontrole, při které vůz Škoda Fabia S2000 nevyhověl homologaci (konkrétněji zadní brzdy).
"Podmínky na trati dnes byly opět hodně zrádné, nesmírně to klouzalo. Snažil jsem se maximálně koncentrovat, abychom neudělali nějakou zbytečnou chybu a v poklidu si pohlídali naši průběžnou pozici, která nám zaručovala dostatečný bodový zisk do šampionátu," přiznal Martin Prokop.
Vítězství a výpadek Nassera Al Attiyaha posunulo Prokopa s Tománkem na druhé místo hodnocení PCWRC 2009. Po zisku juniorského titulu získali pro Českou republiky další fantastický výsledek.
"Máme obrovskou radost. Pro udržení se na medailových postech jsme udělali opravdu maximum. Auto fungovalo po celý závod bezchybně, za což patří velký dík mechanikům. Celkově stavím tento výsledek hodně vysoko. Po celou sezonu jsme podávali stabilní výkony a to vše nás vyneslo až na druhé místo produkčního seriálu. Navíc škoda bodů z Argentiny, které nám nyní o to více chybí," uvedl Martin Prokop.
Wales Rally – PCWRC (16 RZ):
Brynildsen (Škoda S2000) 3:38:48.1 – vyloučen !
1. Prokop (Mitsubishi Evo IX) + 2:08.92. Arai (Subaru) + 3:47.93. Semerád (Mitsubishi Evo X) + 4:52.24. Sousa (Abarth S2000) + 5:16.95. Tapper (Mitsubishi Evo X) + 6:22.36. Flodin (Subaru) + 15:27.47. Sandell (Škoda S2000) + 16:15.3
PCWRC 2009:1. Araujo (P) 42, 2. Prokop (CZ) 39, 3. Al Attiyah (QA) 31, 4. Sandell (S) 30, 5. Arai (J) 25, 6. Brynildsen (N) 22
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?