Sen posádky Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen o zisku mistrovského titulu se rozplynul po fantastickém duelu, který svedla ve Velké Británii se Sebastienem Loebem. Přitom chybělo tak málo, konkrétně 1 bod!
Po více než 4040 km, ve kterých jsme letos sledovali jeden z nejnapínavějších duelů o titul za poslední roky, se mělo o mistru pro letošní rok rozhodnout až v 79,84km poslední etapy dvanáctého závodu roku. Rozuzlení přišlo po jednom ze skoků na trati třetí etapy, po němž Mikko hodně ztratil. Fin do závěrečné etapy startoval se ztrátou 30,2s na Francouze. Podmínky na tratích byly typický britské. Lesní šotolinové tratě byly blátivé, počasí bylo zatažené, občas zapršelo a k tomu všemu byla často mlha. 29letý Hirvnonen se Loebovi přiblížil, když vyhrál nedělní úvodní speciální zkoušku, Port Talbot. Jeho ztráta se pak smrskla na nějakých 11s, to mu dávalo naději. Loeb však ukázal svoji výhodu na klasické zkoušce, Rheola. Do cíle zbývaly dvě zkoušky a Sébastienův náskok byl 18,2s. V úvodní části 17.41km dlouhé Port Talbot byl Hirvonen rychlejší. Jeho šance se však rozplynula asi tak v půlce RZ.
Spolehlivý a rychlý, přesně takový je Mikko Hirvonen
„Na jednom skoku jsme se vznesli, při dopadu nám odpadl levý držák kapoty. Pravý však zůstal na svém místě a držel kapotu, která ve větru odstávala. Nic jsem neviděl, a tak jsem zastavil, abych jí odtrhl. Byla to smůla,“ říká Mikko Hirvonen.Do poslední zkoušky Mikko startoval s náskokem pouhých 0,9s na třetího Sorda, nakonec však soutěž zakončil s náskokem 1s. „Jsem pochopitelně frustrovaný, když mi k titulu chyběl jen takový kousek. Jsem však šťastný, protože jsem dokázal bojoval s šestinásobným šampiónem do poslední zkoušky sezony. Během roku se nám začalo dařit hlavně v úvodu sezony, myslím, že na tento finish se bude dlouho vzpomínat.“
V roce 2007 Mikko sbíral zkušenosti po boku Marcuse Grönholma
„Po prvních dvou ranních zkouškách jsem si myslel, že se mi to podaří. Na konci mi však chyběl čas, který jsem ztratil včera. Získal jsem 11 podií ve 12 závodech, ale potřebuji více vítězství. Mou výzvou je porazit Loeba než skončí. Tento rok sem se hodně naučil a příští rok budu zpět ještě silnější,“ slibuje Mikko Hirvonen.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.