Oba kandidáti na titul sváděli mezi sebou během dnešní etapy fascinující souboj. Pojďme se podívat na to, co na společnou bitvu oba “kohouti“ po první etapě říkají.
Sebastien Loeb: Nebyl jsem překvapen Mikkovou rychlostí. Věděl jsem, že bude velmi rychlý, protože na šotolinových soutěžích, zvláště na těch rychlých, jako je tato, bývá skvělý. Nevím, proč byl rychlejší v odpolední sekci, prostě jsme s Danielem nebyli schopni jet takové tempo, jako dopoledne. Možná byl trošku odlišný podklad, trať byla trošku čistější. Na trati se ale občas povalují velké kameny a je zde hodně bláta. Dopoledne to hodně klouzalo a my jsme nemohli najít grip.Přes noc toho už s autem moc dělat nemůžeme, abychom ho udělali ještě lepší. Cítil jsem se dobře. Předpověď na zítřek hlásí špatné počasí a jestli to vyjde, tak to bude určitě těžké, ale zase všichni budou mít stejné podmínky. Věřím, že můžeme vyhrát, ale je to mezi námi tak těsné, že můžeme jen těžko odhadovat, kdo bude zítra rychlejší. Doufám, že zítra budeme pokračovat v podobných výkonech.Mikko Hirvonen: Věděl jsem, že ráno musím najít dobré tempo a nesmím si nechat Sebastiena moc odskočit. A to se nám podařilo. Možná, že trošku znervózněl, a tak se nám odpoledne už dařilo přesně, jak jsme chtěli. Možná, že jsem ráno jel až za limitem. Myslím, že se Sebem svádíme skvělý duel, ale v dopolední sekci se budu muset pořádně snažit. Nebojím se, že bych udělal chybu, kdyby se to ale stalo, tak by se to prostě stalo. Když jedete proti Loebovi, tak na to musíte opravdu pořádně tlačit. Musíte najít kompromis mezi rychlostí a přesností. Podle rozdílů mezi námi dvěma a zbytkem startovního pole můžete usoudit, jak moc na to tlačíme. Bojujeme opravdu na život a na smrt!
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?