Sen posádky Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen o zisku mistrovského titulu se rozplynul po fantastickém duelu, který svedla ve Velké Británii se Sebastienem Loebem. Přitom chybělo tak málo, konkrétně 1 bod!
Po více než 4040 km, ve kterých jsme letos sledovali jeden z nejnapínavějších duelů o titul za poslední roky, se mělo o mistru pro letošní rok rozhodnout až v 79,84km poslední etapy dvanáctého závodu roku. Rozuzlení přišlo po jednom ze skoků na trati třetí etapy, po němž Mikko hodně ztratil. Fin do závěrečné etapy startoval se ztrátou 30,2s na Francouze. Podmínky na tratích byly typický britské. Lesní šotolinové tratě byly blátivé, počasí bylo zatažené, občas zapršelo a k tomu všemu byla často mlha. 29letý Hirvnonen se Loebovi přiblížil, když vyhrál nedělní úvodní speciální zkoušku, Port Talbot. Jeho ztráta se pak smrskla na nějakých 11s, to mu dávalo naději. Loeb však ukázal svoji výhodu na klasické zkoušce, Rheola. Do cíle zbývaly dvě zkoušky a Sébastienův náskok byl 18,2s. V úvodní části 17.41km dlouhé Port Talbot byl Hirvonen rychlejší. Jeho šance se však rozplynula asi tak v půlce RZ.
Spolehlivý a rychlý, přesně takový je Mikko Hirvonen
„Na jednom skoku jsme se vznesli, při dopadu nám odpadl levý držák kapoty. Pravý však zůstal na svém místě a držel kapotu, která ve větru odstávala. Nic jsem neviděl, a tak jsem zastavil, abych jí odtrhl. Byla to smůla,“ říká Mikko Hirvonen.Do poslední zkoušky Mikko startoval s náskokem pouhých 0,9s na třetího Sorda, nakonec však soutěž zakončil s náskokem 1s. „Jsem pochopitelně frustrovaný, když mi k titulu chyběl jen takový kousek. Jsem však šťastný, protože jsem dokázal bojoval s šestinásobným šampiónem do poslední zkoušky sezony. Během roku se nám začalo dařit hlavně v úvodu sezony, myslím, že na tento finish se bude dlouho vzpomínat.“
V roce 2007 Mikko sbíral zkušenosti po boku Marcuse Grönholma
„Po prvních dvou ranních zkouškách jsem si myslel, že se mi to podaří. Na konci mi však chyběl čas, který jsem ztratil včera. Získal jsem 11 podií ve 12 závodech, ale potřebuji více vítězství. Mou výzvou je porazit Loeba než skončí. Tento rok sem se hodně naučil a příští rok budu zpět ještě silnější,“ slibuje Mikko Hirvonen.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?